صنعت بیمه باید چه رویکردی نسبت به پایداری داشته باشد؟

پایداری از لنز بیمه

حالا بیمه‌گران می‌دانند که پایداری یک ارزش مشترک است. آن‌ها فعلا سرگرم بازسازی صنعت بیمه در شرایط پساکرونایی هستند و در این بین، فرصت خوبی فراهم آمده تا اهداف جدیدی برای خود در نظر بگیرند و به سمت پایداری گام بردارند.کنت سالدانها، فعال صنعت بیمه در این یادداشت از تحولات صنعت بیمه و تغییر نگرش نسبت به پایداری گفته‌ است.

کنت سالدانها

فعال صنعت بیمه

16 آبان 1400
شناسه : 219
منبع:
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
حالا بیمه‌گران می‌دانند که پایداری یک ارزش مشترک است. آن‌ها فعلا سرگرم بازسازی صنعت بیمه در شرایط پساکرونایی هستند و در این بین، فرصت خوبی فراهم آمده تا اهداف جدیدی برای خود در نظر بگیرند و به سمت پایداری گام بردارند.کنت سالدانها، فعال صنعت بیمه در این یادداشت از تحولات صنعت بیمه و تغییر نگرش نسبت به پایداری گفته‌ است.

کرونا در سال گذشته رویکرد ما به ابعاد مختلف کار و زندگی از جمله پایداری در کسب‌وکار را به کلی تغییر داد. در صنعت بیمه، مفهوم پایداری بیشتر حول محور دیگرخواهی می‌چرخد. برای بیمه‌گران، پایداری یکی از الزامات این کسب‌وکار است که باید متحول شود.

فشارهای درونی و بیرونی در صنعت بیمه باعث می‌شود مفهوم پایداری در این عرصه متحول شود. هر خطر جدیدی که در دنیای امروز سر برمی‌آورد، صنعت بیمه نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. در واقع خطرات جدید، فشارهای بیرونی را به صنعت بیمه وارد می‌کند. علاوه بر آن، فشارهایی هم از درون این صنعت، مثلا از جانب کارکنان و مدیران وارد می‌شود که تغییراتی را در این محیط رقم می‌زند.

 فشار بازار در جهت پایداری

نگاهی به بخش انرژی بیندازید. تحولاتی بنیادین در این بخش رخ داده‌است. در حال حاضر، بسیاری از کارآفرینان و شرکت‌ها تمرکز خود را روی انرژی‌های تجدیدپذیر قرار داده‌اند. بیمه‌گران در واکنش به چنین تغییرات و تحولاتی، در حال تهیه کالاها و خدماتی هستند که به این بازیگران جدید در صنعت انرژی کمک کند. در عین‌حال، فعالان در بازار بیمه، تمام تلاش خود را می‌کنند تا کمتر در معرض نیاز به سوخت‌های فسیلی قرار بگیرند. این یعنی بازار بیمه، تحت فشارهایی قرار می‌گیرد که در مسیر پیشرفت و پایداری پیش برود.

در بخش تقاضای مصرف‌کنندگان هم شاهد چنین فشارهایی از جانب بازار هستیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان بیش از پیش، به دنبال محصولاتی هستند که در عین‌حال به عنصر پایداری توجه داشته باشد. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان (۵۷ درصد) گفته‌اند به دنبال توصیه‌هایی از بانک‌ها و بیمه‌گران خود برای سفرها و خریدهای پایدار هستند. در بین این افراد، بیشتر شاهد افزایش تقاضا برای پایداری در میان نسل جدید هستیم. به این ترتیب، مصرف‌کنندگان جوان‌تر، بیشتر برای حرکت صنعت بیمه به سمت پایدار، فشار وارد می‌کنند.

حالا بیمه‌گران می‌دانند که پایداری یک ارزش مشترک است. آن‌ها فعلا سرگرم بازسازی صنعت بیمه در شرایط پساکرونایی هستند و در این بین، فرصت خوبی فراهم آمده تا اهداف جدیدی برای خود در نظر بگیرند و به سمت پایداری گام بردارند.

 فشارهای درونی در جهت پایداری

بیمه‌گران تلاش دارند ارزش‌های پایداری را وارد مدل‌های کسب‌وکاری خود کنند. به‌علاوه آن‌ها در حال ساخت اجتماعاتی هستند که با هم‌افزایی به پایداری در این نظام کمک می‌کنند. برای این کار، به ابتکاراتی نیاز است که چهارچوب‌های سنتی ذهن را به هم می‌ریزد. آن‌ها درون صنعت بیمه به دنبال کارهایی نظیر کاهش رد پای انتشار کربن و دستیابی به اهداف هزاره هستند.

همه بیمه‌گران تلاش دارند اهداف پایداری را طوری تنظیم کنند که به افزایش درآمد و در عین‌حال کاهش هزینه‌ها کمک کند. آن‌ها همچنین می‌خواهند رابطه‌ای پایدار با مشتریان و مصرف‌کنندگان خود ایجاد کنند. البته در این زمینه مقیاس‌ها و معیارهایی برای سنجش وجود دارد. به‌ویژه کالاهای تولیدی در صنعت بیمه را می‌توان از این لحاظ به خوبی بررسی کرد.

 الزام بومی‌سازیِ پایداری در صنعت بیمه

واقعیت این است که بیمه‌گران سال‌هاست تلاش می‌کنند پایداری را به رشد و توسعه در این صنعت ارتباط دهند. ماهیت صنعت بیمه به گونه‌ای است که در آن شرکت‌ها باید خطرات پیچیده را درک کنند و در عین‌حال، نگاهی بلندمدت به خطرات داشته باشند. آن‌ها باید مدام خطرات جدید را رصد کنند و نسبت به آن‌ها واکنش نشان دهند. به‌علاوه همیشه فرصت برای بهبود و تغییر در فضای کسب‌وکار وجود دارد.

بهار برای صنعت بیمه، زمانی فرا می‌رسد که پایداری را در آغوش بگیرد. برای قدم برداشتن در جهت پایداری، بیمه‌گران باید تحولاتی را در عرصه رشد و توسعه در نظر داشته باشند. چالش‌های جهانی بسیاری در راه است که می‌توان برای آن‌ها راهکار داد. اما این راهکارها باید همگی به سمت پایداری میل کنند. در صنعت بیمه، نگاه به پایداری، باید نگاهی باشد که هم از درون و هم از بیرون نشان گرفته بگیرد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4