استارتاپ‌های بیمه‌ای تک شاخ یا یک میلیارد دلاری در سال 2024 (بخش دوم)

17 مرداد 1403
شناسه : 846
منبع:

 

 

 

 

اگرچه صنعت بیمه با چالش‌های استراتژی دیجیتالی مواجه شده است، اما شاهد ظهور تازه‌واردان دانش دیجیتال در بازار

است که شرکت‌های تازه تاسیس و معتبر را تشویق می‌کند تا رویکردهای مشابهی را اتخاذ کنند.

در سال 2023، چند استارتاپ دیگر اینشورتکی به استارتاپ‌های تک شاخ یا یک میلیارد دلاری پیوستند و بودجه

قابل توجهی را بدست آوردند.

مهم‌ترین یونیکورن‌های اینشورتک به‌طور فعالانه با چالش‌های مهم و پیچیده در صنعت بیمه مواجه شدند. همانگونه که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد امروزه شاهد یک جهش در ورود شرکت‌های فناوری مبتنی

بر هوش مصنوعی در شرکت‌های یک میلیارد دلاری -که به اصطلاح یونیکورن گفته می‌شوند- از طریق ترکیبی از حل

مسئله، تکنولوژی پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده‌ها هستیم که توانسته‌اند تجربیات جذابی برای مشتریان ایجاد کنند.

علاوه بر این، ظهور شرکت‌های میلیون دلاری نشان می‌دهد که بسیاری دیگر آماده هستند تا به این جنبش تحول‌آفرین

بپیوندند.

24 استارتاپ برتر در سال 2024

اکنون در سلسله مقاله‌‌ای 3بخشی، که در بخش اول 8استارتاپ را بررسی کردیم و در این بخش به بررسی 8 استارتاپ بعدی که در طول سال گذشته توجه صنعت بیمه را به خود جلب کرده‌اند، می‌پردازیم.

تحول  در بیمه با راهکار‌های مبتنی بر فناوری :

ClearCover یک استارت‌آپ پویای اینشورتک است، که اخیراً 200 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری D به رهبری Tiger Global Management و Greycroft جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری به توسعه ClearCover کمک می‌کند و راه‌کار‌های بیمه مبتنی بر فناوری آن را برای مشتریان در سراسر ایالات متحده فراهم می‌کند.

 ClearCover که در سال 2016 تأسیس شد، مأموریت دارد صنعت بیمه را از طریق تکنولوژی و ارائه‌ محصولات مشتری‌محور متحول کند. پلتفرم دیجیتالی این شرکت از تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی برای ارائه محصولات بیمه‌ای مقرون به صرفه که نیازهای مختلف مصرف کنندگان را برآورده می‌کند، استفاده می‌کند. در ClearCover قیمت‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی است که ارزیابی دقیق ریسک و استراتژی‌های قیمت‌گذاری رقابتی را امکان‌پذیر می‌کند.

ClearCover فرآیندهای اصلی را به طور خودکار و با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته، مشتریان را قادر می‌سازد تا به پوشش متناسب با نیازهای ‌خود دسترسی داشته باشند و در عین حال هزینه‌ها را هم برای بیمه‌گذاران و هم برای بیمه‌گران بهینه می‌کند. علاوه بر راهکار‌های قیمت‌گذاری، ClearCover ابزارهای مدیریتی را ارائه می‌دهد که راهکارهای کارآمد ارائه می‌کنند. این شرکت از طریق اتوماسیون، سرعت پردازش داده‌ها، دقت و رضایت مشتری را افزایش می‌دهد و استانداردهای جدیدی را برای خدمات بهتر در بخش بیمه تعیین می‌کند. همانطور که صنعت بیمه به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، ClearCover  مشتریان خود را به گزینه‌های پوشش مقرون به صرفه تشویق می‌کند. ClearCover با سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک و تعهد به پیشرفت، آماده است تا از طریق راهکار‌های مبتنی بر فناوری، شکل‌دهی مجدد آینده بیمه‌ها را متحول کند.


توانمندسازی کسب و کارها  با راهکارهای  بیمه سایبری:

Coalition ، که یک ارائه‌دهنده بیمه است، اخیراً 250 میلیون دلار را در دور سرمایه‌گذاری سری F به رهبری سرمایه‌گذاران جهانی جذب کرده است. این سرمایه‌گذاری موجب می‌شود تا Coalition oalition رشد خود را سرعت ببخشد، محصولات خود را گسترش دهد و موقعیت خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای کسب‌وکارهایی که در در حال تحول هستند، تقویت کند. این شرکت که در سال 2017 تأسیس شد، با رویکرد نوآورانه و بر اساس فناوری، در جهت ایجاد انقلاب در صنعت بیمه سایبری بوده است. مأموریت این شرکت این است که سازمان‌ها در هر اندازه برای مدیریت فعال و کاهش ریسک سایبری، تضمین انعطاف‌پذیری و موفقیت بلندمدت تلاش کنند. راهکارهای بیمه سایبری این شرکت به گونه‌ای طراحی شده است که از کسب‌وکارها در برابر طیف وسیعی از ریسک سایبری، از جمله رخنه داده‌ها، حملات باج‌افزار و وقفه در کسب‌وکار، محافظت کند. ارزیابی ریسک و پلتفرم این شرکت از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا گزینه پوششی بیمه متناسب با نیازهای هر فرد را ارائه دهد.

فراتر از بیمه، Coalition مجموعه‌ای از ابزارها و خدمات تقویت  امنیت سایبری را برای کمک به مشتریان خود ارائه می‌دهد که شامل دسترسی به تیمی از کارشناسان امنیتی، پشتیبانی حوادث و طیف وسیعی از قابلیت‌های پایش و تشخیص می‌شود. تعهد این شرکت به نوآوری و مشتری‌مداری باعث شده است تا شهرت زیادی در صنعت داشته باشد. رشد سریع شرکت و دور اخیر سرمایه‌گذاری نشان دهنده توانایی آن در هدایت کسب‌وکارهایی است که همیشه در حال تحول هستند.

از آنجایی که تقاضا برای راهکار‌های بیمه سایبری در حال افزایش است، این شرکت موقعیت خوبی در صنعت دارد. Coalition با استفاده از فناوری، تخصص عمیق و تمرکز بر موفقیت مشتری، آماده است تا کسب‌وکارها را در هر اندازه‌ای حمایت کند تا در عصر دیجیتال پیشرو باشند.


انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی با راه حل‌های نوآورانه فناوری:

Collective Health، یک شرکت پیشرو در فناوری سلامت است که اخیراً 280 میلیون دلار سرمایه سری F را به رهبری شرکت خدمات مراقبت بهداشتی (HCSC)، بزرگترین شرکت بیمه سلامت تحت مالکیت مشتری در ایالات متحده، جمع‌آوری کرده است. هدف این سرمایه‌گذاری، پلتفرم فناوری و خدمات Collective Health است که تجربه‌ای مفید از مراقبت‌های بهداشتی را به میلیون‌ها نفر ارائه می‌کند. هدف محصولات آن کاهش فشار های اداری، بهبود نتایج سلامت، و مراقبت‌‌های بهداشتی است.

با نرخ رضایت بیش از 90٪ Collective Health قرار است تجربه خود را به میلیون‌ها نفر دیگر ارائه دهد. همکاری HCSC، با Collective Health و مشتریان Blue Cross و Blue Shield در ایلینویز و تگزاس، موجب افزایش همکاری و مشارکت آنها شده است. این همکاری موجب تعهد  Collective Health در به کارگیری تصمیمات بهداشتی آگاهانه برای کارفرمایان و افراد می‌شود. Collective Health برای برنامه‌های مراقبت بهداشتی و بهبود سلامتی افراد از ابزارهایی مانند سیستم مدیریت سلامت نیروی کار استفاده می‌کند که موجب تصمیم‌گیری بهتر و مدیریت هزینه‌ها می‌شود.

همانطور که Collective Health به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، همچنان متعهد به ارائه خدمات بهداشتی کارآمد و توانمندسازی افراد برای زندگی سالم‌تر است.

Collective Health با پلتفرم قوی، رویکردی نوآور و مشارکت‌های استراتژیک خود آماده است تا به سمت آینده‌ای سالم‌تر حرکت کند.

Digit Insurance، استارت‌اپ پیشرو فناوری بیمه مستقر در هند می‌باشد که اخیرا سرمایه‌گذاری قابل توجهی به مبلغ 200 میلیون دلار را به رهبری سرمایه‌گذاران مشهور جهانی به دست آورده است. این سرمایه‌گذاری digit را قادر می‌سازد تا برنامه‌های رشد خود را سرعت بخشیده و موقعیت خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده بیمه دیجیتال پیشرو در این کشور تقویت کند. Digit که در سال 2017 تأسیس شد، از طریق رویکرد نوآورانه بر پایه فناوری، پیشرو تحول صنعت بیمه در هند بوده است. هدف اصلی این شرکت این است که بیمه را در دسترس‌تر، شفاف‌‌تر و مشتری‌محور کند و از پلتفرم‌های دیجیتال و داده‌ها استفاده نماید. پیشنهادات Digit شامل بیمه اتومبیل، دوچرخه، سلامت و مسافرت است که همگی برای ارائه تجربیات بدون دردسر برای مشتریان خود طراحی شده اند.

مدل دیجیتال این شرکت به این ترتیب می‌باشد که به بیمه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا نیازهای بیمه‌ای خود را، از خرید بیمه نامه گرفته تا ثبت شکایت بطور آنلاین انجام دهند. یکی از مواردی که موجب تمایز Digit با سایر شرکت‌ها می‌شود تمرکز آن بر استفاده از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی برای بهبود ارزیابی ریسک بیمه و مدیریت خسارت است. با اتوماتیک کردن عملکردهای این شرکت Digit می‌تواند محصولات بیمه شخصی و دقیق‌تری را ارائه دهد، در حالی که تجربه کلی مشتری را نیز ساده می‌کند. تعهد Digit به نوآوری اثبات شده و این شرکت جوایز متعددی در این زمینه دریافت کرده است.

مسیر رشد سریع این شرکت نشان‌دهنده راهکارهای قوی بیمه دیجیتال است که هم در بین مشتریان و هم در بین شرکت‌ها در سراسر هند طنین‌انداز شده است. در آخرین دور تامین مالی، Digit آماده است تا پورتفو یخود را بیشتر گسترش دهد، قابلیت‌های فناوری خود را تقویت کند و دسترسی خود را در سراسر کشور افزایش دهد. همانطور که صنعت بیمه در هند به تکامل خود ادامه می‌دهد، رویکرد نوآورانه و مشتری‌محور Digit نقشی کلیدی در شکل‌گیری آینده این شرکت دارد.


انقلابی در بیمه و بانکداری با راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی

Earnix، ارائه‌دهنده جهانی راهکارهایی بر پایه هوش مصنوعی برای بیمه و بانکداری، با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری به رهبری Insight Partners به جایگاه مهمی دست یافت و ارزش شرکت را ۱ میلیارد دلار اعلام کرد. تعهد Earnix به استفاده از هوش مصنوعی برای خدمات نوآورانه متناسب با نیازهای در حال تحول صنعت می‌باشد.

سرمایه‌گذاری با شرکای موجود، از توسعه جهانی، نوآوری محصول، استخدام و فعالیت‌های ادغام و تملیک حمایت می‌کند. تمرکز Earnix بر ترکیب هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل پیشرفته، محصولات شخصی‌سازی‌شده این امکان را ایجاد می‌کند که، آن را به رهبر بازار تبدیل کند که توسط CB Insights شناخته شده است.

Earnix با داشتن شعب در سراسر جهان، توسعه جهانی را از طریق نوآوری تکنولوژی، ارائه می‌دهد و راهکار‌های مناسب برای بخش‌های بیمه و بانکی ارائه می‌دهد.

این شرکت مشتریان را قادر می‌سازد تا با اطمینان به خواسته‌های مصرف‌کننده پاسخ و داده‌های گسترده را به طور کارآمد ارائه دهد. در نتیجه، رویکرد Earnix برگرفته از هوش مصنوعی در بیمه و بانکداری نقش مهم  آن را در صنعت برجسته می‌کند. با پشتوانه مالی قوی و تعهد به نوآوری، Earnix برای برآوردن نیازهای مشتری خود در سراسر جهان تلاش می‌کند.

 


راهکار‌های دیجیتالی برای ارائه خدمات به مشتری در شرکت‌های مالی

Glia، پیشگام در خدمات دیجیتالی مشتری (DCS)، با ارائه راهکار‌های نوآورانه و جذب سرمایه استراتژیک خود به نقاط عطف مهمی دست یافته است. پس از ده سال از تاسیس این شرکت در سال 2023، پلتفرم DCS و هوش مصنوعی Glia مورد استقبال قرار گرفت و با خرید Finn AI به بازارهای آمریکای لاتین وارد شد. Glia با ارزشی بیش از 1 میلیارد دلار، بیش از 400 موسسه از جمله موسسه‌های اعتباری، بانک‌ها و شرکت‌های بیمه را به پلتفرم خود جذب کرده است. دورهای جذب سرمایه سری C و D، از جمله 78 میلیون دلار به رهبری Insight Partners، به رشد Glia کمک کرد و آن را قادر ساخت تا تقاضا برای DCS را برآورده کند. این سرمایه‌گذاری برای توسعه خرید، خریدهای استراتژیک را تسهیل می‌کند. پلتفرم Glia، مجهز به CoBrowsing می‌باشد و با ویدیو چت امکان انتقال پیام‌ درون‌برنامه‌ای، استانداردهای جدیدی را برای تعامل مدرن با مشتری در عصر دیجیتال بوجود آورده است، Glia که به نوآوری و راهکار‌های مشتری‌محور شناخته شده است، توسط Deloitte Technology Fast 500™ به عنوان سریع‌ترین شرکت در حال رشد معرفی و در فهرست CB Insights Fintech 250 قرار گرفته است.

Glia با تمرکز بر تسهیل تجربه‌های وب و تلفن همراه از طریق ارتباطات دیجیتالی و کمک‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، خدمات مشتری دیجیتال را در سطح جهانی تکامل می‌بخشد.

مشارکت استراتژیک با غول‌های صنعت مانند AWS، Duck Creek، Finastra و Twilio بر تعهد Glia برای ارتقای خدمات مشتری در بخش‌های مختلف تاکید می‌کند. Glia که پیشرو در ارائه خدمات به مشتری است، به تغییر در نحوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان در چشم‌انداز دیجیتالش به مسیر خود ادامه می‌دهد.

 

تحول  بیمه منازل مسکونی  با نوآوری مبتنی بر داده

Hippo، ارائه‌دهنده نوآورانه بیمه های منازل مسکونی است کهاخیراً ۱۰۰ میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری D جذب و خود را به‌عنوان شرکتی تحول‌آفرین در صنعت بیمه، متعهد به استفاده از فناوری برای بیمه منازل مسکونی معرفی کرد. Hippo بر اساس قیمت‌گذاری مبتنی بر داده و تعهد بیمه‌گری تأسیس شده است و بیمه را با ارائه قیمت ‌های متناسب در 60 ثانیه، با تجزیه و تحلیل پیشرفته و هوش مصنوعی متحول می‌کند. این شرکت که در سال 2015 در پالو آلتوی ایالت کالیفرنیا تأسیس شد، بیمه را از طریق پلتفرم دیجیتال خود ساده می‌کند و خود را متهعد کرده تا در صنعت بیمه انقلاب ایجاد کند.

مدل قیمت‌گذاری Hippo نه تنها در زمان صرفه جویی می‌کند، بلکه حق بیمه را تا 25٪ کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این شرکت با تاکید بر تعهد خود به افزایش امنیت  مشتری، خدماتی رایگان برای کاهش خطرات در برابر خسارات ناشی از آب و حوادث آتش‌سوزی ارائه می‌دهد.

Hippo با بیش از 1 میلیارد دلار بودجه کل و تبدیل شدن به استارتاپ تک‌شاخ، آماده رشد بیشتر در بخش بیمه است.

مشارکت استراتژیک با بزرگان صنعت مانند Arturo و Sheltr این شرکت را متعهد می‌کند تا به بهبود رابطه بیمه‌گر و ارائه خدمات ارزش افزوده به بیمه شدگان کمک کند. همانطور که Hippo دامنه و پیشنهادات خود را گسترش می‌دهد، پیشرو تحول دیجیتال در بیمه منازل مسکونی نیز باقی می‌ماند.

Hippo با رویکرد مشتری‌مداری که با فناوری ترکیب شده، نحوه محافظت صاحبان خانه از اموال خود را تغییر داده و راه حل‌های هوشمندی را ارائه می‌کند که پیشگیری از حوادث و آرامش خاطر را در اولویت خود قرار می‌دهند.

تحول در بیمه منازل مسکونی با داده های مبتنی بر نوآوری

 

Kin، ارائه‌دهنده بیمه دیجیتال منازل، اخیراً 15 میلیون دلار سرمایه از Activate Capital، یک شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر، با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار بدست اورده است. این سرمایه گذاری بر اعتماد به فناوری برای متحول کردن بیمه منازل تأکید می‌کند.

Kin که در سال 2016 تأسیس شد، بیمه قدیمی و سنتی منازل را با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته و مدل مستقیم به مصرف‌کننده تغییر داده است. پلتفرم فناوری اختصاصی آن هزاران داده را در هر ملک تجزیه و تحلیل می‌کند و امکان قیمت‌گذاری دقیق و بدست آوردن نتایج بهتر را فراهم می‌کند و به Kin اجازه می‌دهد تا گزینه‌های پوششی مقرون به صرفه را ارائه دهد. Kin با توجه به نوآوری و مشتری‌مداری، رشدی بیش از ٥٠ درصد در درآمد سالانه را در سال 2023 ارائه می‌دهد.

Kin در هشت ایالت با حدود 115000 بیمه‌گذار و 345 میلیون دلار حق بیمه فعالیت می‌کند و قصد را دارد که از این سرمایه برای گسترش خود و ورورد به بازارهای جدید و ارائه محصولات بیشتر استفاده کند.

هدف استراتژیک Kin فاصله گرفتن از بیمه‌گران قدیمی است که در حال تلاش برای انطباق نیازهای مصرف‌کننده هستند.

Kin بر حفظ اقتصاد و استفاده از فناوری برای قیمت‌گذاری دقیق و تعهد بیمه‌گران تمرکز می‌کند و به ترازنامه قوی شرکت با حدود 85 میلیون دلار پول نقد اشاره می‌کند. این شرکت، Activate Capital را ارائه دهنده مقرون به صرفه  بیمه منازل در میان خطرات تغییرات آب و هوا، می‌داند.

Kin با فناوری قوی، داده‌های قوی و قدرت مالی، آماده است تا صنعت بیمه منازل را متحول کند و راه‌حل‌های جدید و مشتری‌محور متناسب با نیازهای بازار ارائه دهد.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4