گزارش‌ها می‌گویند روزهای بهتری برای صنعت بیمه در راه است

بیمه در سال ۲۰۲۲ میلادی اوج می‌گیرد

سال 2021 میلادی به پایان رسید اما چشم‌انداز صنعت بیمه برای سال 2022 چگونه خواهد بود؟ فعالان در صنعت بیمه معتقدند وضعیت این صنعت در سال نو میلادی بهبود پیدا خواهد کرد.
11 دی 1400
شناسه : 377
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سال 2021 میلادی به پایان رسید اما چشم‌انداز صنعت بیمه برای سال 2022 چگونه خواهد بود؟ فعالان در صنعت بیمه معتقدند وضعیت این صنعت در سال نو میلادی بهبود پیدا خواهد کرد.

سال 2021 میلادی به پایان رسید اما چشم‌انداز صنعت بیمه برای سال 2022 چگونه خواهد بود؟ در سال 2021 تزریق واکسن تا حدودی به کاهش محدودیت‌های کرونایی و بهبود اوضاع کمک کرد.

البته ظهور سویه‌های جدید ویروس کرونا نظیر دلتا و اومیکرون شرایط را قدری پیچیده کردند اما تزریق واکسن به مردم و سرمایه‌گذاران اندکی امید داد و آن‌ها توانستند دوباره به شکلی نسبتا عادی مشغول به کار شوند. به همین خاطر است که چشم‌انداز صنعت بیمه هم قدری بهبود یافت.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به‌رغم نگرانی‌ها درباره کووید-19، بیمه‌گران می‌توانند چشم‌انتظار رشد سریع در سال 2022 باشند. در واقع چشم‌انداز صنعت بیمه در سال 2022 تقریبا مثبت ارزیابی شده‌است.

براساس گزارش دیلویت اینسایت، بیمه‌گران خودشان را برای رشد و توسعه در سال 2022 آماده می‌کنند. این نمودار نشان می‌دهد که وضعیت صنعت بیمه به صورت کلی در سال 2021 بهتر از سال 2020 بوده و در سال 2022 چشم‌انداز صنعت بیمه از دو سال گذشته هم بهتر خواهد شد.

این نمودار حاصل نظرسنجی از فعالان در عرصه اقتصاد و بیمه است. آن‌ها چشم‌انداز صنعت بیمه در سال 2022 را با توجه به تجربه خود از سالی که گذشت، پیش‌بینی کرده‌اند. بیش از یک‌سوم از پاسخگویان انتظار دارند که درآمدهای حاصل از فعالیت‌های بیمه‌ای تا سال 2022 به شکلی چشمگیر افزایش پیدا کند. تقاضا برای بیمه هم در سرتاسر جهان روندی صعودی را تجربه خواهد کرد.

البته بیمه‌گران مانند سایر صنایع با چالش‌ها و موانعی برای پیشرفت در دوران پساکرونایی مواجه هستند. برای مثال افزایش نرخ تورم در جهان می‌تواند روی چشم‌انداز صنعت بیمه در سال 2022 اثر منفی بگذارد. در واقع این نرخ تورم می‌تواند مانع از بروز قابلیت‌های صنعت بیمه شود.

بهره‌گیری بیمه‌گران از فناوری‌های مدرن و همچنین جذب استعدادهای تازه‌ای که اقدام به نوآوری می‌کنند به صورت کلی به بهبود چشم‌انداز صنعت بیمه در سال 2022 و همچنین حذف موانع و چالش‌ها کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4