بیمه‌گران چطور برای تسریع تغییر آماده شوند؟

فناوری، عنصر کامل‌کننده بیمه

کسی نمی‌داند صنعت بیمه در سال 2030 دقیقا چه شکلی خواهد داشت اما همه می‌دانیم که این صنعت در جهت تغییر و تکامل گام برمی‌دارد. پس مدیران بیمه‌ای باید قدم‌هایی بردارند که کسب‌وکارشان را به هدف تکامل در صنعت بیمه نزدیک‌تر کند.
11 آبان 1400
شناسه : 231
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
کسی نمی‌داند صنعت بیمه در سال 2030 دقیقا چه شکلی خواهد داشت اما همه می‌دانیم که این صنعت در جهت تغییر و تکامل گام برمی‌دارد. پس مدیران بیمه‌ای باید قدم‌هایی بردارند که کسب‌وکارشان را به هدف تکامل در صنعت بیمه نزدیک‌تر کند.

صنعت بیمه به سرعت در حال تغییر و تحول است. اما می‌توان به کمک برخی اقدامات نظیر اتوماسیون، یادگیری عمیق و تحلیل داده‌ها، به فرایند تغییر و تکامل در این صنعت، سرعت بخشید.

کسی نمی‌داند صنعت بیمه در سال 2030 دقیقا چه شکلی خواهد داشت اما همه می‌دانیم که این صنعت در جهت تغییر و تکامل گام برمی‌دارد. پس مدیران بیمه‌ای باید قدم‌هایی بردارند که کسب‌وکارشان را به هدف تکامل در صنعت بیمه نزدیک‌تر کند. اما بیمه‌گران چطور می‌توانند خودشان را برای سرعت‌بخشی در ایجاد تغییر در صنعت بیمه آماده کنند؟ رعایت این نکات در این زمینه اثربخش خواهد بود.

۱. هوشمند باشید و با فناوری‌های هوش مصنوعی کار کنید

عموم تحولاتی که در صنعت بیمه شاهد آن خواهیم بود، وابسته به فناوری است. واقعیت این است که تمامی کارکنان در عرصه صنعت بیمه باید به لحاظ مالی و زمانی، هزینه و سرمایه‌گذاری کنند تا با ابعاد مختلف هوش مصنوعی و فناوری‌های مرتبط با کار خود آشنا شوند.

نخستین گامی که یک مدیر بیمه‌ای باید بردارد این است که کانون‌های برهم‌زنندگی را در کسب‌وکار خود پیدا کند. برهم‌زنندگی هم باید در راستای اهداف آن کسب‌وکار بیمه‌ای باشد. به این ترتیب باید اکوسیستمی طراحی کند که کاملا مطابق با وضعیت‌های مدرن امروزی باشد برای مثال زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از اینترنت به صورت بهینه را داشته باشد.

۲. برنامه‌ای منسجم و استراتژیک داشته باشید

بیمه‌گران باید متناسب با تحلیل‌هایی که به کمک هوش مصنوعی صورت گرفته، برنامه‌ای برای کسب‌وکار تعیین و در چهارچوب آن حرکت کنند. این برنامه باید به گونه‌ای باشد که در آن از فناوری بیشترین بهره را گرفته باشد.

بهره‌گیری از راهکارهای استراتژیک باید در چهارچوب آکادمیک و به صورت مستند انجام شود. در نهایت این برنامه‌ها باید کاملا منسجم و مرتبط با هم باشند تا یکدیگر را تقویت کرده و پیش بروند. نهادها و سازمان‌های بسیاری در زمینه برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری می‌کنند اما به نتیجه نمی‌رسند. دلیلش این است که به صورت منسجم و دقیق برنامه‌ریزی نکرده‌اند.

برنامه‌ای که بیمه‌گران در کسب‌وکار خود در نظر می‌گیرند باید ابعاد مختلف و بزرگ‌مقیاسِ نوآوری‌ها در این زمینه در بر بگیرد. این برنامه باید مسیر را مشخص کرده باشد و متناسب با فرهنگ آن کسب‌وکار، پیش برود. علاوه بر این‌ها، جزییات هم اهمیت دارد. برخی مسائل ضروری هستند و باید به صورت جزئی مشخص شده باشند. در کل این برنامه باید متناسب با فناوری‌های هوش مصنوعی و نوع برهم‌زنندگیِ مناسب برای این صنعت، طراحی شده باشد.

۳. استراتژی دقیق برای داده‌ها داشته باشید

این روزها داده‌ها نقشی حیاتی و ارزشمند در هر کسب‌وکاری دارند. صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنی نیست. عموما هوش مصنوعی هم در راستای بهره‌برداری از داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این طریق می‌توان استراتژی دقیق و منسجی را طراحی کرد.

داده‌های بیرونی کمک می‌کند برنامه‌ای منسجم برای درون کسب‌وکار ایجاد شود. در واقع هر اطلاعاتی که از بیرون کسب‌وکار به دست می‌آید در نهایت در جهت بهبود فضای درونی خواهد بود.

استراتژی داده هم به همین معناست. یعنی طوری برنامه‌ریزی شود که بتوان از داده‌های بیرون به نفع بهبود شرایط داخلیِ کسب‌وکار بهره گرفت. این استراتژی باید به نوعی به کارکرد چندمنظوره داده‌ها هم بپردازد.

۴. زیرساخت فناوری مناسب خود را ایجاد کنید

صنعت بیمه چه حالا و چه در آینده به استعدادها و نیروهایی نیاز دارد که بتوانند با مهارت خود، کار را پیش ببرند. اما نسل جدید نیروهای کاری به زیرساخت‌های مهمی در عرصه فناوری نیاز دارند. آن‌ها برای اینکه عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند حتما باید از برخی فناوری‌ها برخوردار باشند.

در هر سازمانی باید نیازهای اولیه کارکنان برآورده شود. مهارت‌های ضروری برای اینکه با سرعت مناسب بروز پیدا کنند به زیرسازی‌هایی نیاز دارند که به مرور هم می‌تواند در هر کسب‌وکاری راه‌اندازی شود.

برای اینکه استراتژی تهاجمی مناسبی در بازار داشته باشید، نخستین کاری که باید انجام دهید ایجاد بسترو زیرساخت مناسب است. البته این زیرسازی باید با جدیدترین فناوری‌های روز همراه باشد تا عملکرد موفقیت‌آمیزی را به ثبت برساند.

بیمه‌گران برای اینکه در مسیر تغییر و تحول قرار بگیرند باید چهار مورد را رعایت کنند. برخورداری از هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی منسجم، استراتژی کاربردی در رابطه با داده‌ها و ایجاد زیرساخت فناوری مناسب از جمله مواردی هستند که در مسیر تغییر بسیار کاربردی هستند.

موضوعات :
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4