هدف دنیای دیجیتال، بهبود عملکردها در محیط کار است

افزایش بهره‌وری از مسیر تحول دیجیتال

سازمان و شرکت‌های مختلف باید توانایی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را داشته باشند. آن‌ها باید از به‌روزترین ابزارها برای کسب‌وکار خود بهره بگیرند. پروژه‌هایی که در این راستا طراحی می‌شوند، پروژه‌های تحول دیجیتال هستند که این روزها در میان شرکت‌های مختلف رواج زیادی پیدا کرده‌اند.
16 آبان 1400
شناسه : 241
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سازمان و شرکت‌های مختلف باید توانایی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را داشته باشند. آن‌ها باید از به‌روزترین ابزارها برای کسب‌وکار خود بهره بگیرند. پروژه‌هایی که در این راستا طراحی می‌شوند، پروژه‌های تحول دیجیتال هستند که این روزها در میان شرکت‌های مختلف رواج زیادی پیدا کرده‌اند.

اصولا تحول دیجیتال به چشم ابتکاراتی در حوزه فناوری دیده می‌شوند که تنها بخش فناوری در هر سازمان مسئولیت پیشبرد آن را بر عهده دارد. اما واقعیت این است که با انجام تحولات دیجیتال، عملکرد یک سازمان به کلی تغییر می‌کند و در نهایت بهره‌وری در آن زمان بهبود می‌یابد. به همین خاطر است که تنها یک دپارتمان یا یک بخش از سازمان نباید مسئول آن باشد.

سازمان و شرکت‌های مختلف باید توانایی بهره‌گیری از فناوری‌های جدید را داشته باشند. آن‌ها باید از به‌روزترین ابزارها برای کسب‌وکار خود بهره بگیرند. پروژه‌هایی که در این راستا طراحی می‌شوند، پروژه‌های تحولات دیجیتال هستند که این روزها در میان شرکت‌های مختلف رواج زیادی پیدا کرده‌اند.

افزایش بهره‌وری

تحول دیجیتال می‌تواند فرصت‌هایی را برای نوآوری و رقابت در بازار فراهم آورد. این تحولات مزایای بسیاری برای کسب‌وکار دارند اما برخورداری از این مزایا مستلزم این است که اعضا و فعالان کسب‌وکار در انتظار تحولات دیجیتالی صرفا از طریق یک دپارتمان مشخص نباشد.

برای اینکه تحول دیجیتال اثرگذار باشد باید شاهد تحولات در حوزه فرهنگ و استراتژی‌های سازمانی، فناوری‌های مورد استفاده و نحوه انجام امور در شرکت باشیم.

بررسی‌های موسسه مکنزی نشان می‌دهد بهره‌وری در زمینه زمان و هزینه به کمک تحولات دیجیتال در شرکت‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند. براساس گزارش هکت گروپ، سازمان‌های مالی می‌توانند به کمک تحول دیجیتال، بیش از 40 درصد از هزینه‌های خود را کاهش دهند.

یکی از اتفاقاتی که به دنبال تحول دیجیتال رخ می‌دهد این است که داده‌ها به شکلی ساده‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. واضح است که دسترسی به داده‌ها می‌تواند به افزایش بهره‌وری در کار کمک کند.

بهینه‌سازی خودکار

یکی از اتفاقاتی که به کمک تحولات دیجیتال رخ می‌دهد این است که همه امور در صنایع می‌توانند به شکلی خودکار انجام شوند و این اتوماسیون در نهایت به بهینه‌سازی کمک خواهد کرد.

مدل کسب‌وکار صنعت 4.0 باعث شده که صنایع تقریبا به صورتی یک‌دست و یکپارچه، اتوماسیون را در اولویت خود قرار دهند. داده‌هایی که به کمک فناوری‌های دیجیتالی مدرن به دست می‌آیند در نهایت به اتوماسیون بسیاری از فرایندها در صنایع کمک می‌کنند.

البته برنامه‌ریزی نقشی کلیدی برای پیشبرد تحولات دیجیتالی در کسب‌وکارها دارد. بسیاری از پروژه‌های تحول دیجیتالی که متوقف می‌شوند به این خاطر است که برنامه‌ریزی جامع و دقیقی در ابتدای امر در این زمینه صورت نگرفته‌است.

بسیاری از مواقع، کسب‌وکارها در حالی‌که برای تحول دیجیتالی تلاش می‌کرده‌اند، دچار بحران و شکست مالی شده‌اند. دلیلش این است که بدون برنامه‌ریزی دقیقی، در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند و به همین خاطر آن سرمایه را هم از دست داده‌اند. به همین خاطر است که اقدام به ایجاد تحول دیجیتال باید همراه با برنامه‌ریزی‌های دقیق باشد. در این برنامه باید هر نوع اتفاقات نامنتظره‌ای را پیش‌بینی کرد. این پیش‌بینی‌ها هم از طریق تجزیه‌وتحلیل داده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

تحول دیجیتال در دنیای امروز به امری الزام‌آور در کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده‌است. اما این اقدام باید با برنامه‌ریزی پیش برود تا در نهایت به افزایش بهره‌وری در کسب‌وکار کمک کند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4