چگونه استراتژی‌های بیمه تعبیه‌شده وام‌دهی دیجیتال می‌تواند نیازهای وام‌دهندگان دیجیتال مدرن و مصرف‌کنندگان را پوشش دهد

26 آبان 1403
شناسه : 958
منبع:

در شرایط اقتصادی نامطمئن امروز، تقریباً هشت نفر از هر ۱۰ وام‌گیرنده نگران نکول وام‌های خود هستند. دنیل سسکو، مدیر مدیریت محصول در TruStage می‌گوید: "مردم معمولاً برای وام خرید نمی‌کنند تا بخواهند وام بگیرند؛ آنها معمولاً نیاز دارند هزینه‌های غیرمنتظره را پوشش دهند یا دارایی بزرگی مانند یک خودرو خریداری کنند."

"بیمه وام‌دهی دیجیتال نوعی شبکه ایمنی برای وام‌دهندگان دیجیتال فراهم می‌کند که به محافظت از آنها در صورت مشکلات مالی پیش‌بینی نشده کمک می‌کند. با ادغام یکپارچه بیمه در فرآیند وام‌دهی، بدون تحمیل اصطکاک یا پیچیدگی اضافی، وام‌گیرندگان می‌توانند بدون احساس فشار برای خرید محصولات جانبی، از آرامش خاطر برخوردار شوند."

این رویکرد اطمینان ایجاد می‌کند که بیمه به عنوان یک راه‌حل ارزشمند همسو با اهداف مالی اصلی مصرف‌کنندگان دیده می‌شود و تجربه کلی وام‌گیرنده را بهبود می‌بخشد.

"از طرف دیگر، وام‌دهندگان معمولاً از استراتژی بیمه دیجیتال یکپارچه بهره‌مند می‌شوند، زیرا به کاهش ریسک نکول و بهبود رضایت مشتری کمک می‌کند. در بازار وام‌دهی که رقابت در آن رو به افزایش است، ارائه بیمه‌ای که به محافظت از وام‌گیرندگان در برابر نکول به دلیل شرایط پیش‌بینی‌نشده کمک ‌کند، به وام‌دهندگان کمک می‌کند خدمات خود را متمایز و مصرف‌کنندگان بیشتری را جذب کنند."

وام‌دهندگان با نشان دادن تعهد روشن به رفاه مالی وام‌گیرندگان خود، وفاداری و اعتماد بلندمدت مشتری را تقویت می‌کنند.

"با پرداختن همزمان به نیازهای مصرف‌کننده دیجیتال و وام‌دهندگان، یک استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال یکپارچه می‌تواند امنیت مالی را فراهم کند و رابطه بین وام‌گیرندگان و وام‌دهندگان را تقویت کند. این امر امکان همسویی اهداف مالی اصلی مشتریان را فراهم می‌کند و در عین حال به وام‌دهندگان در دستیابی به اهداف تجاری خود کمک می‌کند که در نهایت منجر به اکوسیستم وام‌دهی مقاوم‌تری می‌شود."

چالش‌های پیاده‌سازی استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال یکپارچه

دنیل می‌گوید: "بسیاری از محصولات بیمه وام که امروز می‌شناسیم قبل از عصر اینترنت توسعه یافته‌اند و برای تکمیل تجربیات کاملا از ابتدا تا انتها دیجیتال ساخته نشده‌اند. در نتیجه، پیاده‌سازی یک استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال یکپارچه در پلتفرم‌های دیجیتال موجود، چالش‌های ذاتی را از نظر یکپارچه‌سازی فناوری و اطمینان از تجربه روان مصرف‌کننده ایجاد می‌کند."

"یکی از چالش‌های اصلی درک این نقاط درد و طراحی استراتژی به گونه‌ای است که آنها را تسکین دهد و یکی از این نقاط درد اصلی حول محور انتخاب است: نیاز مصرف‌کنندگان به انتخاب فعال محصولات بیمه جانبی هنگام درخواست وام."

این انتخاب می‌تواند اصطکاک در فرآیند وام‌دهی ایجاد کند و ممکن است برخی از مصرف‌کنندگان را از انتخاب پوشش بیمه منصرف کند.

"برای غلبه بر این چالش، ضروری است که استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال به گونه‌ای طراحی شود که نیاز مصرف‌کنندگان به تصمیم‌گیری جداگانه را حذف کند. در عوض، محصول بیمه باید به طور خودکار به عنوان جزئی از خود وام گنجانده شود و به طور یکپارچه در فرآیند وام‌دهی تعبیه شود."

مزیت رقابتی

دنیل می‌گوید: "برخلاف مدل‌های سنتی که در آن بیمه اغلب به عنوان یک محصول جانبی اضافی عمدتاً برای ایجاد درآمد کارمزد از طریق کمیسیون‌ها فروخته می‌شود، یک استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال یکپارچه مزایای تجاری ملموسی فراتر از صرفا تولید درآمد ارائه می‌دهد."

با ادغام یکپارچه بیمه در فرآیند وام‌دهی، این استراتژی می‌تواند منجر به افزایش کارایی بازاریابی و کاهش هزینه‌های جذب مشتری برای وام‌دهندگان شود.

"یک استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال به کاهش نکول وام کمک می‌کند. محصولات بیمه‌ای که در این استراتژی ادغام شده‌اند به عنوان راه‌حل‌های محافظت از پورتفولیو عمل نموده و در برابر علل رایج نکول محافظت می‌کنند. با کاهش ریسک نکول در تعدادی از وام‌ها در یک پورتفولیو، وام‌دهندگان می‌توانند عملکرد و پایداری بلندمدت کسب‌وکار خود را بهبود بخشند. از دیدگاه مصرف‌کننده، یک استراتژی بیمه وام‌دهی دیجیتال یکپارچه می‌تواند به دلیل محافظت داخلی در برابر نکول احتمالی، سطح دسترسی بیشتری به وجوه فراهم کند."

"با گنجاندن محافظت از پرداخت وام به عنوان بخشی از خود محصول وام (در مقابل ارائه محصول بیمه از طریق APIها)، وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان می‌توانند به طور خودکار و یکپارچه در صورت از دست دادن غیرارادی شغل یا ناتوانی تحت پوشش محافظت شوند."

این رویکرد اطمینان حاصل می‌کند که محافظت، بخش ذاتی توافقنامه وام است و بدون نیاز به مراحل یا تصمیمات اضافی از سوی وام‌گیرنده، فرآیند را روان‌تر و کارآمدتر می‌کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4