10 کانون برتر اینشورتک سراسر جهان در سال 2023

06 مرداد 1403
شناسه : 885
منبع:

در دنیایی که بیش از پیش در حال جهانی شدن و برقراری ارتباط است، این سؤال که «در کجا باید به کسب‌وکار پرداخت؟» شاید به نظر مناسب‌تر بیاید. در لندن، نیویورک یا پاریس؟ بعضی از شهرها هستند که ادعای تبدیل شدن به کانون اینشورتک را دارند که در این گزارش به طور خلاصه 10 شهر برتر در این زمینه معرفی خواهد شد.

 

  1. هارتفورد

با شهری شروع می‌کنیم که ممکن است برای افراد تازه‌کار شگفت‌انگیز باشد، شهر هارتفورد در ایالت کانکتیکت آمریکا. علیرغم اینکه هارتفورد مرکز ایالت است، جمعیتش کمی بیش از 100٬000 نفر است، اما همچنان ادعا می‌کند که پایتخت بیمه‌ی جهان است. سازمان محلی «کانکتیکت هیستوری» می‌گوید «در طول قرن نوزدهم، تعدادی از شرکت‌های بیمه دفتر مرکزی خود را در این شهر تأسیس کردند.» امروزه هارتفورد همچنان میزبان نشست‌های منظم بیمه و مقر شرکت‌هایی مانند HSB، Covr، Maprisk و Insurity است.

 

  1. هنگ‌کنگ

پیشینه‌ی هنگ‌کنگ در بانکداری و امور مالی به آن تاریخچه‌ای قابل اتکا می‌دهد که با استفاده از آن میراث اینشورتکی نیز برای آینده ساخته است. یکی از معروف‌ترین اینشورتک‌های این دولت‌شهر OneDegree است، بیمه‌گر دیجیتالی که بر بازارهایی عمودی مانند بیمه‌ی حیوانات خانگی، بیمه‌ی منزل و بیمه‌ی سلامت تمرکز دارد. OneDegree و شرکت‌های نظیرش می‌توانند از منابع غنی استعداد آکادمیک بهره ببرند: بنا به گفته‌ی مجله‌ی «تایمز هایِر اِجوکیشن» هنگ‌کنگ میزبان سه دانشگاه از 10 دانشگاه برتر آسیا است و این ایالت به دلیل مهارت بالای انگلیسی خود به طور مداوم رتبه‌ی ممتاز را از آن خود می‌کند.

 

  1. پاریس

پایتخت فرانسه باید در این فهرست قرار بگیرد، شهری شلوغ با جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر و طبق گزارش مجله‌ی «تایمز هایِر اِجوکیشن»، دارای چهار دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان. این مجموعه‌ی متنوع از فارغ‌التحصیلان به شهر شهرتی در زمینه‌ی اینشورتک بخشیده است؛ هرچند پاریس اولین جایی نیست که در بحث بیمه به آن ممکن است فکر کنیم، یا در واقع اولین چیزی که در مورد پاریس فکر می‌کنیم، قاعدتاً اینشورتک نیست. بر اساس پایگاه داده‌ی Crunchbase، اینشورتک‌های این شهر عبارت‌اند از: Akur8، Descartes Underwriting، Luko و Shift Technology.

 

  1. تل‌آویو

علیرغم داشتن نیمی از جمعیت اورشلیم، تل‌آویو و شهرک قدیمی یافو شهرت فوق‌العاده‌ای به عنوان یک مرکز کسب‌وکار ایجاد کرده‌اند. اسرائیل سربازی اجباری دارد و بسیاری از کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند در نهایت مهارت‌های ارزشمندی (ازجمله امنیت سایبری) را یاد می‌گیرند که می‌توانند بعدها از آن استفاده کنند. مؤسس شرکت بیمه‌ی Next مستقر در ایالات‌متحده، خلبان سابق جنگنده‌ی نیروی هوایی اسرائیل است. بسیاری از استارت‌آپ‌های اسرائیلی اغلب از همان ابتدا بازارهای ایالات‌متحده یا اروپا را هدف قرار می‌دهند، یا با گسترش خود از اسرائیل دور می‌شوند، به این معنی که شهر در طول زمان بسیاری از بنیان‌گذاران اینشورتک خود را از دست می‌دهد.

 

  1. سنگاپور

از منظر مالی و بیمه‌ای، کشور کوچک سنگاپور به نسبت اندازه‌اش، قدرت قابل‌توجهی دارد. این کشور میزبان اینشورتک‌هایی مانند Bolttech است که اخیراً 1.6 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد و Igloo که تا به امروز بیش از 300 میلیون بیمه‌نامه‌ی دیجیتال را تسهیل کرده است. بر اساس گزارش بانک جهانی، سنگاپور بهترین کشور آسیا برای کسب‌وکار است و دو دانشگاه ممتاز آسیا را در خود جای داده است.

 

  1. برلین

پایتخت آلمان معمولاً به دلیل سابقه‌‌ی اینشورتک یا چشم‌انداز مالی‌اش در این زمینه مشهور نیست. در واقع تا آنجا که به مراکز مالی مربوط می‌شود، برلین اغلب زیر سایه‌ی فرانکفورت (جایی که بورس آلمان در آن قرار دارد) قرار می‌گیرد. با این حال، این شهرِ زنده و چندفرهنگی بخش اینشورتک پرجنب‌وجوشی را ایجاد کرده است که از برندهای معتبری مانند SureIn، Friday، wefox، omni:us تشکیل شده است؛ و البته بانک دیجیتال N26 که در ارائه‌ی راهکارهای بیمه‌ای دخالت دارد.

 

  1. زوریخ

این شهر سوئیس یک غول بیمه به نام خود دارد و اخیراً شرکت «زوریخ» تقریباً 25 میلیارد دلار حق بیمه‌ی ناخالص صادره‌ را فقط برای نیمه‌ی اول سال اعلام کرده است. اما شرکت «زوریخ» تنها سکوی پرتاب اینشورتک شهر زوریخ نیست: این شهر با 400٬000 نفر جمعیت ادعای مالکیت شرکت بیمه‌ی دیجیتال Helvengo را دارد و دفتر مرکزی شرکت «سوئیس ری» نیز در این شهر قرار دارد.

 

  1. نیویورک

سواحل شرقی به دلیل شهرت تثبیت‌شده‌ی کالیفرنیا به عنوان مقصد فناوری، اغلب در سرمایه‌گذاری حوزه‌ی اینشورتک از کالیفرنیا عقب‌تر بوده، اما نیویورک به‌تدریج در حال مقابله با این موضوع است. این شهر که مرتباً در صدر فهرست بهترین مکان‌ها برای کسب‌وکار قرار دارد، شهرت رشک‌برانگیزی به عنوان یک مرکز تجاری جهانی برای خود به هم زده است. در واقع، منهتن به‌تنهایی میزبان ۴۶ میلیون متر مربع فضای اداری است. برخی از اینشورتک‌های مستقر در این شهر عبارت‌اند از: Lemonade، Oscar Health و شرکت بیمه‌ی تعبیه‌شده‌ی Sure.

 

  1. لندن

لندن اغلب به عنوان پایتخت مالی اروپا در نظر گرفته می‌شود (مقامی که برای حفظ آن با پاریس و فرانکفورت رقابت می‌کند) و میزبان بخش قابل‌توجهی از اینشورتک‌ها است. در واقع، وقتی صحبت از اینشورتک به میان می‌آید، این شهر رقیبی ندارد. طبق یک تخمین، تعداد اینشورتک‌های این شهر برابر با مجموع تعداد اینشورتک‌های سایر کشورهای اروپاست و شرکت‌هایی مانند Marshmallow (پلتفرم تصمیم‌گیری هوشمند Quantexa) و اینشورتک خودروی Zego همگی پایتخت بریتانیا را خانه‌ی خود می‌دانند.

 

  1. سیلیکون ولی

سیلیکون ولی شهرت قابل‌توجهی به‌عنوان مرکز اینشورتک به دست آورده است و به خاطر آوازه‌ای که به‌طور کلی در فناوری دارد، مشهور شده است. این منطقه که خلیج سانفرانسیسکو را احاطه کرده، محل استقرار اینشورتک‌های مشهوری مانند Next Insurance، Hippo Insurance و شرکت بیمه‌ی‌ اموال و خسارت At-Bay است. سیلیکون ولی علیرغم اینکه منطقه‌ی نسبتاً کوچکی است، سرچشمه‌ی بزرگی از کارکنان بااستعداد به شمار می‌آید. این منطقه میزبان 4 میلیون نفر است که 70 درصد آن‌ها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4