نگاهی به آینده‌ی اینشورتک

21 مرداد 1403
شناسه : 859
منبع:

در این مقاله به تشریح این موضوع پرداخته می‌شود که بیمه چگونه می‌تواند به دنبال بهینه‌سازی هوش مصنوعی برای ارزیابی ریسک و تسهیل فرایندهای پشتیبانی باشد.

صنعت بیمه از دیرباز بر محصول متمرکز بوده است، ولی تغییر انتظارات مصرف‌کنندگان به این معنی است که بیمه‌گران باید مشتریان را در مرکز عملیات کسب‌وکار خود قرار دهند.

اینشورتک‌ها بیش‌ازپیش به‌منظور پردازش مؤثرتر ادعای خسارات، ارزیابی ریسک، پردازش قراردادها و بیمه‌نامه‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. کسب‌وکارهای اینشورتکی در دهه‌ی گذشته با فراهم کردن بهره‌وری، انعطاف‌پذیری و کاهش هزینه‌های عملیاتی، رشد قابل‌توجهی داشته‌اند و سرمایه‌گذاری در اروپا طی دو سال گذشته 31 درصد رشد کرده است.

 

بهینه‌سازی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با تأمین داده‌های بیشتر برای ارزیابی ریسک و ساده‌سازی فرایندها، بخش بیمه را متحول کرده است. هوش مصنوعی به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد تا دستاوردهای بیشتری کسب کنند و زمان صرف شده برای وظایف دستی و در عین حال تعداد خطاهای رخ‌داده را کاهش دهند. این امر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا منابع را به بخش‌های موردنیاز منتقل کنند و فرصت‌های جدیدی برای کشف کارایی‌های اینشورتک ایجاد کنند.

عملیات بیمه‌گران، ازجمله فرایند بیمه‌گری، ادعای خسارات، خدمات مشتری و پیشگیری از تقلب را می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشید. تجربه‌ی مشتری را نیز می‌توان با استفاده از چت‌بات‌ها و دستیارهای صوتی ساده کرد.

با این حال، نظرسنجی اخیر Future Processing نشان داد که 85 درصد از شرکت‌کنندگان بر این باورند که کسب‌وکارهای بیمه هوش مصنوعی را برای بهبود تجربه‌ی کلی مشتریان خود در نظر نمی‌گیرند. این امر نشان می‌دهد که همچنان فضای قابل‌توجهی برای بهبود وجود دارد و کسب‌وکارها همچنان در حال بررسی چگونگی بهره‌گیری بهتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای خدمات شبانه‌روزی و در عین حال حفظ کیفیت بالای خدمات هستند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در کشف تقلب داشته باشد، زیرا می‌توان از آن برای تجزیه‌وتحلیل انبوهی از داده‌های به‌دست‌آمده از منابع متعدد استفاده کرد. برای مثال، سیستم خودکار می‌تواند با شناسایی الگوهای موجود در داده‌های «خسارت وسایل نقلیه» تقلب را تشخیص دهد.

 


استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای تجربه‌ی مشتری

ابداع چت‌جی‌پی‌تی نیز منجر به نوآوری شده، شیوه‌های سنتی را تغییر داده و شرکت‌های بیمه را قادر ساخته است تا تجربه‌ی مشتری خود را بهبود ببخشند. چت‌جی‌پی‌تی به شرکت‌های بیمه اجازه می‌دهد تا از طریق ربات‌های گفت‌وگو کمک‌های بلادرنگ ارائه دهند، همچنین به شکایات یا سؤالات مشتریان پاسخ دهند و به‌روزرسانی‌های لازم در مورد بیمه‌نامه یا پوشش‌دهی آن‌ها را به مشتریان ارائه دهند. چنین ویژگی‌ای به مشتریان این امکان را می‌دهد تا منتظر کارشناسان خدمات مشتری نشوند و پاسخ‌هایی سریع و مؤثر دریافت کنند.

علاوه بر این، چت‌جی‌پی‌تی از الگوریتم‌های پیشرفته‌ی خود و داده‌های مشتری برای ارائه‌ی توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی مربوط به بیمه‌نامه استفاده می‌کند. این سطح از شخصی‌سازی می‌تواند به مشتریان این امکان را بدهد که بهترین پوشش را برای خود بیابند و شانس خرید بیمه‌نامه را افزایش بدهد و وفاداری بیشتر مشتری را در طولانی‌مدت تضمین کند.

چت‌جی‌پی‌تی همچنین می‌تواند به بیمه‌گران در فرایند بیمه‌گری که یکی از مهم‌ترین اجزای بیمه است، کمک کند. این فناوری به بیمه‌گران کمک می‌کند تا با ارزیابی داده‌های مشتری و محاسبه‌ی ضریب ریسک، پروفایل‌های ریسک را کارآمدتر ارزیابی کنند. علاوه بر این می‌تواند بیمه‌گران را در مورد ریسک‌های بالقوه آگاه ‌کند، به این معنی که بیمه‌گران می‌توانند به‌موقع تصمیم بگیرند و بر اساس آن واکنش نشان بدهند. تمام این‌ها به لطف فرایند بیمه‌گری تسهیل‌شده‌ای است که تخصص انسانی و پشتیبانی مبتنی بر هوش مصنوعی را با هم ادغام می‌کند.

چت‌جی‌پی‌تی مزایای بی‌شماری را برای بخش اینشورتک به ارمغان می‌آورد، اما بدون ریسک هم نیست؛ به‌خصوص وقتی به هزینه‌ها، تأثیر آن بر اعتماد مشتری و قوانین سختگیرانه‌ی صنعت نگاه می‌کنیم.

 

هوش مصنوعی و امنیت سایبری

اینشورتک پتانسیل زیادی برای صنعت بیمه دارد، اما همیشه نگرانی‌های امنیتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. در نظرسنجی یادشده، ۸۱ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که معتقدند شرکت‌های بیمه باید بیمه‌نامه‌های امنیت سایبری بهتری ارائه دهند. این امر نشان می‌دهد که هر چه بیشتر فرایندها به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌روند، برای شرکت‌ها این نکته بااهمیت‌تر می‌شود که یک گام به عقب بردارند تا به‌درستی بفهمند رویکردشان به امنیت سایبری چگونه است.

اکنون زمان آن فرارسیده که شرکت‌ها طرز فکر خود را برای ایجاد یک رویکرد امنیت سایبری پیشگیرانه تغییر دهند. یکی از راه‌های انجام این کار بهره‌گیری از هوش مصنوعی در سیستم‌های امنیت سایبری است، به این معنی که کسب‌وکارها بهتر می‌توانند تهدیدها را شناسایی کنند و به آن‌ها پاسخ دهند و زمان و منابع موردنیاز برای مدیریت ریسک سایبری را کاهش دهند.

مدیریت ریسک امنیت سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار ضروری برای بیمه‌گران است، زیرا می‌تواند قرار گرفتن در معرض خطرات سایبری را کاهش دهد، به بیمه‌گران کمک کند تا پروفایل ریسک مشتریان خود را بهتر درک کنند و خدمات مشتری را نیز بهبود ببخشند.

 

آینده‌ی روشن اینشورتک

با پیشرفت‌های مداوم فناوری در حوزه‌های هوش مصنوعی و چت‌جی‌پی‌تی و البته نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، آینده‌ی اینشورتک بر کیفیت تمرکز می‌کند. این نه‌تنها به بیمه‌گران این امکان را می‌دهد که مشتریان خود را بهتر بشناسند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا تجربه‌ی مشتری را در درازمدت بهبود ببخشند.

اینشورتک یک بخش باثبات است که در آینده نیز به نوآوری ادامه خواهد داد و کارایی‌های جدیدی به ارمغان می‌آورد و فرصت‌های جدیدی در بازارهای نوظهور ایجاد می‌کند. آینده‌ی اینشورتک روشن است و شرکت‌های بیمه با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید می‌توانند به دنبال بهبود خدمات خود باشند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4