برنامه‌ریزی مسیر شغلی در بیمه‌ دیجیتال (بخش سوم)

مشاغل بیمه‌ای مبتنی بر فناوری و پیوند آن با هوش مصنوعی

23 اردیبهشت 1403
شناسه : 822
منبع:

مدیریت خسارات بیمه به عنوان یک گزینه جذاب برای سازمان‌های فناوری سنتی برای متخصصان تازه‌کار پدیدار شده است که ترکیبی منحصر به فرد از ثبات، نوآوری و فرصتی برای تأثیرگذاری در دنیای واقعی ارائه می‌کند. یکی از عوامل کلیدی که به این تغییر کمک می‌کند، ادغام خودکارسازی مبتنی بر نقش[1] با استفاده از ابزارها و خدمات هوش مصنوعی است که نحوه رسیدگی به خسارات بیمه را تغییر می‌دهد. در مقاله پایانی این مجموعه، به دنیای برنامه‌های شغلی اولیه در بخش خسارت صنعت بیمه می‌پردازیم و فرصت‌های رشد ارائه‌شده توسط خودکارسازی هوش مصنوعی و تاثیر آن بر سازمان‌های حمایتی، سیستم‌های یادگیری و مشارکت در پیشرفت‌های این صنعت را بررسی می‌کنیم.

در بخش بیمه، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، وظایف معمول و تکراری در پردازش خسارت را خودکار می‌کنند و کارمندان را قادر می‌سازند تا بر فعالیت‌های پیچیده‌تر و دارای ارزش افزوده تمرکز کنند. این ابزارها داده‌ها را برای تسریع در ارزیابی خسارات تجزیه و تحلیل می‌کنند که به حل سریع‌تر و دقیق‌تر کمک می‌کند. خودکارسازی عملیات را متحول کرده، عملکردهای دستی را کاهش داده و امکان فعالیت‌های پیشرفته‌تری مانند تجزیه و تحلیل الگوها و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده را فراهم کرده است.

در نتیجه، متخصصان تازه‌کار، می‌توانند شانس غوطه‌ور شدن در یک محیط یادگیری را پیدا کنند که شیوه‌های سنتی بیمه را با شیوه‌های پشتیبانی‌شده توسط هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. برای مثال، هنگام طراحی برنامه‌های کارآموزی Sedgwick، رهبران برنامه‌ها را عمدا ساختار می‌دادند تا فعالیت‌های عملیاتی را با فرصت‌های یادگیری مستمر القا کنند و در عین حال متخصصان جوان را تشویق به استفاده و کشف راهکارهای فنی مختلف می‌کردند.

شلبی تامپسون، سرپرست برنامه کارآموزی در بخش بیمه‌های اموال Sedgwick، اینگونه بیان می‌کند: "به ما این آزادی داده می‌شود که به یک چالش رایج مانند تولید یک جلسه آموزشی با استفاده از ابزارهای جدید نزدیک شویم. اخیرا موارد زیادی داشته‌ایم. موفقیت با استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت سریع راهکارهای ویدئویی برای برنامه‌های ما، داشتن پشتیبانی برای کشف رویکردهای فنی جدید، در حالی که روش‌های توسعه خود را یاد می‌گیریم و اغلب به ما کمک می‌کند، ابزاری برای استفاده مجدد از مالکیت معنوی در قالب‌های بی‌شماری به ما می‌دهد". درک چگونگی استفاده از فناوری و ابزارهای هوش مصنوعی بخش مهمی از برنامه‌های آموزشی و اولیه شغلی Sedgwick است.

چندین دسته از فناوری‌های جدید به عنوان حوزه‌های مورد علاقه رهبران بیمه در صدر قرار می‌گیرند. بر اساس نظرسنجی از مدیران ارشد بیمه در سال 2022، هوش مصنوعی، چت‌بات‌ها، رایانش ابری، پلتفرم‌های کم‌کد و بدون کد، داده‌ها و RPA حوزه‌های اصلی توسعه در بخش فناوری بیمه هستند. حوزه‌های عملی در فناوری به‌ویژه برای فرصت‌های صنعت بیمه موقعیت خوبی دارند. با نگاهی به آینده، در حال حاضر مشاهده می‌شود که برخی از این فناوری‌ها که چند سال پیش برنامه‌ریزی، آزمایش یا پیش‌بینی شده بودند، اکنون در این زمینه و در عملیات مدیریت خسارت استفاده می‌شوند.

برای متخصصان جوان، ادغام این نوع فناوری‌ها در برنامه‌های شغلی اولیه فرصت‌هایی را برای کمک به بینش‌ها و ایده‌ها جهت بهبود سیستم‌‌های موجود باز می‌کند. همانطور که کارکنان جوان با هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط آشنا می‌شوند، اغلب حوزه‌هایی را برای اصلاح، افزایش بهره‌وری یا حتی پتانسیل کاربردهای جدید شناسایی می‌کنند. این رویکرد مشارکتی، محیطی از نوآوری و بهبود مستمر را تقویت می‌کند.

رشید واکر، کارآموز مستقر در اورلاندو دیدگاه خود را اینگونه بیان می‌کند: "Sedgwick برای شنیدن نظر همه، صرف نظر از نقش افراد، وقت می‌گذارد تا بتوانیم با حداکثر کارایی عمل کنیم. دانستن اینکه مشارکت‌های من به شکل‌گیری آینده ما کمک می‌کند، خوشحال‌کننده است. استفاده از فناوری نقش من را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، این کار به قابل انجام شدن کار من کمک می‌کند؛ بدون هیچ یک از این سیستم‌ها، کار من یا غیرممکن است یا بسیار ناکارآمد.

امروزه، بیمه دیگر صنعتی نیست که با کارکردهای کسل‌کننده و اکچوئری مشخص شود، بلکه صنعتی است که از فناوری الهام گرفته و آماده رشد است. فرصت کافی برای متخصصان جوان وجود دارد تا حرفه خود را در خدمات فناوری شروع کنند؛ حتی افرادی که مهارت ها و تخصصشان شامل مدرک دانشگاهی سنتی نمی‌شود. متخصصان تازه‌کاری که به دنبال تعادل بین ثبات، نوآوری و تاثیر معنادار هستند، باید بخش خسارات صنعت بیمه را بررسی کنند. ادغام ابزارهای سفارشی، پلتفرم‌های مبتنی بر اشتراک و خودکارسازی مبتنی بر نقش با ابزارهای هوش مصنوعی نه تنها کارایی عملیاتی و رشد سازمانی را افزایش می‌دهد، بلکه یک تجربه یادگیری منحصربه‌فرد را برای متخصصان تازه‌کار و مسیری کامل را برای کسانی که به دنبال ایجاد تفاوت هستند، فراهم می‌کند.

 

[1] role-based automation

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4