با بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه در جهان آشنا شوید

۱۰ شرکت برتر بیمه جهان

بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های بیمه کدام هستند؟ هر سال، رتبه‌بندی‌هایی در سطح جهانی و بین‌المللی در میان شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد تا بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان مشخص شوند. نام برخی شرکت‌ها که غول‌های بیمه‌ای به شمار می‌آیند، در این زمینه، همیش در صدر جدول است. برای مثال نام آلیانز را همیشه در میان شرکت‌های نخست می‌بینیم.
22 آبان 1400
شناسه : 258
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های بیمه کدام هستند؟ هر سال، رتبه‌بندی‌هایی در سطح جهانی و بین‌المللی در میان شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد تا بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان مشخص شوند. نام برخی شرکت‌ها که غول‌های بیمه‌ای به شمار می‌آیند، در این زمینه، همیش در صدر جدول است. برای مثال نام آلیانز را همیشه در میان شرکت‌های نخست می‌بینیم.

بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های بیمه کدام هستند؟ هر سال، رتبه‌بندی‌هایی در سطح جهانی و بین‌المللی در میان شرکت‌های بیمه صورت می‌گیرد تا بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان مشخص شوند. نام برخی شرکت‌ها که غول‌های بیمه‌ای به شمار می‌آیند، در این زمینه، همیش در صدر جدول است. برای مثال نام آلیانز را همیشه در میان شرکت‌های نخست می‌بینیم. شرکتی آلمانی که سال‌هاست در زمینه بیمه فعالیت دارد.

البته برای این رتبه‌بندی‌ها، پژوهش‌های بسیاری صورت می‌گیرد. در نهایت ملاک‌ها و معیارهایی که مهم‌ترین آن‌ها میزان درآمد است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند تا وضعیت و رتبه شرکت‌های بیمه‌ای مشخص شود.

در این فهرست با ده شرکت برتر بیمه‌ای که در سال ۲۰۱۹ طبق آخرین آمار، اعلام شده‌اند، آشنا شوید:

۱. یونایتد هلت گروپ (UnitedHealth Group)

مقر این شرکت بیمه آمریکایی در مینه‌سوتا قرار دارد. این شرکت خدمات حوزه سلامت را ارائه می‌کند. نام آن در سال ۲۰۲۱ در میان ۵ شرکت اول در فهرست ۵۰۰ تایی مجله فورچون قرار گرفته‌است. این شرکت در ۳۱ مارس ۲۰۲۱ بیش از ۳۵۱ میلیارد دلار درآمد داشته‌است.

۲. پینگ آن اینشورنس (Ping An)

شرکت چینی پینگ‌آن در سال ۱۹۸۸ راه‌اندازی شده و مقر آن در شهر شنزن در چین قرار دارد.. این شرکت در سال ۲۰۰۰ توانست نام خود را در میان ۷ شرکت برتر فهرست ۵۰۰ تایی مجله فورچون قرار دهد. این شرکت چینی جزو مهم‌ترین شرکت‌ها در بازار سهام شانگهای است و نقشی اساسی در این بازار ایفا می‌کند.

۳. آکسا (Axa)

شرکت فرنسوی آکسا، یک شرکت چندملیتی است که مقر آن در پاریس واقع شده. این شرکت در زمینه خدمات مالی هم سرمایه‌گذاری‌هایی داشته‌است. آکسا به طور عمده در اروپای غربی، آمریکای شمالی و هند و همچنین خاورمیانه فعالیت دارد. این شرکت همچنین به دنبال حضور در بازار آفریقا است. فعالیت‌های آکسا نقش مهمی در بازار سهام اروپا دارد و شاخص آن را به شدت بالا و پایین می‌کن. 

۴. چاینا لایف (China Life insurance company)

شرکت چاینا لایف در پکن واقع در چین فعالیت دارد. عمده فعالیت‌های آن هم در زمینه بیمه عمر است. این شرکت در سال ۲۰۱۵ هم در فهرست ۵۰۰ تایی مجله فورچون قرار گرفته‌است. البته ۷۰ درصد از این شرکت، متعلق به دولت چین است و در نتیجه کاملا خصوصی محسوب نمی‌شود.

۵. کایزر (Kaiser)

مجموعه کایزر در حقیقت شرکت بهداشت و درمان آمریکایی است که در زمینه مدیریت بر مراکز پزشکی و درمانی و همچنین بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها فعالیت دارد. این شرکت در اوکلند کالیفرنیا فعالیت می‌کند.

۶. آنتم (Anthem)

شرکت آنتم یکی دیگر از شرکت‌های بیمه آمریکایی است که توانسته با درآمدی بالا، نام خود را در این فهرست جای دهد.

۷. آلیانز (Allianz)

شرکت آلیانز برای اهالی بیمه، نامی آشناست. این شرکت آلمانی در سطح بین‌المللی فعالیتی گسترده دارد  همواره نام آن در میان برترین شرکت‌های بیمه جهان مشاهده می‌شود. این شرکت بیمه، در سال ۲۰۱۴ به عنوان بزرگ‌ترین شرکت بیمه در جهان معرفی شد. در حال حاضر این شرکت خدمات مالی گسترده‌ای را ارائه می‌کند.

۸. پیپلز اینشورنس (People’s Insurance company of China)

چینی‌ها شرکت‌های بسیاری دارند و عمده آن‌ها نقشی مهم در صنعت بیمه ایفا می‌کنند. شرکت پیپلز اینشورنس یکی از معروف‌ترین شرکت‌های بیمه چینی است که نقشی مهم در بازار سهام این کشور هم ایفا می‌کند.

۹. جنرالی (Assicurazioni Generali)

شرکت جنرالی یکی از معروف‌ترین شرکت‌های بیمه ایتالیایی است که خدمات بیمه‌ای را در اروپا ارائه می‌کند. این شرکت در شهر تریسته واقع شده و بارها به عنوان برترین شرکت بیمه در اروپا اعلام شده‌است. این شرکت از سال ۱۸۳۱ در ایتالیا فعالیت دارد. رشد این شرکت تدریجی بوده و اکنون جزو مطرح‌ترین شرکت‌های بیمه جهان است.

۱۰. سنتین (Centene)

شرکت سنتین در حقیقت شرکت مراقبت سلامت آمریکایی است که در سال ۱۹۸۴ تاسیس شده‌است. این شرکت در سال ۲۰۲۱ هم در فهرست ۵۰۰ تایی فورچون آمده و جزو برترین شرکت‌ها در زمینه درآمد و عملکرد در جهان محسوب می‌شود.

همه این شرکت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، ده شرکت برتر جهان در سال ۲۰۱۹ بوده‌اند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4