ضریب نفود بیمه مسکن در دنیا تغییر کرد

کرونا بیمه مسکن را محبوب کرد

کرونا سبک زندگی مرذم جهان را تغییر داده و بسیاری را به دورکاری وادار کرده‌ است. در شرایط دورکاری، بسیاری از افراد به این فکر افتاده‌اند که خانه‌های خود را بیمه کنند و به همین سبب بیمه مسکن حالا در کل دنیا محبوب شده‌است.
29 مهر 1400
شناسه : 24
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
کرونا سبک زندگی مرذم جهان را تغییر داده و بسیاری را به دورکاری وادار کرده‌ است. در شرایط دورکاری، بسیاری از افراد به این فکر افتاده‌اند که خانه‌های خود را بیمه کنند و به همین سبب بیمه مسکن حالا در کل دنیا محبوب شده‌است.

کار کردن در خانه برای بسیاری از مردم کارآمد و موثر بوده‌است. به همین خاطر است که حالا خیلی‌ها سعی دارند خانه را به جایی راحت تبدیل کنند که توانایی کار کردن در آن هم به صورت درازمدت داشته باشند. یکی از این اقدامات هم رسیدگی به بیمه مسکن است. عمده افراد تا پیش از همه‌گیری کرونا به فکر بیمه منزل خود نبودند اما در دوران کرونا نگاهشان به این مسئله عوض شد. به همین دلیل است که می‌توان خانه را در دوره کنونی نوعی پاداش برای بیمه‌گران دید.

ضریب نفوذ بیمه مسکن در اکثر کشورها بسیار پایین است. تعداد بسیار کمی از خانه‌ها در سرتاسر جهان بیمه هستند. معمولا مردم تمایلی به خرید بیمه مسکن نشان نمی‌دهند. به‌علاوه، بیمه‌گران هم در بسیاری از کشورهای جهان، خانه‌های قدیمی (مثلا بالای 30 سال) را بیمه نمی‌کنند. اما حالا که شرایط جهان تغییر کرده‌است، نگاه مردم هم به صورت تدریجی در حال تغییر است و بیمه مسکن هم متحول شده‌است.

در شرایط دورکاری، خطراتی جدید می‌تواند کارکنان یک شرکت را تهدید کند. برای مثال، از وقتی استفاده از زوم مد شد، خیلی‌ها نگران امنیت خانه‌شان شدند. این روزها مشکلات و دغدغه‌های سایبری هم در بیمه مسکن گنجانده شده‌است. این در حالی است که در گذشته، بیمه مسکن توجهی به مسئله امنیت سایبری نداشت. برخی بیمه‌گران حتی به دنبال سازمان‌دهی مجدد خانه‌ها و ارائه خدمات برای خانه‌های هوشمند هستند.

برخی بیمه‌گران تلاش دارند خدمات بیمه مسکن را به صورت شخصی‌سازی شده به مشتریانشان ارائه کنند. به همین خاطر است که تاکید می‌کنند ابزارها و وسائلی هوشمند برای رصد وضعیت مسکن مشتری خود در منزلش نصب کنند و سپس خدمات بیمه‌ای را مبتنی بر اطلاعاتی که از طریق این ابزارها به دست آورده‌اند، در اختیار مشتری قرار دهند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند خدمات را کاملا شخصی‌سازی کنند.

اتفاقات جدید در زمینه بیمه مسکن می‌تواند جرقه‌ای بزند برای مشارکت و همکاری با شرکت‌های دیگر. برای مثال شرکت بیمه آکسا تصمیم گرفته به کمک یکی از تولیدکنندگان ابزارهای دیجتالی، اپلیکیشنی برای رصد خانه‌های هوشمند ایجاد کند. در واقع این موقعیت، بستری برای مشارکت‌های بیشتر فراهم آورده‌است.

کار کردن در خانه باعث شده بسیاری از افراد از نیازهای خود در خانه آگاه شوند. آن‌ها اکنون می‌دانند که برای بهتر کار کردن در خانه به ابزارها و فناوری‌هایی نیاز دارند که خانه خود را با آن‌ها مجهز کنند تا بتوانند در ازایش از خدماتی نظیر خدمات بیمه‌ای بهره بگیرند. آن‌ها حتی اجازه نصب دوربین می‌دهند تا بهتر بتوانند از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.

سبک زندگی مردم تغییر کرده‌است. همراه با این تغییر در سبک زندگی، نیازها و تقاضاهای مشتریان بیمه هم تغییراتی داشته‌است. یکی از تغییرات اساسی در سبک زندگی، تغییر در شرایط کار بوده‌است. بسیاری از افراد به دورکاری روی آورده‌اند و دورکاری هم همراه با خود نیازهایی را برای مشتریان ایجاد کرده‌است. یکی از این نیازها، بیمه مسکن است. بیمه‌گران از گذشته، خدمات و پوشش‌هایی را به عنوان بیمه مسکن در اختیار مشتریان خود قرار می‌دادند اما اکنون وضعیت تغییر کرده‌است و آن‌ها باید خدمات خود را دیجیتالی و به‌روز کنند. در واقع مشتریان به دنبال خدمات بیمه مسکن در شکل و قالبی نو هستند. فرهنگ کاری جدید، زندگی‌ها را متحول کرده‌است. بیمه‌گران هم باید هم‌سو با نیازهای مشتریان خود پیش بروند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4