استارتاپ‌های بیمه‌ای تک شاخ یا یک میلیارد دلاری در سال 2024(بخش سوم)

20 مرداد 1403
شناسه : 847
منبع:

 

اگرچه صنعت بیمه با چالش‌های استراتژی دیجیتالی مواجه شده است، اما شاهد ظهور تازه‌واردان دانش دیجیتال در بازار

است که شرکت‌های تازه تاسیس و معتبر را تشویق می‌کند تا رویکردهای مشابهی را اتخاذ کنند.

در سال 2023، چند استارتاپ دیگر اینشورتکی به استارتاپ‌های تک شاخ یا یک میلیارد دلاری پیوستند و بودجه

قابل توجهی را بدست آوردند.

مهم‌ترین یونیکورن‌های اینشورتک به‌طور فعالانه با چالش‌های مهم و پیچیده در صنعت بیمه مواجه شدند. همانگونه که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد امروزه شاهد یک جهش در ورود شرکت‌های فناوری مبتنی

بر هوش مصنوعی در شرکت‌های یک میلیارد دلاری -که به اصطلاح یونیکورن گفته می‌شوند- از طریق ترکیبی از حل

مسئله، تکنولوژی پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده‌ها هستیم که توانسته‌اند تجربیات جذابی برای مشتریان ایجاد کنند.

علاوه بر این، ظهور شرکت‌های میلیون دلاری نشان می‌دهد که بسیاری دیگر آماده هستند تا به این جنبش تحول‌آفرین

بپیوندند.

24 استارتاپ برتر در سال 2024

اکنون در سلسله مقاله‌‌ای 3بخشی، که در بخش اول و دوم 16 استارتاپ را بررسی کردیم، در این بخش به بررسی 8 استارتاپ بعدی که در طول سال گذشته توجه صنعت بیمه را به خود جلب کرده‌اند، می‌پردازیم.

 

 

ارائه بیمه اتومبیل عادلانه‌تر برای تازه واردان انگلستان

Marshmallow، یک شرکت اینشورتکی نوآورانه با راهکارهای پوششی منصفانه و مقرون به صرفه، موجب تغییر شکل صنعت بیمه خودروی بریتانیا برای تازه‌واردان شده است. این شرکت که تازه تأسیس شده است، به عنوان یک رهبر در بازار ظاهر شده و به افرا تازه‌وارد در بریتانیا خدمات ارائه می‌دهد.

Marshmallow چالش‌های پیش روی تازه‌واردان در گرفتن بیمه خودرو را ردیابی میکند و رویکردی خاص بوجود می‌آورد که سابقه رانندگی افراد را صرف نظر از جایی که اتفاق افتاده است، پیدا می‌کند. برخلاف بیمه‌گرهای سنتی و قدیمی، این مدل، داده های فراگیر را در بر می‌گیرد و در نتیجه موجب حق بیمه‌های پایین‌تر، با صرفه‌جویی تا 45 درصد در مقایسه باحالت عادی صنعت می‌شود. این رویکرد نه تنها موجب پیشرفت مالی می‌شود، بلکه باعث حمایت از تازه‌واردان یک کشور می‌گردد. Marshmallow بیمه مقرون به صرفه برای همه، صرف نظر از پیشینه آنها ارائه می‌کند.

تعهد این شرکت به نوآوری و مشتری‌مداری، موجب شهرت این شرکت شده است و در میان برترین استارتاپ های اینشورتک در بریتانیا قرار گرفته است و مارشمالو را به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای تازه‌واردانی که به دنبال بیمه خودروی مقرون به صرفه هستند، معرفی می‌کند. در میان افزایش تقاضا برای خدمات بیمه، این شرکت همچنان پیشرو در صنعت باقی می‌ماند و از یک رویکرد عادلانه بر پایه داده‌ها تبعیت می‌کند.

Marshmallow نه تنها چشم‌انداز بیمه خودرو را متحول می‌کند، بلکه محیطی مطلوب و دلپذیرتر را برای کسانی که بریتانیا را خانه جدید خود قرار می‌دهند، فراهم می‌کند.

توانمند سازی صاحبان حیوانات خانگی با راهکارهای جامع بیمه :

ManyPets، ارائه دهنده پیشروی بیمه حیوانات خانگی، از زمان تاسیس خود در سال 2012، خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت از طریق پیشنهادات نوآورانه و خدمات استثنایی به مشتریان ثابت کرده است.

ManyPets که در آتلانتا مستقر است، به جز جورجیا و لندن، خدمات خود را در چندین ایالت از جمله آلاباما، آریزونا، ایلینویز و میشیگان گسترش داده و هدف آن این است که بیمه حیوانات خانگی را در سراسر کشور در دسترس و مقرون به صرفه کند.

ماموریت این شرکت کاهش بار مالی مالکیت حیوان خانگی است و این اطمینان را به والدین حیوانات خانگی می‌دهد که  مراقبت‌های دامپزشکی لازم را می‌تواند انجام دهد.

ManyPets طرح‌های بیمه جامعی را ارائه می‌دهد که شامل تشخیص، داروها، بستری شدن در بیمارستان می‌شود که توسط Accredited Surety and Casualty Co حمایت می‌شود.

ManyPets ، یک طرح سلامت برای بازپرداخت هزینه‌های معمول و مراقبت‌های پیشگیرانه مانند واکسیناسیون و تمیز کردن دندان حیوانات ارائه و مدیریت حیوانات خانگی را ارتقا می‌دهد. پردازش داده‌ها، همراه با پشتیبانی از مشتری، رضایت آنها را بالا می‌برد.

تعهد ManyPets به نوآوری و رضایت مشتری تحسین برانگیز شده است، به ویژه Forbes آن را به عنوان بهترین ارائه دهنده بیمه حیوانات خانگی در ایالات متحده برای سال 2023 معرفی کرده است. این شرکت با تمرکز بر حفظ ترازنامه قوی برای رشد و موفقیت بیشتر در بازار بیمه حیوانات خانگی در حال تغییر و تحول، آماده است.

با افزایش تقاضا برای بیمه حیوانات خانگی، ManyPets همچنان پیشگام در صنعت باقی می‌ماند و صاحبان حیوانات خانگی را برای مراقبت‌های ضروری از حیواناتشان آماده می‌کند؛ زیرا با ارائه‌ خدمات استثنایی و تعهد به رفاه حیوانات خانگی، قرار است موجب تحول در صنعت بیمه حیوانات خانگی شود.

انقلابی در بیمه کسب‌وکارهای کوچک با راهکارهای دیجیتال

Next Insurance، یک شرکت بیمه دیجیتال است که بیمه کسب‌وکارهای کوچک را متحول می‌کند، اخیراً 250 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری D به رهبری CapitalG، جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری اخیر، Next را قادر ساخته تا محصولات بیمه ساده، مقرون‌به‌صرفهو متناسب با کسب‌وکارهای کوچک ارائه دهد. این شرکت که در سال 2016 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در پالو آلتوی کالیفرنیا قرار دارد، پیشرو تحول در صنعت بیمه کسب‌.کارهای کوچک بوده است. رویکرد دیجیتال‌محور این شرکت از تجزیه و تحلیل داده‌ها، یادگیری ماشین و شیوه‌های مدرن پشتیبانی مشتری استفاده می‌کند تا تجربه مقرون به صرفه‌تر و بدون ایراد را برای مشتریان خود ارائه دهد.

 جامع پیشنهادات Next Insurance شامل مسئولیت عمومی، مسئولیت حرفه‌ای، خودروهای تجاری، پرداخت غرامت به کارگران و موارد دیگر است که همگی برای پاسخگویی به نیاز افراد که شامل طیف وسیعی از کسب‌وکارهای کوچک، از ساخت و ساز و تناسب اندام گرفته تا خرده فروشی و مشاوره طراحی شده‌اند. بیمه next می‌تواند پوشش‌هایی را ارائه دهد که تا 30 درصد مقرون به صرفه‌تر از بیمه‌نامه‌های سنتی باشد.

تعهد شرکت به نوآوری و مشتری‌مداری و افزایش 133 درصدی سالانه حق بیمه و افزایش 75 برابری در GWP در سه سال گذشته باعث رشد ان شده است و اخیرا پلتفرم دیجیتال Next Insurance ، به رسمیت شناخته شده است. این شرکت اخیرا با  سرمایه 250 میلیون دلاری، آماده است تا خدمات خود را بیشتر گسترش دهد، قابلیت‌های خود را افزایش دهد و موقعیت خود را به عنوان ارائه‌دهنده بیمه دیجیتال پیشرو برای کسب و کارهای  کوچک در ایالات متحده محکم کند. از آنجایی که صنعت بیمه به تحول دیجیتال ادامه می‌دهد، رویکرد نوآورانه و مشتری‌مدار آن را به عنوان نقش اصلی در شکل دادن به آینده این بخش معرفی می‌کند.

 

تغییر و تحول امنیت سایبری با تقسیم‌بندی‌های قابل اعتماد و شفاف

SecurityScorecard، از زمان تأسیس خود در سال 2013 توسط دکتر الکساندر یامپولسکی و سام کسومه، خود را به عنوان پیشگام صنعت معرفی کرده است. با حمایت سرمایه‌گذارانی مانند Evolution Equity Partners، Silver Lake Partners، و Sequoia Capital، SecurityScorecard بیش از 12 میلیون شرکت در سراسر جهان را رتبه‌بندی می‌کند و فناوری را ارائه می‌دهد که توسط 25000 سازمان برای اهداف مختلف مدیریت ریسک استفاده می‌شود.

SecurityScorecard که خود را با تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته و هوش مصنوعی معرفی می‌کند، چکیده‌ای از وضعیت امنیتی خود به سازمان‌ها ارائه می‌دهد و موجب کاهش ریسک می‌شود. رتبه‌بندی آن عواملی مانند امنیت شبکه و واکنش به حادثه، شفافیت و انصاف را در نظر می‌گیرد. این حرکت در ارائه رتبه‌بندی امنیتی رایگان به همه سازمان‌ها، با بیش از 60000 نفر که به طور فعال با این پلتفرم درگیر هستند، مشهود است.

در میان افزایش تقاضا برای راهکارهای امنیت سایبری، SecurityScorecard به نوآوری وافزایش اعتماد و شفافیت ادامه می‌دهد. مجموعه پیشنهادات آن، از جمله رتبه‌بندی‌های امنیتی و مدیریت ریسک شخص ثالث، به سازمان‌ها در سراسر جهان قدرت می‌دهد تا در حال تغییر و تحول و حرکت رو به جلو باشند و از دارایی‌های دیجیتال خود محافظت کنند.

تحول بیمه با تصمیم‌گیری بر پایه هوش مصنوعی

Shift Technology، شرکت پیشرو اینشورتکی است که اخیراً 220 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری D به رهبری Advent International، جذب کرده است.

این سرمایه‌گذاری قابل توجه، Shift Technology را قادر می‌سازد تا ماموریت خود را در ایجاد تحول در صنعت بیمه از طریق راهکار‌های خودکار تصمیم‌گیری برگرفته بر هوش مصنوعی سرعت ببخشد.

Shift Technology که در سال 2014 تاسیس شد، خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در insurtech مشخص کرده است و محصولات پیشرفته SaaS را ارائه می‌دهد که فرآیند بیمه‌های دستی و وقت‌گیر را دچار تغییر کرده است. راهکارهای برگرفته از هوش مصنوعی، از جمله تشخیص تقلب و خودکارسازی خسارات، به طور گسترده توسط بیش از 100 مشتری بیمه در 25 کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

Shift Technology با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه‌تر و کارآمدتری اتخاذ کنند و در نهایت موجب بهبود تجربه آنها می‌شود.

راهکار‌های این شرکت تا به امروز نزدیک به دو میلیارد شکایت‌نامه بیمه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است و تخصص و تاثیر فناوری را نشان می‌دهد.

آخرین سرمایه‌گذاری 220 میلیون دلاری سری D، که سرمایه Shift Technology را به 320 میلیون دلار و ارزش شرکت را بیش از 1 میلیارد دلار می‌کند، اعتماد سرمایه‌گذاران و توانایی‌های شرکت را نشان می‌دهد. مشارکت Advent International با  این اینشورتک موقعیت Shift Technology را به عنوان یک رهبر بازار نشان می‌دهد. با این سرمایه‌گذاری، Shift Technology قصد دارد ردپای خود را به ویژه در ایالات متحده، اروپا و آسیا محکم کند و روی چالش‌های نو ظهور در صنعت تمرکز داشته باشد.

تعهد این شرکت به نوآوری و موفقیت مشتری، آن را به عنوان یک نقش اصلی در شکل دادن به آینده بخش بیمه از طریق قدرت فناوری بر پایه هوش مصنوعی قرار می‌دهد.

همانطور که صنعت بیمه به استقبال از تحول دیجیتال ادامه می‌دهد، Shift Technology پیشرو در این انقلاب باقی می‌ماند و به بیمه‌گران قدرت می‌دهد تا کار خود را به راحتی انجام دهند، تصمیم‌گیری‌شان را بهبود بخشند و تجربیات خوبی به بیمه شدگان خود ارائه دهند. Shift Technology با فناوری قوی، تخصص عمیق در صنعت و پشتوانه قوی، آماده است تا از طریق راهکارهای بر پایه هوش مصنوعی آینده بیمه را تعریف کند.

 

تحول صنعت بیمه با راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی:

Tractable، یک شرکت پیشروی هوش مصنوعی است که اخیراً 60 میلیون دلار را در سرمایه‌گذاری سری D به رهبری Insight Partners، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی است، جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری اخیر، Tractable را قادر می‌سازد تا پیشرفت جهانی را سرعت ببخشد و راهکارهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی خود را افزایش بدهد.

Tractable که در سال 2014 تأسیس شد، با ارائه فناوری‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که فرآیندهای ارزیابی خسارات را دچار تحول می‌کند، در فضای اینشورتک خود را به عنوان پیشگام نشان داده است. دیدگاه کامپیوتری و الگوریتم‌های شرکت، بیمه‌گران را قادر می‌کند تا آسیب‌های خودرو و اموال را به‌طور دقیق ارزیابی کنند، رسیدگی به مطالبات را ساده‌تر کنند و موجب ارتقای تجربه کلی مشتری بشوند.

محصول شاخص Tractable، پلتفرم ارزیابی خسارت هوش مصنوعی، از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر وسایل نقلیه یا موارد آسیب دیده و ارائه ارزیابی دقیق خسارت استفاده می‌کند. این فناوری به طور گسترده توسط بیمه‌گران پیشرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است و به آنها کمک می‌کند که زمان رسیدگی به خسارت را کاهش و دقت را افزایش دهند و تقلب را به حداقل برسانند.

Tractable علاوه بر راهکارهای اصلی ارزیابی خسارت، پیشنهادات خود را به راهکار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای واکنش و بازیابی در بلایا گسترش داده است.. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت، بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا به سرعت میزان خسارت را ارزیابی کرده و منابع را بدنبال بلایای طبیعی اولویت‌بندی کنند و تلاش‌ برای بازیابی سریع‌ و مؤثر را ممکن ‌سازند. Tractable با تعهد به نوآوری و سابقه اثبات شده‌اش در ارائه ارزش ملموس به مشتریانش، موجب تشویق این شرکت شده و فوربس، CB Insights و مجمع جهانی اقتصاد او را به رسمیت شناخته‌اند.

 تامین مالی اخیر این شرکت موقعیت Tractable را به عنوان نقش رهبر در فناوری بیمه تقویت می‌کند و آماده است تا تحول دیجیتال این صنعت را به همگان معرفی نماید.

همانطور که صنعت بیمه همچنان از قدرت هوش مصنوعی استفاده می‌کند، Tractable پیشرو این انقلاب فناورانه باقی می‌ماند. این شرکت با برنامه‌های رشد بلندمدت و تمرکز  بر ارائه راهکارهای پیشرفته، موقعیت خوبی را برای بیمه‌گران در سراسر جهان برای افزایش کارایی عملیاتی و بهبود تجربیات مشتریان فراهم کرده است.

Wefox، یک استارت‌آپ پیشرو اینشورتک در اروپاست که اخیراً ۱۱۰ میلیون دلار سرمایه را شامل ۵۵ میلیون دلار وام اعتباری از سوی JPMorgan و Barclays دریافت کرده است. این سرمایه‌گذاری جایگاه Wefox را به عنوان پیشگام صنعت که از فناوری برای دسترسی و مدیریت بیمه استفاده می‌کند، تقویت می‌نماید.

Wefox که در سال 2014 تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در برلین است، پیشرو پلتفرم‌های دیجیتالی است که مشتریان، کارگزاران بیمه و بیش از 200 بیمه‌گر را به هم متصل می‌کند. Wefox با ادغام تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و ابزارهای مفید، مشتریان را قادر می‌سازد تا مشکلات بیمه را پیدا و پوشش‌های مناسب را استفاده کنند. این مدل، با مشارکت بیش از 4000 کارگزار، دسترسی گسترده و پشتیبانی شخصی را تضمین می‌کند.

جذب سرمایه اخیر Wefox  که به عنوان یک شریک قابل اعتماد در میان دیجیتالی شدن صنعت قرار گرفته است، با حمایت غول‌های مالی JPMorgan و Barclays، نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران است. Wefox با تمرکز بر سودآوری و انضباط مالی، قصد دارد در سطح جهانی مشهور شود و فناوری را ارتقا دهد و خریدهای استراتژیک انجام دهد. تعهد Wefox به نوآوری و مشتری‌مداری، در میان چالش‌های صنعت موجب تقویت عملکرد این شرکت شده است با این سرمایه، Wefox آماده است تا افراد و کسب‌وکارها را در حفاظت از منافع خود توانمندتر کند و به تحول دیجیتال صنعت بیمه سرعت ببخشد.

انقلاب در بیمه‌های تجاری با راه حل‌های مبتنی بر فناوری:

Zego، یک شرکت اینشورتکی که در لندن مستقر است، اخیرا پس از جذب 150 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری C، به جایگاه تک‌شاخ یا یونیکورن دست یافته و ارزش شرکت را به 1.1 میلیارد دلار رسانده است. این سرمایه‌گذاری قابل توجه که توسط DST Global هدایت و توسط سرمایه‌گذاران برجسته دیگری پشتیبانی می‌شود ،برای Zego بسیار مهم است؛ زیرا همچنان به ایجاد تحول در صنعت بیمه با رویکرد نوآورانه خود در بیمه‌های تجاری ادامه می‌دهد.

Zego که در سال 2016 تأسیس شد، در ابتدا به دلیل ارائه بیمه موتورسیکلت به کارگران، به رسمیت شناخته شد. طی سال‌ها، این شرکت سبد محصولات خود را گسترش داده است تا شامل طیف وسیعی از راه‌حل‌های بیمه موتور مبتنی بر فناوری برای مشاغل در هر اندازه‌ای، از رانندگان خوداشتغال گرفته تا کل ناوگان وسایل نقلیه باشد. Zego با ترکیب فناوری پیشرفته با چندین منبع، محصولات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد که نه تنها مقرون به صرفه هستند، بلکه در زمان کسب‌وکار نیز صرفه‌جویی می‌کنند. رویکرد  Zego برای پذیره‌نویسی و قیمت‌گذاری، آن را از بیمه‌گران سنتی متمایز می‌کند. این شرکت از داده‌های تله‌ماتیک، رفتار راننده و داده‌های عادات کاری استفاده می‌کند تا بیمه‌نامه خود را براساس درک کلی از ریسک تنظیم کند. این استراتژی مبتنی بر داده به Zego اجازه می‌دهد تا پوشش بیمه‌ای با بهترین قیمت، از بیمه‌نامه‌های کوتاه‌مدت تا طرح‌های بلندمدت سالانه ارائه دهد.

Zego در حالی که به مسیر رشد و توسعه بین‌المللی خود ادامه می‌دهد، با مضاعف کردن سرمایه‌گذاری‌ها و گسترش تیم توسعه محصول، همچنان به توانمندسازی کسب‌وکارها با راهکار‌های بیمه هوشمند ادامه می‌دهد؛ زیرا Zego در موقعیت خوبی قرار دارد تا راه را در انقلابی کردن بیمه‌های موتور تجاری برای عصر دیجیتال رهبری کند.

 

نتیجه‌گیری

علاوه بر یونیکورن‌های  مورد بحث در این مقاله، بدون شک استارتاپ‌های خوب دیگری نیز وجود دارند که در صنعت فعالیت می‌کنند. با ادامه پیشرفت فناوری و تکامل انتظارات مصرف‌‌کنندگان، پیش‌بینی می‌شود که این شرکت‌های نوآور، دنیای بیمه را متحول خواهند کرد. استارتاپ‌های اینشورتک با رویکردهای متفاوت و تعهد به رسیدگی به نیازهای در حال رشد مصرف‌کنندگان و نیز کسب‌وکارها، آماده هستند تا آینده بیمه را به روش‌های متفاوت و متحول‌کننده شکل دهند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4