10 پلتفرم اتوماسیون خسارت چگونه فعالیت می‌کنند

16 آبان 1403
شناسه : 955
منبع:

در این مقاله، ‌برترین پلتفرم‌های اتوماسیون خسارت و شرکت‌هایی که در خودکارسازی مراحل چرخه عمر ادعای خسارت سرآمد هستند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال بازتعریف خسارت‌های چرخه عمر هستند و این تحول را هدایت می‌کنند.

مدل‌های پیش‌بینی‌کننده که شدت خسارت را ارزیابی و تخصیص منابع را بهینه می‌کنند به صنعت کمک می‌کنند تا با چالش‌ها، از حوادث مرتبط گرفته تا ریسک سایبری مواجه شوند.

دستگاه‌های اینترنت اشیا داده‌های واقعی را فراهم می‌کنند، ریسک را مدیریت می‌کنند و تسریع پردازش خسارات را امکان‌پذیر می‌سازند، در حالی که فناوری بلاکچین با افزایش شفافیت و اعتبارسنجی خودکار از طریق قراردادهای هوشمند، خلق ارزش می‌کند.

سیستم‌های پیچیده کشف کلاهبرداری‌، با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده، از بیمه‌گران و بیمه‌گذاران به‌طور یکسان محافظت می‌کنند. ادغام شبکه‌های 5G، رایانش لبه‌ای و واقعیت افزوده می‌تواند انقلابی در ارزیابی‌ها ایجاد کند و به طور بالقوه نیاز به بازرسی فیزیکی را در بسیاری از موارد از بین ببرد.

 OneShield

سیستم مدیریت خسارت وانشیلد، یک فضای توسعه برنامه‌نویسی یا کم‌کد را ارائه می‌کند که به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد تا فرآیند خسارت خود را به سرعت گسترش داده و اصلاح کنند. تجزیه و تحلیل‌های تعبیه شده این پلتفرم، نظارت بر عملکرد و تصمیم‌گیری را به صورت بلادرنگ ارائه می‌دهد.

وانشیلد یک راهکار قوی و انعطاف‌پذیر در کلاس سازمانی است که به اعضای شرکت‌های بیمه این توانایی را می‌دهد تا تنها بر تصمیمات مهم مورد نیاز برای مدیریت کارآمد و موثر خسارات در تمام کسب‌و‌کار‌های مختلف تمرکز کنند. 

ClaimVantage

ClaimVantage که رتبه نهم را به خود اختصاص داده‌است، شامل مجموعه‌ای از راهکارهای تخصصی برای مدیریت خسارت است. قوانین این پلتفرم امکان طبقه‌بندی  و شناخت آسان کسب‌و‌کار‌های پیچیده را فراهم می‌کند و با تغییر الزامات نظارتی سازگار می‌شود.

Insurity

پلتفرمInsurity  یک راهکار مبتنی بر پردازش ابری برای عرضه‌کنندگان بیمه است که مدیریت سرتاسری را برای بیمه‌نامه، صورتحساب، خسارات و تجزیه و تحلیل ارائه می دهد. این پلتفرم از بیش از 500 بیمه‌نامه اموال و حوادث، MGA و کارگزار پشتیبانی و به آنها کمک می‌کند تا کارایی عملیاتی خود را بهبود بخشند، گردش کار را خودکار کنند و تصمیم‌گیری را از طریق ابزار داده‌های یکپارچه افزایش دهند.

این پلتفرم با طراحی قابل تنظیم، به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا از بیمه‌های شخصی، تجاری و تخصصی پشتیبانی کند و زندگی سریع‌تری را برای کسب‌و‌کار‌های در حال رشد ارائه دهد.

این راهکار دارای چت‌بات‌های مبتنی بر هوش ‌مصنوعی برای تعامل با مشتری و اعتبارسنجی خودکار خسارات است. ابزارهای گزارش‌دهی پیشرفته این پلتفرم، بینش‌های عملی را در اختیار بیمه‌گران قرار می‌دهند تا فرآیندهای خسارت خود را بهبود بخشند.

Claimable

 

Claimable به عنوان یک پلتفرم مدیریت خسارات مبتنی بر پایش ابری، در جایگاه هفتم قرار دارد. ویژگی‌هایی مانند انواع خسارات قابل تنظیم، یکپارچه‌سازی CRM و مدیریت وظایف روزانه را ارائه می‌دهد که رسیدگی سریع‌تر و کارآمدتر خسارات را انجام می‌دهد.

چیزی که Claimable را از رقبا متمایز می‌کند، تمرکز آن بر رویکرد مشتری‌محور، ساده‌سازی ارتباطات و بهینه‌سازی گردش‌کار برای توافق سریع‌تر است. علاوه بر این، مطابق با GDPR و ذخیره‌سازی داده‌های بدون کاغذ، امنیت و آمادگی قانونی را تضمین می‌کند.

Riskonnect

Riskonnect یک پلتفرم جامع با پردازش ابری را ارائه می‌دهد که برای مدیریت ریسک و انطباق طراحی شده است. پلتفرم آن عوامل ریسک مختلف را به هم متصل می‌کند و سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا با ارائه بینش‌های بی‌درنگ در مورد روابط ریسک، تصمیم‌های آگاهانه بگیرند.

چیزی که به Riskonnect کمک می‌کند، توانایی آن در یکپارچه‌سازی چندین حوزه از جمله مدیریت خسارت، مدیریت ریسک و انطباق (GRC) و تداوم کسب و کار، همه در یک سیستم واحد است. این ادغام همکاری را تقویت می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا ریسک‌ها را به طور موثرتری تجسم و اولویت‌بندی کنند. 

EIS ClaimCore

ClaimCore EIS یک راهکار جامع برای بیمه‌گران ارائه می‌دهد تا فرآیندهای مدیریت خسارت خود را ساده و خودکار کنند.

این پلتفرم با جریان‌ کاری قابل تنظیمی که تمام خسارات چرخه عمر، از اولین اخطار ریسک (FNOL) تا پرداخت و بسته‌شدن را پوشش می‌دهد، کارایی را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های کلیدی شامل تشخیص کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی، ردگیری خودکار خسارات و تجزیه و تحلیل بلادرنگ است که به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد تا وظایف دستی را کاهش دهند، دقت را بهبود بخشند و خدمات مشتری سریع‌تر و شفاف‌تری ارائه کنند.

Duck Creek Technologies

Duck Creek Technologies نرم‌افزار مدیریت خسارت را از طریق پلتفرم Duck Creek Claims، یک جزء کلیدی از مجموعه بیمه مبتنی بر پایش ابری خود، ارائه می‌کند. Duck Creek Claims برای رسیدگی به کل چرخه خسارات بیمه عمر، از FNOL تا تسویه طراحی شده است.

این پلتفرم گردش‌های کاری قابل تنظیم، تصمیم‌گیری خودکار و تجزیه و تحلیل فوری را ارائه کرده و کارایی و دقت عملیاتی را افزایش می‌دهد.

این برنامه از سناریوهای خسارات پیچیده، مانند خسارت‌های چند طرفه و شدید، با قابلیت‌های یکپارچه‌سازی برای ارائه دهندگان داده‌های خارجی و سیستم‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. طراحی مدل Duck Creek به بیمه‌گران اجازه می‌دهد تا فرآیندهای خسارت، از جمله ماژول‌های مربوط به اموال، حوادث، مسئولیت و خسارت‌های مربوطه را سفارشی کنند و انعطاف‌پذیری را برای رشته‌های بیمه متنوع تضمین کنند. 

Sapiens Insurance Software Solution

Sapiens Insurance Software Solutions پلتفرم‌های دیجیتالی جامعی را ارائه می‌دهد که برای بیمه‌گران طراحی شده است. پیشنهادات آنها شامل سیستم‌های اصلی برای مدیریت بیمه‌نامه، مدیریت خسارات، پذیره‌نویسی و صورتحساب است.

Sapiens با هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و اتوماسیون یکپارچه، به بیمه‌گران کمک می‌کند تا عملیات را ساده‌تر کنند، تصمیم‌گیری را بهبود بخشند و تجارب مشتری را ارتقا دهند. راهکار‌های آنها از بخش‌های زندگی، دارایی، حوادث و بیمه سلامت پشتیبانی می‌کند.

Guidewire

Guidewire مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مدیریت خسارت است که تحت Guidewire ClaimCenter خود ارائه می‌دهد که جزء کلیدی Guidewire InsuranceSuite است. ClaimCenter یک پلتفرم مبتنی بر پایش ابری است که برای بیمه‌گران اموال و حوادث طراحی شده است تا عملیات خسارت را ساده‌سازی کند، دقت را بهبود بخشد و زمان چرخه را کاهش دهد.

قابلیت‌هایی مانند دریافت FNOL، گردش کار خودکار، تشخیص کلاهبرداری و پشتیبانی از انطباق با مقررات را ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار از مدیریت پرونده پیچیده، ارزیابی مسئولیت و خسارات چندطرفه پشتیبانی می‌کند.

ClaimCenter که با ابزارهای تجزیه و تحلیل داده Guidewire و خدمات شخص ثالث ادغام شده است، بینش داده‌های بلادرنگ را امکان پذیر می‌کند. همچنین شامل انواعی مانند گردش‌های کاری استاندارد و سفارشی، خسارات عظیم و ماژول‌های مسئولیت محور است.

LexisNexis

LexisNexis نرم افزار مدیریت خسارت را ارائه می‌دهد که بر بینش‌های مبتنی بر داده و ارزیابی ریسک برای شرکت های بیمه تمرکز دارد. ابزار شاخص آن، LexisNexis Risk Solutions، از پایگاه‌های داده اختصاصی و تجزیه و تحلیل پیشرفته برای ساده‌سازی فرآیند خسارات استفاده می‌کند.

این پلتفرم ویژگی‌هایی مانند گزارش‌های سابقه خسارات، کشف تقلب و تأیید هویت را برای بهبود تصمیم‌گیری ادغام می‌کند. با دسترسی بلا‌درنگ به سوابق عمومی، گزارش‌های پلیس و داده‌های شخص ثالث، به بیمه‌گران کمک می‌کند تا خسارات را دقیق‌تر و کارآمدتر ارزیابی کنند.

LexisNexis همچنین ماژول‌های تخصصی را برای جانشینی، خسارات جراحات بدنی و خسارت اموال ارائه می‌کند، که گردش‌های کاری مناسب را برای انواع خسارت‌های مختلف در رشته‌های متعدد بیمه‌ای ممکن می‌سازد.



 

   
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4