کلیدی‌ترین رویکردهای فناوری بیمه در سال جدید میلادی چه خواهند بود؟

جریان‌های اصلی فناوری بیمه‌ای در سال آینده

همه‌گیری کرونا، فناوری بیمه‌ای را به امری الزامی در صنعت بیمه بدل کرده‌است. اما جریان‌های اصلی فناوری بیمه‌ای در سال 2022 چه خواهد بود؟ فهیم شکیل، فعال حوزه فناوری بیمه‌ای در Damco Solutions از این جریان‌های کلیدی می‌گوید.

فهیم شکیل

مدیر توسعه محصول شرکت Damco Solutions

14 دی 1400
شناسه : 440
منبع:
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
همه‌گیری کرونا، فناوری بیمه‌ای را به امری الزامی در صنعت بیمه بدل کرده‌است. اما جریان‌های اصلی فناوری بیمه‌ای در سال 2022 چه خواهد بود؟ فهیم شکیل، فعال حوزه فناوری بیمه‌ای در Damco Solutions از این جریان‌های کلیدی می‌گوید.

فناوری بیمه‌ای به امری الزام‌آور در صنعت بیمه تبدیل شده‌‌است. صنعت بیمه به کمک فناوری‌های جدید تلاش دارد خود را از چنگال همه‌گیری کرونا نجات دهد و در مسیر بهبود قرار بگیرد. اما چه جریان‌هایی در سال 2022، جریان‌های اصلی فناوری بیمه‌ای به شمار می‌آیند؟ حالا که فناوری بیمه‌ای رواج پیدا کرده، لازم است با اصلی‌ترین جریان‌های آن در سال 2022 آشنا شویم. در ادامه مروری بر اصلی‌ترین جریان‌های اینشورتکی در سال جدید میلادی خواهیم داشتیم.

کاربرد هوش مصنوعی

در حال حاضر تعداد کمی از شرکت‌های بیمه به صورت تمام و کمال از ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی بهره می‌گیرند. بررسی‌ها نشان می‌دهد 65 درصد از بیمه‌گران، سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی را در جهت بهبود تجربه مشتری هدایت می‌کنند. حدودا 49 درصد هم برای بهبود تصمیم‌گیری در امور کاری از این فناوری بهره می‌گیرند. در واقع فناوری هوش مصنوعی به یکی از جریان‌های کلیدی در فناوری بیمه‌ای در سال 2022 تبدیل خواهد شد.

بلوغ فناوری در صنعت بیمه، هوش مصنوعی را هم وادار می‌کند که کاربردهای عمیق‌تر و جدی‌تری در صنعت بیمه داشته باشد و قابلیت‌های جدیدی در خود برای بیمه‌گران اضافه کند. به این ترتیب شاهد تغییر و تکمیل برخی الگوریتم‌ها در فناوری هوش مصنوعی خواهیم بود که به بهبود فناوری بیمه‌ای کمک خواهد کرد. راهکارهایی که به کمک هوش مصنوعی حاصل می‌شود در نهایت پلی از دنیای تخیلی فناوری به واقعیت می‌زند و بهبود را در صنعت بیمه ایجاد می‌کند.

فرایند اتوماسیون و مجازی‌سازی

فرایندهای اتوماسیون رباتیک که این روزها با آن سروکار داریم، در واقع شکل تکامل‌یافته فناوری‌های قدیمی است که در فناوری بیمه‌ای هم کاربرد خواهد داشت. در حال حاضر ربات‌ها اغلب فعالیت‌های تکراری را انجام می‌دهند اما در آینده شاهد تحولاتی در این زمینه خواهیم بود.

ربات‌ها از سیستم‌های قدیمی کامپیوتری جدا می‌شوند و با توجه به شرایط کسب‌وکار، تکامل پیدا می‌کنند. این تکامل یکی از جریان‌های اصلی در فناوری بیمه‌ای خواهد بود. در جریان جدید فناوری بیمه‌ای، فرایندهای مختلف بیمه‌ای از عقد قرارداد گرفته تا رسیدگی به مطالبات پرداخت خسارت، اتومات (خودکار) می‌شوند.

همراه با بهبود وضعیت ربات‌ها و اتوماسیون، فرایندهای مختلف کسب‌وکارهای بیمه‌ای هم بهینه خواهد شد. این افزایش بهره‌وری به ایجاد ارزش افزوده آنی هم کمک خواهد کرد.

بلاکچین و دفتر توزیع غیر متمرکز

فناوری بیمه در عرصه سایبری توسعه بسیاری پیدا خواهد کرد. در واقع ما تازه درابتدای مسیر بلاکچین قرار داریم. واقعیت این است که فناوری بلاکچین می‌تواند شفافیت بیشتری را در بخش‌های مختلف عملکردی صنعت بیمه ایجاد کند. به همین خاطر است که توسعه بلاکچین یکی از جریان‌های اصلی فناوری بیمه‌ای در سال 2022 خواهد بود. بسیاری از اینشورتک‌ها فعالیت خود را بر بستر بلاکچین آغاز خواهند کرد.

بهره‌گیری از فناوری بلاکچین برای بهبود در این بخش‌ها خواهد بود:

  • تشخیص موارد تقلب در بیمه
  • قراردادهای هوشمند
  • پرداخت خسارت
  • مدیریت ریسک
  • مدیریت مطالبات

راهکارهای نوین

نسل جدید، نسلی است که از فناوری در بخش‌های مختلف زندگی خود زیاد بهره می‌گیرد. در دست همه کسانی‌که متعلق به نسل جدید هستند، موبایل به عنوان یک وسیله همیشگی دیده می‌شود. به همین خاطر است که فناوری بیمه‌ای در رابطه با بهره‌گیری از خدمات موبایلی به یکی از جریان‌های اصلی در صنعت بیمه در سال آینده تبدیل خواهد شد.

ایجاد اپلیکیشن‌های موبایلی که در نهایت به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کنند در صنعت بیمه کاملا رواج یافته و می‌توان انتظار داشت که در سال 2022 شاهد پیشرفت‌های انفجاری در این زمینه باشیم. در حال حاضر بیش از 74 درصد از بیمه‌گران تمرکز خود را روی اپلیکیشن‌های موبایلی خاصی گذاشته‌اند که به بهبود تجربه مشتری کمک خواهد کرد. در واقع آن‌ها به دنبال افزایش رضایت مشتریان هستند. این اپلیکیشن‌ها به جریان‌های اصلی در بیمه و فناوری بیمه‌ای تبدیل می‌شوند.

شبکه‌های متصل به هم

آینده فراتر از تلفن‌های همراه هوشمند خواهد بود. کسانی‌که تمرکز خود را فقط روی توسعه در زمینه گوشی‌های همراه قرار داده‌اند، آینده را در اختیار ندارند. آینده در اختیار کسانی است که پا را فراتر از تلفن‌های همراه می‌گذارند و به سراغ همه ابزارهای متصل به اینترنت می‌روند.

ابزارهای متصل به اینترنت به جز موبایل، قطعه گمشده‌ای در پازل فناوری بیمه‌ای هستند که در سال 2022 با اقبال عمومی مواجه می‌شوند. به همین خاطر است که انتظار می‌رود در سال جدید به یکی از جریان‌های اصلی در بیمه تبدیل شوند.

مواردی که به آن‌ها اشاره شد در سال جدید میلادی یعنی در سال 2022 روی بخش‌های مختلف صنعت بیمه اثر مثبت می‌گذارند و جزو کلیدی‌ترین جریان‌ها در فناوری بیمه‌ای خواهند بود.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4