چه شرکت‌هایی بیشترین میزان نوآوری در صنعت بیمه را دارند؟

۸ اینشورتک برتر صنعت بیمه جهان

صنعت بیمه نیازمند نوآوری است و نسل جدید استارتاپ‌ها باعث شده تحولاتی بزرگ در صنعت بیمه رخ دهد. اما کدام‌یک از شرکت‌های بیمه توانسته‌اند در این زمینه عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشته باشند؟
14 دی 1400
شناسه : 439
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
صنعت بیمه نیازمند نوآوری است و نسل جدید استارتاپ‌ها باعث شده تحولاتی بزرگ در صنعت بیمه رخ دهد. اما کدام‌یک از شرکت‌های بیمه توانسته‌اند در این زمینه عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشته باشند؟

صنعت بیمه نیازمند نوآوری است اما کدام‌یک از شرکت‌های بیمه توانسته‌اند در این زمینه عملکرد موفقیت‌آمیزتری داشته باشند؟ نسل جدید استارتاپ‌ها باعث شده تحولاتی بزرگ در صنعت بیمه رخ دهد. در این مقاله با معروف‌ترین شرکت‌های بیمه در امر خلاقیت و نوآوری آشنا شوید.

۱. بتر ویو (BetterView)

شرکت آمریکایی بتر ویو در حقیقت یک استارتاپ اینشورتکی است که خدمات مهندسی و نوآورانه را ارائه می‌کند. این شرکت از پهپادهای هوایی برای بررسی وضعیت کلی بهره می‌گیرد. تصاویری که پهپادها ارسال می‌کنند، خطرات احتمالی را نشان می‌دهند. در واقع با این تصاویر، این شرکت توانسته گزارش‌های موثری را تهیه کند. در واقع مدل کسب‌وکار این شرکت بر پایه همین اطلاعاتی است که از پهپادها به دست می‌آورد.

۲. بات بای منی(Bought by Many)

این شرکت بریتانیایی هم استارتاپی است که از حیوانات خانگی گرفته تا ابزارهای دیجیتالی و حوزه سلامت را پوشش می‌دهد. برخی از خدمات این شرکت هم رایگان است. به صورت کلی این شرکت مواردی را ارائه می‌کند که در صنعت بیمه مرسوم نیست.

۳. برالی(Brolly)

شرکت برالی یکی از شرکت‌های بیمه بریتانیایی است که از هوش مصنوعی در ارائه محصولات خود کمک می‌گیرد. این شرکت تلاش دارد تمامی محصولاتش را در قالب اپلیکیشن‌های موبایلی ارائه کند. یکی از تلاش‌های برالی هم این است که خدمات را به گونه‌ای به مشتریان ارائه کند که مطابق با نیاز آن‌ها و کاملا قابل فهم باشد. هدف اصلی برالی این است که فرایند خرید محصولات را ساده‌تر کند، طوری که کمتر زمان ببرد.

۴. کارپ دیتا (Carpe Data)

شرکت آمریکایی کارپ دیتا به صورت ویژه در بخش مسکن و سوانح تخصص دارد. این شرکت به کمک اطلاعاتی که از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد، به ابزارهای آنلاین مشتریان متصل می‌شود و در نهایت می‌تواند رفتار مشتریان را پیش‌بینی و مطابق با عادت‌ها و رفتارهای آن‌ها خدمات و محصولاتی را ارائه کند. در واقع برگ برنده این شرکت، بهره‌گیری از اطلاعات است که با رضایت مشتریان صورت می‌گیرد.

۵. کاور (Cover)

شرکت کاور در آمریکا، اپلیکیشن‌هایی ساخته که از مشتریان سوال می‌پرسد و نیازهای آن‌ها را بررسی می‌کند. این برنامه موبایلی، به تمامی اطلاعات مورد نیاز از مشتری دست پیدا می‌کند و بعد مطابق با همان اطلاعات، خدمات مورد نظر را ارائه می‌کند. شناخت و آگاهی کافی از ابعاد نیازهای مشتری به ارائه خدمات بهتر از سوی این شرکت کمک می‌کند.

۶. کووری آنالیتیکس (CoVi Analytics)

شرکت بریتانیایی کووی آنالیتیکس به دنبال کاهش هزینه‌ها از طریق اتوماسیون است. این شرکت تمامی فرایندهای ممکن را به صورت خلاقانه و نوآورانه‌ای، ماشینی کرده و در نتیجه توانسته هزینه‌ها را هم برای شرکت بیمه و هم برای مشتریان به حداقل برساند. این شرکت در اروپا طرفداران زیادی پیدا کرده‌است.

۷. گیوشورنس (Givesurance)

این شرکت به صورت ویژه در رابطه با خیریه‌ها فعالیت دارد و از خیریه‌ها حمایت می‌کند. این شرکت نظام پرداختی ایمن را فراهم می‌کند که سازمان‌های خیریه‌ای می‌توانند از آن بهره بگیرند تا خدمات خود را به خوبی و با اطمینان ارائه کنند.

۸. گیورا (Guevera)

شرکت بریتانیایی گیورا در زمینه بیمه خودرو به بیمه‌گران و بیمه‌شوندگان کمک می‌کند تا جای ممکن در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند. این شرکت با کمک فناوری‌های مدرن، در امر رسیدگی به مطالبات، نقشی موثر را ایفا کرده‌است.

شرکت‌های خلاق و نوآورِ بسیاری در جهان وجود دارند که آگاهی و شناخت از محصولات آن‌ها می‌تواند برای بیمه‌گران بسیار موثر باشد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4