یازده اینشورتک برتر سال 2024

20 تیر 1403
شناسه : 848
منبع:

اینشورتک‌ها از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برند تا نحوه‌ی فروش، بیمه‌گری و مدیریت بیمه را تغییر دهند. اینشورتک‌ها با تسهیل ارتباط بین شرکت‌های بیمه و مشتریان، فراهم کردن امکان پوشش شخصی‌سازی‌شده و بهره‌گیری از راه‌حل‌های مبتنی بر داده، کارایی و مشتری‌مداری را در سراسر زنجیره‌ی ارزش بیمه به ارمغان می‌آورند. در این مقاله، اینشورتک‌های برتری که آینده‌ی بیمه به آن‌ها وابسته است بدون ترتیب خاصی معرفی می‌شوند.

 

  1. Next Insurance

مکان: سیلیکون ولی

تأسیس: 2016

بودجه: ۱.۱ میلیارد دلار

نکست اینشورنس یک استارت‌آپ اینشورتکی است که بیمه‌ی کسب‌وکارهای کوچک را متحول کرده است. این استارت‌آپ با استفاده از یک پلتفرم دیجیتال کاربرپسند، بیمه‌نامه‌های اختصاصی و مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌کند و با این روش، کارگزاران سنتی را دور می‌زند. سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی این استارت‌آپ این فرایند را ساده می‌کند و نرخ‌گذاری سریع بیمه‌نامه و رسیدگی سریع به مطالبات خسارت را نیز ممکن می‌سازد.

 

  1. Riskwolf

مکان: زوریخ

تأسیس: 2019

بودجه: 1.67 میلیون دلار

استارت‌آپ سوئیسی ریسک‌ولف با بیمه‌گران پیشرو همکاری می‌کند تا از شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین افراد حقیقی در برابر مشکلات اتصال به شبکه محافظت کند. با ظهور تجارت دیجیتال و مناسبات دورکاری، اتصال مداوم به شبکه بیش از هر زمان دیگری بااهمیت شده است. ریسک‌ولف با استفاده از تمهیداتی باعث جلوگیری از حذف درآمد دورکاری می‌شود که معمولاً به خاطر قطعی اینترنت اتفاق می‌افتد و آن هم اکثراً به دلیل قطع تصادفی کابل برق، آب‌وهوای بد و بلایای طبیعی ایجاد می‌شود. این پلتفرم می‌تواند قطعی اینترنت را تشخیص دهد، ریسک‌های بیمه را مدل‌سازی و امکان پرداخت‌های آنی را نیز فراهم کند.

  1. Pawlicy Advisor

مکان: نیویورک

تأسیس: 2018

بودجه: ۱۹.۶ میلیون دلار

پاولیسی ادوایزر یک شرکت بیمه‌ی مستقر در نیویورک است که به کاربران کمک می‌کند تا بهترین پوشش بیمه‌ی ممکن را برای حیوانات خانگی خود پیدا کنند. این پلتفرم کاربرپسند پوشش بیمه‌ی حیوانات خانگی، به صاحبان حیوانات این امکان را می‌دهد که از دردسر پرهیز و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و درعین‌حال توصیه‌های مفیدی برای بیمه‌ی حیوانات خانگی دریافت نمایند. کاربران می‌توانند با پر کردن یک فرم، بیش از 100 نرخ‌نامه را ببینند و آن‌ها را در کنار یکدیگر مقایسه کنند.

 

  1. Coterie Insurance

مکان: اوهایو

تأسیس: 2018

بودجه: 97 میلیون دلار

کوتری اینشورنس یک استارت‌آپ پیشگام در حوزه‌ی فناوری است که در چگونگی دسترسی کسب‌وکارهای کوچک به بیمه و مدیریت آن تحول ایجاد کرده است. کورتری از فناوری پیشرفته و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها برای تسهیل فرایند بیمه‌گری استفاده می‌کند. این رویکرد دریافت بیمه‌ را برای کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک سریع‌تر، ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند. این استارت‌آپ با همکاری بیمه‌گران پیشرو و یکپارچه‌سازی پلتفرم‌های نرم‌افزاری محبوب کسب‌وکارهای کوچک، مشتریان را قادر می‌سازد تا به‌سرعت و به‌آسانی (اغلب در عرض چند دقیقه) پوشش اختصاصی خود - از بیمه‌ی جبران خسارت کارگران گرفته تا بیمه‌ی مسئولیت عمومی- را دریافت کنند.

 

  1. Bdeo

مکان: مادرید

تأسیس: 2017

بودجه: ۱۳.۸ میلیون یورو

بیدیو یک شرکت هوش مصنوعی است که نحوه‌ی ارتباط مشتریان با شرکت‌های بیمه -به‌ویژه، بیمه‌گران اتومبیل و خانه- را متحول می‌کند. سیستم‌های اختصاصی تحلیل داده‌های بصری با هوش مصنوعی به مشتریان این امکان را می‌دهد تا خودشان شواهد ادعای خسارت را جمع‌آوری کنند و روال خسته‌کننده‌ی ارزیابی را سریع‌تر پشت سر بگذارند. این پلتفرم ریسک‌ها و آسیب‌ها را تشخیص می‌دهد تا ارزیابی‌هایش را فوراً ارائه دهد. علاوه بر این، پس از تأیید خسارت می‌تواند به مشتریان غرامت مربوطه را پرداخت کند.

  1. Omocom

مکان: استکهلم

تأسیس: 2017

بودجه: ۹.۲۵ میلیون دلار

اوموکام یک شرکت بیمه‌ی خُرد است که برای اقتصاد چرخشی[1] بیمه ارائه می‌کند - به‌طور خاص، برای شرکت‌هایی که تمرکزشان بر اجاره، مشارکت و استفاده‌ی مجدد است. این پلتفرم با همکاری کسب‌وکارهای آنلاین بیمه‌ی سفارشی مناسب برای محصولات‌شان تنظیم می‌کند. سپس بیمه در فرایند پرداخت پلتفرم مشتری ادغام می‌شود و پوشش فقط در مدت زمان اجاره -پنج دقیقه باشد یا پنج ساعت- اعمال می‌شود.

 

  1. Hi Marley

مکان: بوستون

تأسیس: 2017

بودجه: ۴۱.۷ میلیون دلار

های مارلی یک استارت‌آپ نوآورانه در حوزه‌ی اینشورتک است که ارتباط بین شرکت‌های بیمه، نمایندگان و بیمه‌گذاران را متحول می‌کند. پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعیِ «های مارلی» تعاملات شخصی‌سازی‌شده و بی‌درنگ را از طریق چندین کانال ارتباطی امکان‌پذیر می‌کند و به نمایندگان بیمه اجازه می‌دهد خدمات سریع و کارآمدی به مشتریان ارائه دهند. های مارلی با ساده‌سازی ارتباط و بهبود تجربه‌ی مشتری به بیمه‌گران کمک می‌کند تا ضمن ایجاد کارایی عملیاتی، روابط قوی‌تری با بیمه‌گذاران ایجاد کنند.

 

  1. Sure

مکان: نیویورک

تأسیس: 2015

بودجه: ۱۲۳.۱ میلیون دلار

«شور» یک استارت‌آپ پیشرو در حوزه‌ی اینشورتک است که شرکت‌های بیمه، مدیریت نمایندگی‌های کل (MGA) و برندها را توانمند می‌سازد تا برنامه‌های بیمه‌ی دیجیتال پیچیده را راه‌اندازی کنند و توسعه بدهند. «شور» تخصص فراگیر خود در بیمه را با فناوری‌های پیشرفته ترکیب می‌کند تا فرایند پیچیده‌ی ارائه‌ی محصولات جدید بیمه به بازار را تسهیل کند.

 


  1. Quantemplate

مکان: لندن

تأسیس: 2013

بودجه: ۲۵.۷ میلیون دلار

اینشورتک «کوان‌تمپلت» پلتفرمی است که برای حل مشکلات مختلف داده‌های بیمه طراحی شده است. هدف آن کمک به شرکت‌های بیمه‌ی اتکایی، اموال و خسارت و بیمه‌ی عمر است تا با بهره‌گیری از اعداد و ارقام رشد و تحول پیدا کنند. کوان‌تمپلت که توسط پیشکسوتان صنعت بیمه و دانشمندان علوم رایانه‌ای تأسیس شده است، بر اساس الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیشنهادهایی برای نگاشت داده‌ها ارائه می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات اختصاصی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مزیت رقابتی ایجاد کنند.

 

  1. Vouch

مکان: سانفرانسیسکو

تأسیس: 2018

بودجه: ۱۸۴.۷ میلیون دلار

«وچ» ریسک‌ها و چالش‌های منحصربه‌فردی را که استارت‌آپ‌ها در مراحل اولیه با آن مواجه هستند تشخیص می‌دهد و طیف وسیعی از گزینه‌های پوشش بیمه‌ی کسب‌وکار (ازجمله مسئولیت عمومی، مسئولیت اشتباه و غفلت و بیمه‌ی سایبری) را ارائه می‌دهد. «وچ» با بهره‌گیری از تجزیه‌وتحلیل پیشرفته‌ی داده‌ها و درک عمیق اکوسیستم استارت‌آپی، فرایند خرید بیمه را تسهیل می‌کند تا آن را برای کارآفرینان سریع، آسان و مقرون‌به‌صرفه کند تا از کسب‌وکار در حال رشد خود محافظت کنند.

 

  1. Covomo

مکان: فرانکفورت

تأسیس: 2015

بودجه: 2.1 میلیون یورو

استارت‌آپ آلمانی «کوومو» برای محصولات خاص مانند سفر، حیوانات خانگی، لوازم الکترونیکی و دوچرخه بیمه‌ی بر حسب تقاضا ارائه می‌دهد. تیم متخصص بیمه و فناوری این استارت‌آپ با کارگزاران بیمه همکاری می‌کند تا کاربرپسندی، هوشمندی و اتصال آسان را به سیستم‌ها و فرایندهای موجود اضافه کند. سه حوزه‌ی اصلی کسب‌وکار این شرکت شامل پلتفرم B2B2C، گاوصندوق دیجیتال و بیمه‌ی تعبیه‌شده است.

 

[1] circular economy

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4