راهکارهایی برای ایجد تعامل بیشتر با نسل هزاره

چطور به نسل جدید بیمه عمر بفروشیم؟

افزایش آگاهی مردم نسبت به بیمه عمر باعث شده که فعالان بیمه در این عرصه فرصتی برای بروز ارزش‌های خودشان پیدا کنند. حالا وقت آن رسیده که نسل جدید را به خرید بیمه عمر دعوت کنند. آن‌ها نسلی هستند که بیمه‌گران عمر باید در موردشان تمرکز کنند. اما دسترسی به نسل جدید چندان هم ساده نیست.
22 آبان 1400
شناسه : 244
منبع:
زمان مطالعه: 4 دقیقه
افزایش آگاهی مردم نسبت به بیمه عمر باعث شده که فعالان بیمه در این عرصه فرصتی برای بروز ارزش‌های خودشان پیدا کنند. حالا وقت آن رسیده که نسل جدید را به خرید بیمه عمر دعوت کنند. آن‌ها نسلی هستند که بیمه‌گران عمر باید در موردشان تمرکز کنند. اما دسترسی به نسل جدید چندان هم ساده نیست.

تا پیش از شیوع همه‌گیر کرونا، آمریکایی‌ها مثل بسیاری از دیگر مردم جهان خیال می‌کردند پس‌اندازهایشان کفاف عمرشان را می‌دهد و قرار نیست دچار بحران مرگ زودهنگام شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد از دهه 80 میلادی به بعد، فروش بیمه عمر 45 درصد کاهش پیدا کرد. در حال حاضر 52 درصد از آمریکایی از بیمه عمر برخوردارند.

همه‌گیری کرونا بازی را تغییر داد. همه متوجه شدند که عمر خیلی کوتاه است و اتفاقات نامنتظره همیشه در کمین هستند. به این ترتیب فروش بیمه عمر تنها در فصل نخست از سال 2021 رشد 11 درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد. این بزرگ‌ترین دستاورد برای بیمه‌گران عمر در آمریکا از سال 1983 تا کنون بود.

افزایش آگاهی مردم نسبت به بیمه عمر باعث شده که فعالان بیمه در این عرصه فرصتی برای بروز ارزش‌های خودشان پیدا کنند. آن‌ها دهه‌ها بود که منتظر چنین فرصتی بودند. حالا وقت آن رسیده که نسل جدید را به خرید بیمه عمر دعوت کنند، نسلی که پیرترینِ آن‌ها هنوز 40 سال ندارد. آن‌ها نسلی هستند که بیمه‌گران عمر باید در موردشان تمرکز کنند. اما دسترسی به نسل جدید چندان هم ساده نیست.

نسل نو، تحصیل‌کرده‌ترین نسل کشورهای امروزی است. حدودا 39 درصد از آن‌ها حداقل مدرک تحصیلی‌شان لیسانس است. اما این افراد هم اولویت‌هایی در حوزه مالی برای خودشان تعیین می‌کنند.

نکته مهم در مورد این نسل جدید این است که آن‌ها 58 درصد از خریداران موبایل را تشکیل می‌دهند. این‌ها مصرف‌کنندگانی هستند که قهوه و پیتزایشان را با تلفن همراه هوشمندشان سفارش می‌دهند. آن‌ها به دنبال ساده‌ترین روش‌های پرداخت هستند. برای هر چیزی به دنبال راهکارهای دیجیتالی می‌گردند.

بزرگ‌ترین مشکل نسل جدید برای خرید بیمه طبق بررسی‌ها و نظرسنجی‌های کی‌پی‌ام‌جی (KPMG)، آشفتگی هنگام خرید محصولات بیمه‌ای است. این آشفتگی دچار سرگیجه و عدم درک صحیح آن‌ها از خدمات می‌شود. بیمه‌گران عمر در این زمینه بسیار عقب هستند. این در حالی است که آن‌ها می‌توانند به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، مشتریان دیجیتالی خود را راضی کنند و در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه خدمات را به دست آن‌ها برسانند.

دسترسی به نسل جدید

در حال حاضر نسل جدید در آمریکا از اهمیت بیمه خودرو یا بیمه مسکن کاملا آگاه است و نسبت به خرید آن اقدام می‌کند. اکنون که همه‌گیری کرونا توجه همه را به خود جلب کرده، بیمه‌گران در عرصه بیمه عمر باید زبان مشترک خود را با نسل جدید پیدا کنند. چند نکته وجود دارد که این بیمه‌گران باید در ذهن داشته باشند.

  • استفاده از پاداش: مصرف‌کنندگان نسل جدید توجه زیادی به پاداش دارند و طبق بررسی‌ها، برای برندی که به آن‌ها پاداش می‌دهد بیشتر خرج می‌کنند.
  • آسودگی در امور: بیمه‌گران در حوزه بیمه عمر باید همه چیز را آسان بگیرند. نسل جدید ترجیح می‌دهد با چیزی گیج نشود و در نهایت سهولت خرید کند. برای مثال تعامل از طریق اپلیکیشن برای آن‌ها ساده‌ترین راه است.
  • اولویت‌بندی اپلیکیشن‌های موبایلی: زندگی نسل جدید، دیجیتالی است پس بیمه‌گران هم باید همین زندگی را به آن‌ها ببخشند. اپلیکیشن‌ها باید در اولویت کاری قرار بگیرند و برای جلب رضایت مشتریان نسل نو، ساخته شوند.
  • مدل اشتراک: نسل جدید همان نسلی است که از اشتراک بیشترین بهره را می‌برد. این نسل به اشتراک ماهیانه عادت دارد و برای همه‌چیز از موسیقی گرفته تا مواد غذایی، اشتراک ماهانه دارد. پس شما هم مدلی برای اشتراک ماهانه نسل جدید طراحی کنید.

فاصله گرفتن از دنیای سنتی و تلاش برای مدرن شدن برای جذب مشتریان نسل نو، همیشه امکان‌پذیر است. اینشورتک‌ها و استارتاپ‌ها هم زیرساخت‌هایی را در این زمینه فراهم آورده‌اند. اما بیمه‌گران برای موفقیت در این مسیر باید با این نسل جدید همگام شوند. مهم‌ترین مزیت بهره‌گیری از اینشورتک‌ها و فناوری‌های جدید این است که وفاداری مشتریان نسل نو را به دست می‌آورید و این به موفقیت کسب‌وکاری بیمه‌ای در آینده هم کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4