محصول جدید غول خودروسازی می‌تواند بازار بیمه خودرو را متحول کند

آیا سلطه تسلا بر بازار بیمه جدی است؟

شرکت تسلا که به عنوان غول خودروسازی آمریکا در زمینه خودروهای برقی به شمار می‌آید به تازگی محصولی بیمه‌ای در کنار خودروهایش ارائه می‌کند که می‌تواند بازار بیمه خودرو و آینده آن را متحول کند.
11 آبان 1400
شناسه : 214
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت تسلا که به عنوان غول خودروسازی آمریکا در زمینه خودروهای برقی به شمار می‌آید به تازگی محصولی بیمه‌ای در کنار خودروهایش ارائه می‌کند که می‌تواند بازار بیمه خودرو و آینده آن را متحول کند.

نام شرکت خودروسازی تسلا موتورز برای خیلی‌ها به‌ویژه شیفتگان خودرو، آشناست. این شرکت آمریکایی، تولیدکننده خودروهای برقی و همچنین قطعات مورد نیاز قطعات مورد نیاز قطارهای برقی است. تسلا به تازگی محصولی بیمه‌ای را روانه بازار خودرو کرده که باعث شده برخی تحلیل‌گران این شرکت را رقیبی برای بیمه‌گران ببینند. اما ماجرا از چه قرار است؟

شرکت تسلا همین چند وقت پیش محصولی بیمه‌ای ارائه کرده که در حقیقت پیشنهادی برای بیمه خودرو است. نکته اینجاست که قیمت‌های نهایی این محصول بیمه‌ای برای صاحبان خودرو بسیار بهتر از محصولات بیمه‌ایِ ارائه‌شده از طرف شرکت‌های بیمه است.

این یعنی شرکت تسلا محصولی را ارائه کرده که بیمه‌گران نمی‌توانند به سادگی با آن رقابت کنند. براساس این محصول جدید، شرکت تسلا می‌تواند خدمات بیمه خودرو را بین 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از شرکت‌های بیمه به صاحبان خودرو بفروشد. واضح است که صاحبان خودرو هم ترجیح می‌دهند بیمه‌ای ارزان‌تر دریافت کنند. اما پرسش اینجاست که تسلا چگونه توانسته این محصول را ارائه کند؟

واقعیت این است که تسلا این محصول را فقط برای خودروهای خودش ارائه می‌کند. یعنی صرفا کسانی که صاحب خودرویی از برند تسلا هستند می‌توانند از این خدمت بیمه‌ای بهره‌مند شوند. تسلا از قطعه‌ای در خودروهای برقی خود استفاده کرده که می‌تواند روی خودروهای قدیمی‌اش هم نصب شود. این قطعه اجازه تجزیه‌وتحلیل داده را به تسلا می‌دهد.

به این ترتیب شرکت تسلا اقدام سرتاسر نوآورانه‌ای نداشته بلکه صرفا توانسته محصولی را به صورت خاص برای تکمیل محصولات خودش ارائه کند و آن محصول بیمه است که به خودروهایش اضافه شده‌است.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند این اقدام تسلا سرآغاز سلطه این شرکت بر دنیای بیمه خودروی اتومات است. اما واقعیت این است که تسلا فقط برای محصولات خودش این خدمت بیمه‌ای را ارائه می‌کند. نکته اینجاست که سایر شرکت‌ها و غول‌های خودروسازی می‌توانند از این اقدام تسلا درس‌هایی بگیرند و خودشان برای خودروهای خودشان این خدمات بیمه‌ای را ارائه کنند. این اتفاق اگر رخ بدهد می‌تواند تهدیدی برای بیمه‌گران باشد.

محصولی که شرکت تسلا ارائه کرده فعلا فقط در آمریکا و ایالت کالیفرنیا در دسترس مشتریان قرار گرفته‌است. اما قرار است در آینده‌ای نزدیک در اختیار همه صاحبان خودروهای تسلا قرار بگیرد.

ابزاری که شرکت تسلا در خودروهای جدید خود تعبیه کرده می‌تواند وضعیت رانندگی مشتری را ارزیابی کند. این ابزار قابلیت امتیازدهی دارد. به این ترتیب شرکت تسلا می‌تواند براساس امتیازی که راننده دریافت کرده بین 20 تا 30 درصد برای بیمه خودرو به او تخفیف بدهد و خودش محصول بیمه‌ای را به راننده بفروشد.

اقدام تسلا اکنون تهدیدی جدی در زمینه بیمه خودروهای اتومات به شمار نمی‌آید اما می‌تواند سرآغاز جنبشی بزرگ باشد که در آینده بیمه‌گران را به دردسر بیندازد. به همین خاطر است که بیمه‌گران باید اقداماتی نوآورانه را در دستور کار خود قرار دهند و به کمک آن آینده را به نفع خودشان تغییر دهند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4