بکارگیری قرارداد هوشمند در صنعت بیمه چه مزایایی دارد؟

16 خرداد 1403
شناسه : 830
منبع:

قرارداد هوشمند پدیده‌ای مبتنی بر بلاکچین است که بر دنیای کسب‌وکار تاثیر داشته است. یک برنامه کامپیوتری شرایط  توافقنامه را تعیین می‌کند و یک قرارداد هوشمند با رعایت قوانین از پیش تعیین‌شده بطور خودکار توافقنامه را اجرا می‌کند. این بدان معناست که کلیه معاملات بطور خودکار از طریق کد انجام می‌شوند که این پدیده جلوی ورود هر شخص ثالثی به توافق را می‌گیرد.

مزایای قرار داد هوشمند در بیمه شامل موارد زیر است:

  • تقلب کمتر بواسطه شفافیت
  • اتوماسیون
  • تسریع رسیدگی به خسارت
  • محافظت از اسناد بیمه نامه
  • ارزیابی ریسک

برای توسعه یک قرارداد هوشمند در شرکت بیمه، مراحل زیر باید طی شود:

الف) طراحی توکن: برای ایجاد قرارداد هوشمند،شبکه ای مثل اتریوم به کاربران اجازه می دهد تا توکن های  خود را برای اجرای کارکرد های خاص توسعه دهند.

ب) آزمایش کردن: این قرارداد ها باید در شبکه بلاکچین مستقر شوند. آزمون‌های خودکار از راه شبیه‌سازی یک محیط واقعی تایید می‌کند که این قرارداد مطابق انتظارات کار می‌کند یا خیر و  راه حل خوبی برای مبارزه با مشکلات این ازمایش است.

ج) پذیرش و بررسی:محیط های ویژه ای برای توسعه دهندگان وجود دارد تا کد بیمه هوشمند خود را تایید کند.

د) گسترش: دراین مرحله قرارداد هوشمند در بلاکچین پیاده‌سازی می‌شود تا همه بتوانند با استفاده از ابزارهای خاصی برای سرعت بخشیدن به ان از ان استفاده کنند.

توضیح: این مطلب برگرفته از گزارش "بکارگیری قرارداد هوشمند در صنعت بیمه"است. برای دریافت فایل گزارش کامل آن میتوانید اینجا کلیک  کنید.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4