5G، انقلاب بزرگ عصر جدید

شبکه 5G چه اثری روی تجربه مشتریان می‌گذارد؟

شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانندبرای فروش بیمه‌نامه‌ها به شکلی موثرتر، از مزایای شبکه 5G بهره‌مند شوند. شبکه 5G می‌تواند مزیتی برای بهره‌گیری از داده‌ها و ارائه خدمات بهتر فراهم کند. همه این‌ها به معنای افزایش کارآیی و بهره‌وری در میان کسب‌وکارهاست که به شیوه‌ای ساده و صرفا با یک اتصال، ایجاد می‌شود.
11 آبان 1400
شناسه : 45
منبع:
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانندبرای فروش بیمه‌نامه‌ها به شکلی موثرتر، از مزایای شبکه 5G بهره‌مند شوند.  شبکه 5G  می‌تواند مزیتی برای بهره‌گیری از داده‌ها و ارائه خدمات بهتر فراهم کند. همه این‌ها به معنای افزایش کارآیی و بهره‌وری در میان کسب‌وکارهاست که به شیوه‌ای ساده و صرفا با یک اتصال، ایجاد می‌شود.

حتما بارها و بارها عنوان 5G (فایو جی) به گوشتان خورده‌است و اطلاعاتی هم درباره آن دارید. این شبکه اینترنتی قرار است وارد زندگی روزمره انسان‌ها شود و تغییراتی اساسی را ایجاد کند. مهم‌ترین امکانات 5G این است که سریع‌تر و بهتر از گذشته خدمات اینترنتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. هر وسیله‌ای که در گذشته به شبکه 4G متصل بود به زودی به شبکه جدید که سرعت بیشتری دارد متصل خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت 5G دست کم ده برابر بیشتر از سرعت 4G خواهد بود.

اما سیگنال‌های 5G باید از فرکانس‌های رادیویی عبور کند. در نتیجه دریافت‌کننده‌های رادیویی که در ارتفاعات قرار دارند، همگی باید به‌روز رسانی شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2025 تعداد اتصالات به شبکه ارتباطی 5G به حدود 1.4 میلیارد مورد خواهد رسید. به این ترتیب 15 درصد از کل ابزارهای موجود در جهان به این شبکه متصل خواهند شد. علاوه بر آن، اتصالات جهانی اینترنت اشیا هم تا سال 2025 به 25 میلیارد مورد خواهد رسید که یعنی سه برابر می‌شود. درآمد حاصل از محل اینترنت اشیا هم چهار برابر خواهد شد.

تحولاتی که قرار است در زمینه شبکه‌های اینترنتی شکل بگیرد، عملکرد و کارکرد اینترنت را برای کاربران بهبود می‌بخشد. در واقع طیف وسیعی از کارکردها برای کاربران ایجاد خواهد شد. اما در عین‌حال، توقع و انتظارات مشتریان هم افزایش پیدا می‌کند. یعنی آن‌ها با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری و اینترنت شکل گرفته، انتظار دارند که کسب‌وکارهای مختلف هم خدمات خود را مبتنی بر این پیشرفت‌ها ارائه کنند. واضح است که صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست.

شبکه اینترنتی 5G باید به یک استاندارد جهانی برای برخورداری از اینترنت تبدیل شود و در کسب‌وکارهای مختلف هم از آن بهره گرفته شود. شرکت‌های بیمه‌ای می‌توانند برای فروش بیمه‌نامه‌های به شکلی موثرتر، از مزایای شبکه 5G بهره‌مند شوند. شبکه 5G  می‌تواند مزیتی برای بهره‌گیری از داده‌ها و ارائه خدمات بهتر فراهم کند. همه این‌ها به معنای افزایش کارآیی و بهره‌وری در میان کسب‌وکارهاست که به شیوه‌ای ساده و صرفا با یک اتصال، ایجاد می‌شود.

اینترنت اشیا تا کنون توانسته بیشترین نفع را در صنعت بیمه به بخش بیمه خودرو برساند. داده‌ها به سادگی ایجاد می‌شوند و با جزییات کامل در اختیار بیمه‌گران قرار می‌گیرند تا از آن‌ها در جهت بهبود خدمات خود بهره بگیرند. اینترنت اشیا کمک می‌کند اطلاعات مربوط به سرعت رانندگان با جزییات مشخص شود و به این ترتیب بیمه‌گران می‌توانند متناسب با آن اطلاعاتی که به دست آورده‌اند، اقدام کنند. اما این فقط بیمه‌گران در عرصه خودرو نیستند که از این موهبت بهره می‌برند. بخش‌های دیگر بیمه هم نفع خواهند برد.

تصور کنید خانه‌ای دچار حریق شده‌است. به صورت عادی، جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات جزیی کار ساده‌ای نخواهد بود اما اگر آن خانه به اینترنت متصل باشد، قضیه کاملا فرق خواهد کرد. بیمه‌گران می‌توانند به سادگی اطلاعات را از طریق اینترنت به دست بیاورند و متناسب با آن، به درخواست‌های مشتری رسیدگی کنند. این روزها حتی از پهپادها برای جمع‌آوری اطلاعات در صنعت بیمه استفاده می‌شود.

شبکه 5G تازه در ابتدای مسیر خود قرار دارد. هنوز مشخص نیست تا چه زمانی همه به این شبکه اینترنتی دسترسی پیدا خواهند کرد. اما بدون تردید اگر بتوانیم به شبکه‌ای دسترسی داشته باشیم که سرعت اینترنت ما را چندین برابر کند، ترجیح می‌دهیم خدمات اینترنتی را هم متناسب با همان سرعت دریافت کنیم. یعنی به نوعی ترجیح می‌دهیم همه خدمات از طریق اینترنت در دسترس باشد. صنایع مختلف از همین حالا باید به این مقوله توجه داشته باشند. در این بین صنعت بیمه از همه مهم‌تر است.

بیمه‌گران می‌توانند به کمک شبکه اینترنتی 5G‌ که شبکه‌ای پیشرفته است، خدمات مورد نیاز مشتریان را به نحو احسن در اختیار او قرار دهند و به این ترتیب می‌توانند تجربه‌ای ماندگار برای مشتری به ارمغان بیاورند. آن‌ها می‌توانند تجربه مشتری را متحول کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4