وقتی خیریه به بخشی از بیمه تبدیل می‌شود

نقش امور خیرخواهانه در صنعت بیمه

غییر رویکرد شرکت‌های بیمه و تلاش برای اقدامات خیرخواهانه متاثر از مشتریان جدید و جوان است. نسل جدیدی که وارد صنعت بیمه می‌شود، به نوعی رویکردهای خیرخواهانه را هم در میان شرکت‌های بیمه‌ای متحول کرده‌است.
30 مهر 1400
شناسه : 100
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
غییر رویکرد شرکت‌های بیمه و تلاش برای اقدامات خیرخواهانه متاثر از مشتریان جدید و جوان است. نسل جدیدی که وارد صنعت بیمه می‌شود، به نوعی رویکردهای خیرخواهانه را هم در میان شرکت‌های بیمه‌ای متحول کرده‌است.

مسئولیت اجتماعی شرکتی یکی از مقولاتی است که شرکت‌ها در صنایع مختلف برای آن تلاش می‌کنند. یکی از اقداماتی که در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی صورت می‌گیرد، امور خیریه است که فعالان در صنعت بیمه در رابطه با آن تلاش‌های بسیاری کرده‌اند. آن‌ها سعی می‌کنند این اقدامات خیرخواهانه را مطابق با ذائقه و سلیقه کارکنان و مشتریان خود انجام دهند و به همین خاطر در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند.

مطالعات موسسه مکنزی نشان می‌دهد میزان فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت‌های بیمه آمریکایی در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تقریبا ثابت و پایدار بوده‌است اما اتفاق مهمی که رخ داده این بوده که این صنعت تلاش کرده اقدامات خیرخواهانه‌اش را مطابق با سلیقه و انتظارات عموم مردم پیش ببرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اهدای پول نقد در میان شرکت‌های بیمه آمریکایی حدود ۶۵ درصد از کل اقدامات خیرخواهانه را تشکیل می‌دهد. اما کارهای خیرخواهانه از کانال‌های دیگری هم انجام شده‌اند.

دیگر بررسی‌های موسسه مکنزی نشان می‌دهد عموم شرکت‌های بیمه تمایل دارند کمک‌های خیریه‌ای خود را به لحاظ جغرافیایی به اماکنی اختصاص دهند که کارکنان خودشان از آن‌جا می‌آیند. به این ترتیب آن‌ها فعالیت‌های خیرخواهانه را روی مناطقی متمرکز می‌کنند که کارکنان‌شان در آن‌جا زندگی می‌کنند. البته این رویکردی است که به تازگی شرکت‌های بیمه در پیش گرفته‌اند.

در گذشته شرکت‌های بیمه تا این اندازه به فعالیت‌های داوطلبانه علاقه نشان نمی‌دادند. اما حالا با پررنگ شدن مقوله مسئولیت اجتماعی شرکتی، شرکت‌های بیمه هم وارد میدان شده‌اند و در این زمینه اقدام کرده‌اند. آن‌ها در حال حاضر تمایل زیادی به امور خیریه‌ای نشان می‌دهند. در آمریکا این شرکت‌های بیمه، موسسه‌ای هم برای امور خیریه خود دارند که از طریق آن می‌توانند فعالیت‌های خیرخواهانه را به شکلی موفق‌تر انجام دهند.

به نظر می‌رسد تغییر رویکرد شرکت‌های بیمه و تلاش برای اقدامات خیرخواهانه متاثر از مشتریان جدید و جوان است. نسل جدیدی که وارد صنعت بیمه می‌شود، به نوعی رویکردهای خیرخواهانه را هم در میان شرکت‌های بیمه‌ای متحول کرده‌است.

مدیران در شرکت‌های بیمه‌ای می‌دانند که با بهره‌گیری از نظرات مشتریان خود برای انجام امور خیریه‌ای، می‌توانند به شهرت و اعتبار از این مسیر دست پیدا کنند. در واقع آن‌ها با دستاوردها و نتایج امور خیریه آشنا هستند و به همین خاطر در این مسیر قدم برمی‌دارند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای، مزایای فعالیت‌های بشردوستانه و دوطلبانه خود را مستند می‌کنند. به همین خاطر در آمریکا به راحتی می‌توان وضعیت شرکت‌ها را از این لحاظ بررسی کرد و حتی می‌توان نتایج را سنجید. آن‌ها از ملاک‌ها و معیارهای مختلفی برای سنجش وضعیت خود در مورد اقدامات بشردوستانه و خیریه‌ای بهره می‌گیرند.

اگر به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید و اثرگذاری‌های گسترده از طریق امور خیریه‌ای هستید باید این مسیر را طی کنید:

  • درگیری مشتریان و کارکنان را با این فعالیت‌های استراتژیک بالا ببرید.
  • اثرات اقدامات خیرخواهانه خود را اندازه بگیرید و استانداردهایی برای موفقیت تعریف کنید.
  • نقش هر یک از کارکنان را در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی و امور خیریه مشخص کنید.
  • ارزش و مزایای کاری که انجام می‌دهد را بررسی کنید و مطابق با آن مسئولیت اجتماعی شرکتی را در نظر بگیرید.
  • همه‌چیز را در شرکت و کسب‌وکار خود با هدف دستیابی به موفقیت در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکتی از طریق خیریه، همسو و هماهنگ کنید.

واقعیت این است که در حال حاضر صنعت بیمه به شکلی هوشمندانه‌تر فعالیت‌های خیریه‌ای خود را پیش می‌برد. این صنعت تا کنون موفق شده بهترین و مطلوب‌ترین تصمیم‌گیری‌ها را در زمینه امور خیریه‌ای داشته باشد و به یکی از موفق‌ترین صنایع در این زمینه تبدیل شده‌است. 

دیدگاه ها
  • وحید فرجی
    30 مهر 1400
    سلام

    پاسخ

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4