صنعت بیمه در پی محدودسازی سوخت‌های فسیلی

تهدید تغییرات اقلیمی به بیمه می‌رسد

تغییرات اقلیمی همه صنایع را در جهان تهدید می‌کند از جمله شرکت‌های بیمه در جهان. از این رو بسیاری از شرکت‌های بیمه درصدد پیدا کردن راهکارهایی برای محدودسازی استفاده از سوخت‌های فسیلی هستند.
05 مهر 1400
شناسه : 27
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییرات اقلیمی همه صنایع را در جهان تهدید می‌کند از جمله شرکت‌های بیمه در جهان. از این رو بسیاری از شرکت‌های بیمه درصدد پیدا کردن راهکارهایی برای محدودسازی استفاده از سوخت‌های فسیلی هستند.

چند سالی است که بیمه‌گران نگاهی انتقادی به مسئله تغییرات اقلیمی پیدا کرده‌اند و درباره سرمایه‌گذاری‌های خودشان در شرکت‌های فعال در سوخت فسیلی، مردد شده‌اند.گروه‌های زیست‌محیطی هم صنعت بیمه را تحت فشار قرار داده‌ و تقاضا کرده‌اند قراردادها و پروژه‌هایی را که به آسیب زدن به محیط زیست منجر خواهد شد، پیش نبرند. به همین خاطر است که تعداد زیادی از بیمه‌گران در سرتاسر جهان در این زمینه اقدام کرده‌اند. در واقع پای تغییرات اقلیمی به صنعت بیمه باز شده‌است.

تغییرات اقلیمی همه صنایع را در جهان تهدید می‌کند و شرکت‌های بیمه در این زمینه استثنا نیستند. به همین خاطر است که شرکت‌های فعال در صنعت بیمه به دنبال راهی برای محدودسازی سوخت‌های فسیلی در این صنعت هستند.

رابین اِجر، رئیس بخش ملی تغییرات اقلیمی در اداره بیمه کانادا می‌گوید: «تا هفت سال پیش هم خبری از این دغدغه در صنعت بیمه نبود. اما اکنون همه با شتاب در مسیر آن پیش می‌روند.»

طی سه سال گذشته، ۲۳ شرکت بیمه‌ای در جهان سیاست‌هایی برای پایان‌بخشی یا محدودسازی بهره‌گیری از بیمه برای صنعت زغال‌سنگ در نظر گرفته‌اند. ۹ شرکت دیگر هم خدمات بیمه برای نفت‌شن در کانادا را محدود یا تمام کرده‌اند.

دیگر شرکت‌های بیمه هم در حال تغییر نگاه خود هستند. آن‌ها سرمایه‌گذاری در بخش سوخت‌های فسیلی را تغییر داده‌اند. در واقع پروفایل سرمایه‌گذاری خود را متحول کرده‌اند. ۸ شرکت بیمه بزرگ جهان هم در ماه جولای اعلام کردند که قرار است تا سال ۲۰۵۰ به سمت انتشارِ صفر گازهای گلخانه‌ای پیش بروند.

جنبش امور مالیِ پایدار، به دنبال سرمایه‌گذاری برای اقتصاد کم‌کربن است و صندوق‌ها، بودجه و سرمایه‌هایی را هم برای این اقدام در نظر گرفته‌است. در بحث تغییرات اقلیمی همه باید با همدیگر همکاری کنند.

در کانادا، متوسط هزینه مطالبات برای آسیب و خسارت بر اثر پدیده‌های حاد اقلیمی، طی یک دهه گذشته بیش از چهار برابر شده‌است. در سال ۲۰۲۰ این هزینه‌ها به ۲.۴ میلیارد دلار رسیده ‌است. انتظار می‌رود که این رقم افزایش پیدا کند. سازمان ملل هم اعلام کرده ‌است که دمای هوای زمین در سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۹ میلادی افزایش ۱.۵ درجه سانتی‌گرادی خواهد داشت. در نتیجه باید در انتظار سیل، آتش‌سوزی و موج‌های گرمایی بیشتری باشیم.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4