آمادگی اینشورتک‌ها برای سرمایه‌گذاری و شراکت با بیمه‌گرها

16 مهر 1403
شناسه : 941
منبع:

صنعت بیمه در دهه گذشته یک انقلاب فناوری را تجربه کرده است. قابلیت‌های نوظهوری مانند تله‌ماتیک، هوش مصنوعی، کلان‌داده و خودکارسازی ادعاهای خسارت با تمرکز مضاعف بیمه‌گران بر استفاده از فناوری برای بهینه‌سازی هزینه و فرآیندها، رواج بیشتری یافته‌اند.

با این حال، همه شرکت‌های بیمه در سازگاری قابلیت‌های داخلی خود سریع عمل نمی‌کنند. در عوض، بسیاری به طور فزاینده‌ به پلتفرم‌ها و خدمات اینشورتک‌ها متکی می‌شوند که در سال‌های اخیر رشد حیرت‌انگیزی داشته‌اند.

انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های شرکت‌های بیمه با اینشورتک‌ها همچنان افزایش یابد. در این نوشته کوتاه، روندهای فناوری، سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش را برجسته می‌کنیم که می‌تواند به راهنمایی بیمه‌گران و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به شناسایی فرصت‌‌ها کمک کند.

 

روندهای فناوری

اینشورتک‌هایی که "نرم‌افزار به عنوان خدمت" (SaaS)، هوش مصنوعی و راه‌حل‌های یادگیری ماشین ارائه می‌دهند، در سال‌های اخیر بیشترین توجه را به خود جلب کرده‌اند. روندهای کلیدی فناوری شامل موارد زیر است:

  • نوآوری در طراحی‌های محصول شخصی‌سازی شده، که در آن به مشتریان برای اجتناب از ریسک پاداش می‌دهند: به عنوان مثال، تله‌ماتیک که به مشتریان برای رانندگی ایمن پاداش می‌دهد و برنامه‌های سلامتی که در ازای شیوه‌های زندگی سالم‌تر، مشتری تشویق می‌شود.
  • استفاده از مدل‌های یادگیری ماشین برای تعیین ارزش بالقوه طول عمر مشتری و مدل‌سازی کشش قیمتی برای تکمیل مدل‌های سنتی بیمه‌گری، همراه با استفاده فزاینده از داده‌های خارجی برای نرخ‌دهی بهینه درمورد بخش‌های مختلف مشتریان.
  • تمرکز بر تجربه مشتری دیجیتال و امنی‌چنل، که بر نیاز به ادغام کانال‌ها در پلتفرم‌های دیجیتال تأکید می‌کند.

 

روندهای سرمایه‌گذاری

تجزیه و تحلیل حدود ۲،۰۰۰ اینشورتک جهانی که بر بیمه عمر، اموال‌و‌حوادث  و درمان تمرکز دارند، نشان داد که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، حدود یک سوم آنها تأمین مالی شدند و تعداد کمی مشارکت‌ استراتژیک با شرکت‌های مستقر ایجاد کردند.

از نظر دسته‌بندی محصولات، ۶۶ درصد از اینشورتک‌ها در خطوط کسب‌و‌کار اموال‌و‌حوادث (با پیشتازی بیمه اتومبیل) فعالیت می‌کنند، در حالی که ۱۸ درصد و ۱۶ درصد به ترتیب بر بیمه درمان و بیمه عمر تمرکز دارند. حدود ۴۷ درصد از اینشورتک‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ راه‌اندازی شدند، بر خطوط شخصی تمرکز داشتند، در حالی که تعداد فعالان در خطوط تجاری در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

افزایش سطح تأمین مالی، همراه با تمرکز فزاینده بر خطوط تجاری، ممکن است اینشورتک‌ها را به سمت کاوش فرصت‌های جدید سوق دهد، به ویژه در خدمت به شرکت‌های کوچک و متوسط. نیاز این شرکت‌ها به سفارشی‌سازی و پیچیدگی کمتر محصولات، فضا را برای اینشورتک‌ها مناسب می‌سازد.

 

روندهای زنجیره ارزش

در سال‌های اخیر، بیمه اموال و حوادث در نوآوری فناورانه از سایر بخش‌ها، یعنی درمان و عمر، پیشی گرفته است. در سراسر زنجیره ارزش بیمه، قوی‌ترین حضور اینشورتک در بخش‌های بازاریابی و توزیع احساس شده است. با این حال، نوآوری فزاینده در جنبه‌های عملیاتی مانند خدمات بیمه‌نامه (به ویژه در بیمه عمر)، ادعاهای خسارت (به ویژه در بیمه اتومبیل) و عملکردها و عملیات پشتیبانی (به ویژه در بیمه درمان) نیز مشهود است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4