استارتاپ‌های بیمه‌ای تک شاخ یا یک میلیارد دلاری در سال 2024 (بخش اول)

14 مرداد 1403
شناسه : 844
منبع:

اگرچه صنعت بیمه با چالش‌های استراتژی دیجیتالی مواجه شده است، اما شاهد ظهور تازه‌واردان دانش دیجیتال در بازار

است که شرکت‌های تازه تاسیس و معتبر را تشویق می‌کند تا رویکردهای مشابهی را اتخاذ کنند.

در سال 2023، چند استارتاپ دیگر اینشورتکی به استارتاپ‌های تک شاخ یا یک میلیارد دلاری پیوستند و بودجه

قابل توجهی را بدست آوردند.

مهم‌ترین یونیکورن‌های اینشورتک به‌طور فعالانه با چالش‌های مهم و پیچیده در صنعت بیمه مواجه شدند. همانگونه که هوش مصنوعی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد امروزه شاهد یک جهش در ورود شرکت‌های فناوری مبتنی

بر هوش مصنوعی در شرکت‌های یک میلیارد دلاری -که به اصطلاح یونیکورن گفته می‌شوند- از طریق ترکیبی از حل

مسئله، تکنولوژی پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده‌ها هستیم که توانسته‌اند تجربیات جذابی برای مشتریان ایجاد کنند.

علاوه بر این، ظهور شرکت‌های میلیون دلاری نشان می‌دهد که بسیاری دیگر آماده هستند تا به این جنبش تحول‌آفرین

بپیوندند.

24 استارتاپ برتر در سال 2024

اکنون در سلسله مقاله‌‌ای 3بخشی، 24 استارتاپ را که در طول سال گذشته توجه صنعت بیمه را به خود جلب کرده‌اند، بررسی می‌کنیم.

 

تحول بیمه با نوآوری دیجیتال

ACKO یک شرکت پیشرو اینشورتکی میباشد که اخیرا بودجه قابل توجهی را برای سوق دادن به ماموریت خود برای

ایجاد تحول در صنعت بیمه اختصاص داده است و با تزریق سرمایه‌ای به مبلغ 100 میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاران

برجسته و ریسک‌پذیر در سرمایه‌گذاری سری E قرار گرفته است.

ACKO آماده است تا دامنه فعالیت خود را گسترش و راهکارهایی برای بیمه دیجیتال اراِیه دهد. این شرکت که در 2016 تاسیس شده است، پیشرو در تغییر چشم‌انداز بیمه از طریق ابتکارات فناورانه بوده است. پلتفرم دیجیتال این شرکت از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای ارایه محصولات بیمه شخصی استفاده می‌کند که نیازهای درحال رشد مشتریان را در سراسر هند را برآورده می‌سازد.

هسته پیشنهادات ACKO تعهد این شرکت به ساده‌سازی فرایند بیمه و بهبود تجربیات مشتری، از طریق راهکارهای

نوآورانه مانند ارزیابی ریسک مبتنی بر هوش مصنوعی و ابزارهای ساده مدیریت خسارت می‌باشد و به بیمه‌گذاران اجازه

میدهد تا به خدمات بیمه‌ای یکپارچه و کارآمد دسترسی داشته باشند.

تعهد ACKO به شفافیت و مشتری‌مداری باعث شده است تا شهرت بسیار خوبی در صنعت داشته باشد.

دور اخیر سرمایه‌گذاری این شرکت بر اعتماد سرمایه‌گذاران به قابلیت‌های ACKO تاکید می‌کند و نشان‌دهنده فصل

جدیدی از رشد و نوآوری در فضای اینشورتک است.

همانطور که صنعت بیمه به استقبال از تحول دیجیتال ادامه می‌دهد، ACKO نیروی محرکه‌ای در شکل دادن به آینده

بیمه از طریق راهکارهای مبتنی بر فناوری می‌باشد و با سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک و تمرکز مستمر بر تعالی و پیشرفت، موقعیت خوبی را در جهت آینده‌ای کارآمدتر، مشتری‌مدار تر و پیشرفته از لحاظ دیجیتال فراهم کرده است و می‌تواند آن را هدایت کند.


توانمندسازی بیمه‌های تخصصی با تبادل ریسک مبتنی بر داده

Accelerant، یک شرکت پیشگام تبادل ریسک مبتنی بر داده‌های ابداعی با اتصال نمایندگان بیمه به سرمایه ریسک، در حال تغییر شکل چشم‌انداز بیمه به شیوه یکپارچه و کارآمد است. تعهد این شرکت به عدالت و کارایی در صنعت بیمه بر ماموریت آن  برای توانمندسازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از طریق راهکارهای نوآورانه تاکید می‌کند.

این شرکت بر اساس اصول استفاده از فناوری برای حذف موانع اطلاعاتی و عملیاتی بنا شده است و پیشرو در تحول

نحوه ارزیابی ریسک و سرمایه ریسک است و پلتفرمی ارایه می‌دهد که پرتفوهایی با نوسان ریسک کم دارد و توافق‌نامه‌ ظرفیت (Capacity Agreement) را افزایش می‌دهد.

ACCELERANT در عین حال که به کارکنان و اعضای خود این اجازه را می‌دهد تا به داده‌های درست و بینش مناسبی برای هدایت بازار دسترسی داشته باشند، به نیاز‌های آنها نیز در زنجیره بیمه تخصصی رسیدگی می‌کند.

این شرکت به دلیل تعهد خود به رضایت اعضا، با تمرکز دقیق بر روی شکوفا کردن توانایی‌های افراد برای آزاد  کردن

پتانسیل کامل آنها  تلاش می‌کند.

تجزیه و تحلیل داده‌های این شرکت نشان می‌دهد که همه ذینفعان ابزار مورد نیاز برای پیشرفت در یک محیط بیمه‌‍ای پویا

را داشته باشند.

با ترکیب فناوری‌های روز و تیم خدماتی خبره که پشتیبانی‌های اکچوئری و استراتژیک را ارایه می‌دهد، این شرکت

تضمین می‌کند که اعضای آن کمک شایانی را در جهت پیچیدگی‌های بازار ییمه دریافت می‌کنند.این پلتفرم با تاکید بر

توانمندسازی بیمه‌گران تخصصی برای پاسخگویی موثر به نیاز‌های کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به عنوان یک

کاتالیزور برای رشد و سود آوری عمل می‌کند و با تقویت همکاری بین اعضا و شرکا، موجب نوآوری و کارایی در

صنعت بیمه می‌شود.


AgentSync، ارائه دهنده پیشرو بیمه‌های مدرن، سرمایه‌ای معادل 50 میلیون دلار را جذب کرده است که مجموعا

161 میلیون دلار از زمان تأسیس آن در سال 2018 می شود و به همین دلیل معروف به راهکارهای پیشگام در حوزه

اینشورتک شد.

AgentSync که به ارائه دهنده راهکارهای پیشرو در حوزه اینشورتک شهرت دارد، با پلتفرم خود، به چالش کارایی توزیع در صنعت بیمه می‌پردازد. این پلتفرم نهادهای بیمه مانند شرکت‌های بیمه، نمایندگان و نمایندگان عمومی مدیریت (MGA) را قادر می‌سازد تا مدیریت تولیدکننده و کارایی عملیاتی را افزایش دهند.

AgentSync از زمان تامین مالی سری B خود در سه ماهه چهارم 2022، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و با

افزایش 3 برابری در درآمد سالانه (ARR) و دو برابر شدن تعداد مشتری خود که شامل شرکت‌های بیمه، MGA و نمایندگان در تمام زمینه‌های بیمه می‌شود.

با مدیریت ارتباطات بین بیمه‌گر و بیمه‌شده راهکارهای Agentsync توزیع یکپارچه محصولات بیمه را امکان‌پذیر می‌کند و موجب صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها و بهبود عملیاتی مشتریان می‌شود.

این شرکت بر اهمیت زیرساخت مدرن در جهت‌یابی چالش‌های صنعت تاکید بسیاری می‌کند و کانال‌های توزیع را به مشتریان به صورت هوشمندانه ارائه می‌دهد. جذب سرمایه اخیر این شرکت این اجازه را به آن می‌دهد تا پیشنهادات خود را بیشتر اصلاح کند و بر ارائه راهکارهای سطح بالا برای شرکت‌های بیمه بزرگ تمرکز کند.

Agentsync با تعهد پایدار به نوآوری، موفقیت مشتری و تخصص صنعت، می تواند در شکل دادن آینده بیمه از طریق راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی، در شکل‌گیری آینده بیمه عامل مهمی باشد. همانطور که صنعت، تحول دیجیتال را پذیرفته است، AgentSync پیشرو می‌ماند و مشتریان را برای تقویت کارایی عملیاتی، کاهش ریسک و تقویت رشد از طریق راهکارهای بیمه‌ای تقویت می‌کند.

انقلابی در بیمه سایبری با راهکارهای امنیتی یکپارچه

At-Bay، یک بیمه سایبری پیشرو میباشد که اخیراً 205 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری D جذب کرد و ارزش آن

را به 1.35 میلیارد دلار رساند.

این سرمایه‌گذاری تحت رهبری IONCROSSOVER و شرکای lightspeed venture partner انجام شده است

و متعهد به ارائه راهکارهای نوین برای ریسک‌های سایبری در اینشورتک می‌باشد.

‏At-Bay که در سال 2016 تأسیس شد، بیمه سایبری را با پوشش بالا و تکنولوژی امنیت سایبری متحول کرده است و محصول شاخص انها با نام ATBAY STANCE اقدامات امنیتی را با بیمه ترکیب می‌کند و در نتیجه بیمه‌شدگان پنج برابر کمتر، حملات باج‌افزار را تجربه می‌کنند.

این رویکرد باعث شهرت At-Bay به عنوان یک شریک قابل اعتماد در مشکلات ریسک سایبری شده است. با گسترش بیمه سایبری، At-BAY راهکارهای مدیریت ریسک مدرنی را ارائه می‌دهد و نقش خود را به عنوان حفاظت از ریسک دیجیتال ایفا می‌کند.

دور اخیر جذب سرمایه این شرکت باعث رشد و پیشرفت فناوری و افزایش دسترسی جهانی خواهد شد. برنامه‌ها شامل سرمایه‌گذاری نوآورانه، تقویت مشارکت‌ها و حفظ تجربیات مشتری است. با تکنولوژی پیشرفته، تخصص در صنعت و پشتوانه مالی، At-Bay آماده است تا تحول صنعت بیمه سایبری را هدایت کند و کسب و کار‌ها را برای مدیریت ریسک‌های سایبری و اطمینان ازانعطاف‌پذیری طولانی‌مدت در عصر دیجیتال توانمند سازد.


انقلابی در بیمه سلامت با رویکرد دیجیتال

Alan، یک استارت‌اپ فرانسوی پیشرو در فناوری بیمه، ۱۹۳ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری E به کمک Teachers’ Venture Growth (TVG)، صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی معلمان آنتاریو، جذب کرده است.

سرمایه‌گذاری اخیر Alan  تنها یک سال پس از جذب سرمایه سری D این شرکت انجام می‌شود که نشان‌دهنده رشد سریع Alan و اعتماد بازار به رویکرد نوآورانه آن است.

ماموریت Alan که در سال 2016 تأسیس شده این است که صنعت بیمه درمان را با استفاده از فناوری برای ارائه یک تجربه دوستانه و یکپارچه، متحول کند. این شرکت به نحوی طراحی شده است که بسته‌های بیمه را به کسب‌وکارهای دیگر در هر اندازه‌ای ارائه دهد.

هسته اصلی کسب‌‌وکار Alan حول محور فروش محصولات بیمه به قیمت تمام شده و اضافه کردن حق بیمه به آن است، که این استراتژی بسیار موفق بوده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 300000 نیرو در 15000 شرکت جذب کرده است که درآمد سالانه معادل 216 میلیون دلار را بوجود آورده است. فراتر از ارائه بیمه، Alan به یک برنامه فوق‌العاده مراقبت‌های بهداشتی گسترده تبدیل شده است که خدماتی مانند مشاوره مجازی و پشتیبانی از سلامت روان ارائه می‌دهد. هدف این رویکرد کلی‌نگر این است که مراقبت‌های بهداشتی را برای کاربران خود قابل دسترس و راحت کند. Alan با ارزش گذاری 2.9 میلیارد دلار و برنامه‌های بلندمدت خود برای رسیدن به سودآوری تا پایان سال 2025، موجب تحول در صنعت بیمه، هم در فرانسه و هم فراتر از آن خواهد شد.

تحول در مدیریت ریسک امنیت سایبری با رویکرد‌های مبتنی بر داده:

BitSight، یک شرکت پیشرو امنیت سایبری، اخیراً 60 میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری D به رهبری Warburg Pincus که یک شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی جهانی است، جذب کرده است.

هدف این سرمایه‌گذاری سرعت بخشیدن BitSight به پیشرفت جهانی و ارتقای پلتفرم رتبه‌بندی امنیتیو تقویت موقعیت آن به عنوان استاندارد صنعتی برای مدیریت ریسک سایبری است. BitSight که در سال 2011 تأسیس شد، نحوه ارزیابی و مدیریت امنیت سایبری سازمان‌ها را تغییر داده است. الگوریتم‌ اختصاصی این شرکت این است که داده‌های بسیاری را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا رتبه‌بندی امنیتی روزانه برای بیش از 40 میلیون شرکت در سراسر جهان ایجاد کند و به سهامداران مانند بیمه‌گران، مؤسسات مالی و شرکت‌ها کمک کند. BitSight با ارائه رویکرد استاندارد بر پایه داده‌ها، تصمیم گیری‌های آگاهانه را ممکن می‌سازد، مدیریت ریسک شخص ثالث را تقویت می‌کند، بیمه نامه‌های سایبری را تضمین می‌کند و دقت لازم را افزایش می‌دهد. تعهد BitSight به نوآوری و موفقیت مشتری باعث شده تا بیش از 1200 مشتری مرتباً از پلتفرم رتبه‌بندی امنیتی آن استفاده کنند. تحلیلگران صنعت پیش‌بینی می‌کنند رتبه‌بندی امنیت سایبری تا سال ۲۰۲۲ به اندازه رتبه‌بندی اعتباری در روابط تجاری مهم  خواهد بود و موقعیت BitSight را اعتبار می‌بخشد.

 این شرکت BitSight با سرمایه اخیر خود قصد دارد در سطح جهانی گسترش یابد و سبد محصولات خود را گسترش دهد و رهبری خود را در بازار رتبه بندی امنیتی تقویت کند. سرمایه گذاری Warburg Pincus نشان دهنده اعتماد او به چشم‌انداز و تخصص مدیریت در BitSight با توجه به پیشینه امنیت سایبری و خدمات اطلاعاتی این شرکت است. امروزه که شاهد افزایش تهدیدات سایبری هستیم ، مدیریت ریسک مبتنی بر داده های BitSight برای سازمان‌ها در سراسر جهان بسیار مهم است.

BitSight با برنامه‌های بلندمدت و تعهد به نوآوری، کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا در مسیر امنیت سایبری در حال تحول حرکت کنند و تصمیم‌های آگاهانه‌ای را برای محافظت از دارایی‌های دیجیتال خود اتخاذ کنند.

تحول بیمه با راهکارهای نوآورانه:

Branch، یک شرکت پیشرو در ارائه راه‌حل‌های بیمه، اخیرا ۱۰۰ میلیون دلار در دور سرمایه‌گذاری سری D برای پیشرفت جهانی و ارتقای پلتفرم بیمه‌ای نوآورانه خود، یعنی Branch Solution، جذب کرده است. این سرمایه با رهبری سرمایه‌گذارانی مانند Intact Ventures، با مشارکت Lightspeed Venture Partners، General Catalyst، و Founders Fund، بر تعهد Branch برای ایجاد تحول در بخش بیمه تاکید می‌کند.

Branch  بر اساس اصول پرداختن به ریسک سایبری در حال تحول تاسیس شده است، رویکردی جامع برای ارزیابی، اندازه‌گیری و مدیریت موثر نیازهای بیمه به مشتریان ارائه می‌دهد. Branch با استفاده از یک پلتفرم هوش مصنوعی قوی، بیمه‌گذاران را قادر می‌سازد تا ریسک‌ را ارزیابی کنند و استراتژی‌های امنیتی را کنترل کنند.

این رویکرد متفاوت، Branch را متمایز می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با اطمینان، از پیچیدگی‌های بیمه و امنیت سایبری عبور کنند. Branch به مشتریان کمک کرده است تا از حملات باج‌افزار جلوگیری کنند و خسارت را در مقایسه با میانگین صنعت کاهش دهند. Branch  با بیش از 225 میلیون دلار سرمایه‌ای که از قبل داشت، به عنوان یک شریک بیمه قابل اعتماد به مشتریان در سراسر جهان خدمات می‌دهد. حمایت سرمایه‌گذارانی مانند Lightspeed Venture Partners، Intact Ventures، General Catalyst، و Founders Fund رهبری صنعت Branch را تقویت می‌کند. این سرمایه‌گذاری باعث رشد می‌شود و Branch را قادر می‌سازد تا به تغییر چشم‌انداز بیمه با راهکارهای مبتنی بر فناوری ادامه دهد. این شرکت با تعهد به پیشرفت، نوآوری فناورانه و پشتوانه مالی قوی، برای تحول بخش بیمه تلاش می‌کند و راه حل‌های مناسبی را برای توانمندسازی کسب و کارها جهت هدایت موثرریسک و تضمین آینده خود در دنیای دیجیتال ارائه می‌دهد.


تعریف مجدد راه حل‌های بیمه با رویکرد فناوری محور

 

Bolttech که در سال 2020 تأسیس شد، یک اینشورتک بین‌المللی با رشد سریع است که در سنگاپور مستقر بوده و متعهد به ایجاد اکوسیستم پیشرفته و مجهز به فناوری در جهان برای حفاظت و بیمه می‌باشد. این شرکت به طور یکپارچه، موجب ارتباط بیمه‌گران و مشتریان با یکدیگر می‌شود تا روش خرید و فروش بیمه را تغییر دهد.

Bolttech در حال حاضر بیش از 700 شریک توزیع را به بیش از 230 بیمه‌گر متصل می‌کند و دسترسی به بیش از 6000 محصول را امکان‌پذیر می‌سازد. bolttech به سرعت رشد کرده است و سالانه بیش از 50 میلیارد دلار حق بیمه را اعلام می‌کند و بیمه را در دسترس همگان قرار می‌دهد.

Bolttech اخیراً 246 میلیون دلار در سرمایه‌گذاری سری B به رهبری گروهی از سرمایه‌گذاران از جمله LeapFrog، Khazanah، MetLife و Tokio Marine جذب کرده و در تاریخ به عنوان  یکی از بزرگترین اینشورتک‌ها  ثبت شده است.

این سرمایه‌گذاری قابل توجه به تلاش‌های سریع Bolttech جهت توسعه بیشتر پلتفرم برای بازار مدرن ادامه داده است. با حضور رو به رشد در اینشورتک و تمرکز قوی بر نوآوری‌هایتکنولوژی، Bolttech خود را به عنوان نقش اصلی در اکوسیستم‌هایارائه بیمه قرار داده است. دور اخیر تامین مالی بر اعتماد سرمایه گذاران به چشم انداز و توانایی‌های Bolttech تاکید می‌کند و راه را برای رشد و تاثیر مستمر در بخش بیمه هموار می‌کند.

همانطور که چشم‌انداز بیمه خود را درگیر پیشرفت های دیجیتالی می کند ، Bolttech پیشرو در نوآوری می ماند و به کسب و کار‌ها این امکان را می دهد که در صورت نیاز به مشتریان خود بیمه ارائه دهد.

با سرمایه گذاری‌هایاستراتژیک و تعهد به پیشرفت، Bolttech آماده است تا از طریق راه حل‌های فناورانه، راه را در شکل دادن به آینده بیمه هموار کند.

تخصص این شرکت در ایجاد محصولات بیمه‌ای مقرون به صرفه مطابق با نیازهای مصرف کننده می‌باشد .

هسته اصلی این شرکت، محصولات بیمه آن است که با مشارکت بیمه‌گران، موسسات مالی، رهبران تجارت الکترونیک و سایر پلتفرم‌ها فروخته می‌شود.

Bolttech از طریق این مشارکت با سیاست جدید خود ٢٥٠٠٠٠ بیمه‌نامه به طور متوسط در ماه به فروش می‌رساند.

یکی از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی Bolttech، ابزار تشخیص از راه دور ارزیابی ریسک با نام Click-to-Protect است که برای کمک به شرکا در آشناسازی مشتریان جدید طراحی شده است که بیمه‌گران را قادر می‌سازد تا تصمیمات بیمه‌نامه‌ای دقیق‌تری بگیرند و گزینه‌ پوشش حق بیمه را برای بیمه‌گذاران مجزا تنظیم کنند. با اتوماسیون و بهینه‌سازی فرآیندهای کلیدی، bolttech به بیمه‌گران برای بهبود کارایی، کاهش خطرات و افزایش سود کلی قدرت می‌دهد و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند وضعیت هر تلفن همراه جدید یا استفاده شدهرا، از کیفیت میکروفون‌ها گرفته تا شکسته شدن صفحه نمایش، می‌تواند تشخیص دهد.

 Bolttech علاوه بر ارزیابی ریسک و ابزارهای مدیریت ایده‌های نوآورانه‌ای را ارائه می‌کند که تجارب مشتری را افزایش می‌دهد. این شرکت با بهره‌گیری از داده‌ها، به بیمه‌گران کمک می‌کند تا رسیدگی به خسارت‌ها را تسریع کنند، تقلب را کاهش دهند و تصمیم‌های فوری را به بیمه‌گذاران ارائه کنند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4