صنعت بیمه برای تحول دیجیتال در سال نو باید در چه زمینه‌های کار کند؟

۴ جریان اصلی تحول دیجیتال برای صنعت بیمه در سال ۲۰۲۲ میلادی

هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی، صنعت بیمه به دنبال تسریع فرایندهای تحول دیجیتال است تا در سال ۲۰۲۲ از مزایای این تحول بهره بگیرد که به حتم نوآوری و فناوری اصلی‌ترین موارد در سال جدید میلادی خواهند بود.
08 دی 1400
شناسه : 417
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی، صنعت بیمه به دنبال تسریع فرایندهای تحول دیجیتال است تا در سال ۲۰۲۲ از مزایای این تحول بهره بگیرد که به حتم نوآوری و فناوری اصلی‌ترین موارد در سال جدید میلادی خواهند بود.

هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی، صنعت بیمه به دنبال تسریع فرایندهای تحول دیجیتال است تا در سال ۲۰۲۲ از مزایای این تحول بهره بگیرد. نوآوری و فناوری اصلی‌ترین موارد در سال جدید میلادی خواهند بود. در سال ۲۰۲۰ و همچنین سال ۲۰۲۱ به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا و بحران‌های ناشی از تغییرات اقلیمی، وضعیت صنعت بیمه مانند بسیاری از دیگر صنایع چندان مطلوب و رضایت‌بخش نبود. اما حالا شرایط رو به تغییر است.

خبر آمد خبری در راه است!

سال جدید میلادی قرار است مهربان‌تر از دو سال گذشته برای صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه باشد. تزریق واکسن کرونا تا حدودی شرایط را عادی کرده‌است. حالا نوبت به اهالی کسب‌وکار رسیده تا کسب‌وکارشان را توسعه بدهند. براساس آمار دیلویت، ۴۰ درصد از بیمه‌گران در سال جدید قرار است بودجه خود را افزایشدهند. حدودا ۵۰ درصد هم پیش‌بینی کرده‌اند که افزایش درآمد خواهند داشت. البته ۷۷ درصد از بیمه‌گران هنوز نگران همه‌گیری کرونا و عواقب آن برای اقتصاد هستند.

حالا برای سال ۲۰۲۲ باید در انتظار اصلی‌ترین جریان‌های تحول دیجیتال در صنعت بیمه باشیم. براساس گزارش مرکز یوان‌کورک (unqork)، باید در انتظار ۴ جریان اصلی باشیم:

۱. سرعت‌بخشی در تحول دیجیتال از طریق مدرنیزه شدن

بسیاری از شرکت‌های بیمه با سیستم‌های قدیمی و سنتی خداحافظی کرده‌اند تا فرایند کسب‌وکار خود را سرعت ببخشند. هرچند هنوز هم می‌توان به کمک همین سیستم‌های قدیمی کارها را پیش برد اما مدرنیزه کردن سیستم‌ها بدون تردید به افزایش رضایت مشتری کمک می‌کند و سرعت کارا را بالا می‌برد. به همین خاطر است که در مسیر تحول دیجیتال، مدرن کردن سیستم‌های قدیمی جزو اصلی‌ترین موارد است که باید در نظر گرفت.

۲. افزایش بهره‌گیری از فضای ابری

براساس مطالعات گارتنر، هزینه‌ای که برای فضای ابری در سال ۲۰۲۲ خواهد شد برابر با ۴۸۲ میلیارد دلار است. به این ترتیب ایجاد فضایی برای بهره‌گیری از فضای ابری به بخشی اساسی در فرایند تحول دیجیتال در صنعت بیمه تبدیل خواهد شد. بیمه‌گران یاد می‌گیرند که از داده‌ها در فضای ابری نگه‌داری کنند و از این طریق با یکدیگر ارتباط بگیرند یا داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. در واقع از این طریق می‌توانند داده‌ها را به شکلی کارآمدتر با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بهره‌گیری از فضای ابری قدمی موثر در پیشبرد فرایند تحول دیجیتال در صنعت بیمه خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ بیشتر مورد توجه بیمه‌گران قرار خواهد گرفت.

۳. گرایش به مشتری‌مداری

این روزها بیمه‌گران بر سر وفاداری مشتری با یکدیگر رقابت سرسختانه‌ای دارند. آن‌ها باید برای بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت او تلاش کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد ۷۳ درصد از مشتریان براساس تجربه‌ای که از برند به دست آورده‌اند درباره مراجعه بعدی خود تصمیم می‌گیرند. تحول دیجیتال و پوست‌اندازی صنعت بیمه می‌تواند به بهبود تجربه مشتری هم کمک کند. ایجاد تحول دیجیتال هم‌سو با بهبود تجربه مشتری جزو اصلی‌ترین جریان‌ها در صنعت بیمه در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. دیجیتالی کردن خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود در نهایت به بهبود تجربه مشتری کمک خواهد کرد. به همین خاطر است که جریان در مجموعه اقدامات مربوط به تحول دیجیتال قرار گرفته‌است.

۴. اتوماسیون

آخرین جریان اصلی که صنعت بیمه در سال ۲۰۲۲ برای ایجاد تحول دیجیتال به صورت متمرکز باید به آن توجه داشته باشد، اتوماسیون است. صنعت بیمه در حال حاضر در اکثر نقاط جهان، متکی به کاغذ است. اما می‌توان به کمک اتوماسیون، فرایندها را تغییر داد و به عبارتی با فرایندهای کاغذی خداحافظی کرد. این اقدامی است که در سال ۲۰۲۲ در دستور کار بیمه‌گران قرار گرفته‌است. در این زمینه، هوش مصنوعی هم کمکی موثر خواهد بود.

تحول دیجیتال در بیمه امری چندجانبه است که شرکت‌های بیمه طی سال‌های گذشته به آن توجهی ویژه داشته‌اند اما اگر بخواهیم آینده صنعت بیمه در سال ۲۰۲۲ را در زمینه پیشبرد تحول دیجیتال در بیمه زیر ذره‌بین قرار دهیم، چهار موردی که به آن‌ها اشاره شد، جزو اصلی‌ترین و سرنوشت‌سازترین جریان‌ها خواهند بود. شرکت‌های بیمه‌ای که به این موارد توجه دارند، می‌توانند مسیر تحول دیجیتال را در سال جدید میلادی با اطمینان و قوت قلب بیشتری آغاز کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4