پنج ترفند برای کاربرد مؤثر بیمه‌ی تعبیه‌شده

31 مرداد 1403
شناسه : 909
منبع:

امروزه بیمه از قلمرو مالکان خانه و خودرو فراتر رفته است. بیمه‌ی تعبیه‌شده -یا به‌عبارت‌دیگر بیمه‌ی محافظت از خرید- در حال همه‌گیر شدن است و خرده‌فروشان آنلاین این بیمه را بر روی اکثر محصولات خود ارائه می‌دهند. اگر محصولی الکترونیکی از آمازون خریداری کرده باشید، به احتمال زیاد از شما پرسیده‌اند که آیا می‌خواهید در سه سال آینده از آن محافظت کنید یا خیر.

این جنبش ادغام بیمه در معاملات پیچیده و باارزش، تجربه‌ای بی‌دردسر در مسیر خرید مشتریان به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، شرکت‌های بیمه می‌توانند هنگام درخواست آنلاین وام مسکن، قیمت‌های سریع بیمه‌ی صاحبان خانه را ارائه دهند تا بدین شیوه فرایند قیمت‌دهی تا عقد قرارداد را به طور کامل طی کنند. چالش این کار ایجاد فرایند بیمه‌ی تعبیه‌شده‌ی تسهیل‌شده با استفاده از شریک، فناوری و کاربرد داده‌های مناسب است.

معرفی محصولات بیمه‌ی تعبیه‌شده می‌تواند تجربه‌ی مشتری را به میزان قابل‌توجهی بهبود ببخشد، البته درصورتی‌که به‌درستی اجرا شود. بازار بیمه‌ی تعبیه‌شده رشد قابل‌توجهی دارد و پیش‌بینی می‌شود به رشد خود ادامه دهد.

 

پنج نکته‌ی کلیدی

  1. مشتریان لزوماً انتظار ندارند محصول بیمه‌ی تعبیه‌شده به آن‌ها ارائه شود، بنابراین بسیار مهم است که تجربه‌ی آن‌ها روان و بی‌دردسر باشد. محصول باید در جایی که مشتری خرید اولیه‌ی خود را انجام می‌دهد، ارائه و قیمت‌دهی شود و آن‌ها باید بتوانند خرید خود را در همان سامانه‌ای که مسیر خرید خود را در آن شروع کرده‌اند، تکمیل کنند. شما چیزی را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنید که قبلاً در نظر نداشتند، بنابراین بسیار مهم است که بتوانند با چند کلیک ساده آن را به خرید اصلی خود اضافه کنند و احساس نکنند تجربه‌ی خرید آن‌ها مختل شده است. این اتصال یکپارچه بدون رابط‌های برنامه‌نویسی غیرممکن است، بنابراین سیستم‌های اصلی شما باید دارای رابط‌های قدرتمندی باشند که شریک شما بتواند به‌راحتی با آن‌ها کار کند تا این ارتباط را ایجاد کند.

 

  1. پیگیری مشتریان پس از خریدشان می‌تواند فرصتی عالی برای ایجاد اعتماد و احتمالاً تشویق آن‌ها برای داشتن تعامل بیشتر با شما در آینده باشد؛ اما به یاد داشته باشید که آن‌ها بیمه‌ی تعبیه‌شده را از طریق رابطه‌ی شما با فروشنده‌ی دیگری خریداری کرده‌اند، بنابراین اگر می‌خواهید با آن‌ها تماس بگیرید، کانال ارتباطی اولیه باید از طریق همان شریک خرده‌فروشی ایجاد شود (یا این‌طور به نظر برسد). آن‌ها نباید احساس کنند که شما در حال مشتری‌یابیِ صرف هستید؛ آن‌ها حتی ممکن است به یاد نداشته باشند بیمه‌ی تعبیه‌شده را از چه برندی خریده‌اند، اما خرید از خرده‌فروشی اولیه‌ی خود را به خاطر دارند.

 

  1. مصرف‌کنندگان حفاظت از خرید را یک نوع ضمانت می‌بینند اما در واقع این‌طور نیست. بنابراین باید شریکی را انتخاب کنید که محصولات یا خدماتش پتانسیل بالایی برای حجم زیاد خسارت نداشته باشد، یا حداقل اطمینان حاصل کنید که فرایند نرخ‌گذاری شامل ارزیابی کامل رفتار مصرف‌کننده با محصولات یا خدمات مشابه است. به عنوان مثال، بیمه‌ی مسافرتی بازار نسبتاً کم‌خطری است، به‌طوری که امروزه مسافران معمولی تجربیات روان و بدون دردسری در تعامل با فروشندگان خود دارند. در حالی که، ارائه‌ی خدمات حفاظت از خرید به بازرگانان تازه‌کاری که انبوهی از اجناس ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند ممکن است شما را در معرض حجم بالایی از خسارات قرار دهد و این نوع کالاها معمولاً قابل تعمیر نیستند و باید با هزینه‌ی کامل جایگزین شوند. حتماً شرکای خود را با در نظر گرفتن این نکته ارزیابی کنید که چقدر خوب پشت محصولات یا خدمات خود (از طریق ضمانت‌نامه‌ها، خدمات مشتری یا سایر ابزارهای حل مسئله در صورت بروز خسارت) ایستاده‌اند.

 

  1. تجار کوچک‌تر که اغلب بومی هستند و کالاهای دست‌ساز یا سفارشی عرضه می‌کنند، می‌توانند ارزش بالقوه‌ی زیادی را از شراکت با ارائه‌دهندگان بیمه کسب کنند. هرچه باشد، اجناس آن‌ها ممکن است واقعاً غیرقابل تعویض باشند. فقط غول‌های خرده‌فروشی جهان نیستند که می‌توانند (یا باید) بیمه‌ی تعبیه‌شده را همراه با یک شریک بیمه‌گر ارائه کنند. ممکن است بازار، بسیار گسترده‌تر از آن چیزی باشد که شما فکرش را می‌کنید.

 

  1. به منظور اینکه مصرف‌کنندگان احساس کنند بیمه‌ی تعبیه‌شده به سفر خریدشان ارزشی می‌افزاید، نباید روند خرید کالایشان کند شود. سیستم شما باید بتواند فوراً پاسخ دهد و محصول بیمه‌ای را که ارائه می‌کنید آناً ارائه دهد. در غیر این صورت هم شما و هم شریک خرده‌فروشتان در معرض خطر دل‌زده کردن خریداران بالقوه هستید. بیمه‌نامه‌تان باید بدون هیچ تأخیر محسوسی ارائه و صادر شود، بنابراین سیستم شما و رابط‌های برنامه‌نویسی‌تان باید در فضای ابری تعبیه شوند و کاملاً قابل‌اعتماد و آن‌قدر سریع باشند که مصرف‌کننده به هیج عنوان احساس نکند فرایندهای پس‌زمینه، تجربه‌ی او را مختل می‌کنند.
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4