برنامه‌ریزی مسیر شغلی در بیمه‌ دیجیتال (بخش دوم)

موفقیت زودهنگام شغلی با مهارت‌های نرم‌افزار بیمه

19 اردیبهشت 1403
شناسه : 821
منبع:

فناوری بیمه دائما در حال پیشرفت است و به همین دلیل، متخصصان جوان فناوری فرصت‌های بیشتری نسبت به قبل دارند تا در بیمه شغلی متناسب با مهارت‌ها و علایق خود پیدا کنند. بسیاری از افرادی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند، ممکن است از این که متوجه شوند شباهت‌های بیشتری بین صنعت بیمه و شرکت فناوری یا توسعه‌دهنده اپلیکیشن مورد علاقه‌شان وجود دارد، متعجب شوند. این مقاله به بررسی نقش محوری سیستم‌های تخمین مبتنی بر اشتراک[1]، برنامه‌های تلفن همراه و ابزارهای توسعه متمرکز بر داده برای متخصصان بیمه حرفه‌ای تازه‌کار می‌پردازد که به دنبال رشد فرصت‌های شغلی خود هستند.

در خسارات اموال، استفاده از سیستم‌های تخمین مبتنی بر اشتراک یک مهارت فنی استاندارد است که برای پردازش دقیق و کارآمد خسارات بسیار مهم است. این ابزارها فرآیند برآورد را ساده و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا تسویه‌حساب‌ها را مستندسازی و تسریع کنند و منجر به حل سریع و دقیق خسارات شوند.

تعبیه نرم‌افزار و فناوری مبتنی بر داده، با برنامه‌های کاربردی از این حوزه تا دفتر پشتیبان، تمرکز اصلی شرکت‌های بیمه است، زیرا تحول دیجیتال را در سازمان خود فعال می‌کنند. شرکت‌ها به بومی‌های دیجیتال جوان و آگاه به فناوری نیاز دارند که مشتاق یادگیری سریع نرم‌افزار و ادغام فناوری در جریان‌های کاری برای کمک به پل زدن جهت رسیدن به اهداف تحول دیجیتال خود باشند و هیچ کمبودی در این نوع استعداد وجود ندارد. طبق داده‌های TrueUp، تقریباً 430000 کارمند فناوری تحت تأثیر اخراج شرکت‌های فناوری در سال 2023 قرار گرفتند. این مجموعه استعداد، همراه با نیروهای کار کاملا جدید نسل Z که تازه وارد بازار کار شده‌اند و احتمالا به دنبال یک محیط کاری با ثبات‌تر هستند که در آن رشد کنند.

خبر خوب برای متخصصان جوان اینکه منحنی یادگیری فناوری بیمه به طرز شگفت‌آوری کوتاه است. به طور معمول، دو هفته یا کمتر طول می‌کشد تا فردی را برای مهارت در یک برنامه آموزشی حرفه‌ای آموزش دهید. نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربیات خود را ایجاد کنند، استانداردی را با ترسیم مجموعه‌ای از تخصص خسارات و تجزیه و تحلیل‌های حاصله ایجاد کنند. متخصصان جوان در صورتی می‌توانند درها را برای پیشرفت شغلی باز کنند که بتوانند بر نرم‌افزار بیمه تسلط داشته باشند و مجموعه تخصص خود را به بیمه‌گذاران و بیمه‌گران نشان دهند.

اپلیکیشن‌های موبایل در این صنعت همه جا حضور دارند و هم در خدمات اشتراک و هم در عملیات داخلی حضوری قوی دارند. این سرویس‌ها راه‌هایی را برای کاربران ارائه می‌دهند تا داده‌ها، بازخوردها و رتبه‌بندی‌ها را در مورد کارایی برنامه‌ها ارائه کنند و ارتباطات بین کاربران و جوامع توسعه‌دهنده را تسهیل کنند. به عنوان مثال، در سازمان‌های ارزیاب خسارت، همکاران می‌توانند مشارکت مستقیم داشته باشند و بینش‌ها، تحلیل‌ها و پیشرفت‌ها را با فن‌آوران و توسعه‌دهندگان به اشتراک بگذارند. ابزارهایی که از آنها استفاده می‌کنند برای ایجاد بینش به کاربران متکی هستند که در نتیجه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی ایجاد می‌کنند و در عین حال قابلیت اطمینان، ارتباط و کارایی آنها را افزایش می‌دهند. درست مانند یک استارتاپ پرهیاهو سیلیکون ولی، متخصصان صنعت بیمه که یاد می‌گیرند چگونه فناوری را در فعالیت‌ها و جریان‌های کاری خود ادغام کنند، خود را در جایگاه رشد قرار می‌دهند.

جفری کیز، یک کارآموز در رشته بیمه‌های اموال Sedgwick دیدگاه خود را اینگونه به اشتراک می‌گذارد: "معرفی شدن با فناوری‌های جدید دیدگاه من را به یادگیری روش‌های جدید در مورد نحوه عملکرد خسارات و دلیل نیاز جهان به آنها گسترش داد. زمانی که من هیچ یک از نرم‌افزارها را نمی شناختم. شش ماه پیش شروع کردم، اما آموخته‌ام که چگونه این ابزارها مدیریت خسارات را تسهیل می‌کنند و علاقه بیشتری را برای پیشبرد شغل فنی من به ارمغان می‌آورند."

هنگامی که فناوری عمیقاً در فرآیند خسارات ادغام می شود، متخصصان می‌توانند مهارت های تجزیه و تحلیل داده‌های خود را نیز ایجاد کنند. برای مثال، کارآموزان و افراد تازه‌کار این فرصت را دارند که ابزارهای توسعه پیشرفته و متمرکز بر داده مانند Python و Tableau را بیاموزند. این ابزارها با استخراج بینش‌های معنادار از مجموعه داده‌ها که منجر به مدل‌سازی پیش‌بینی و ارزیابی ریسک و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده می‌شود، بخش خسارت صنعت بیمه را متحول می‌کند.

شلبی تامپسون، سرپرست برنامه کارآموزی بیمه‌های اموال edgwick، خاطرنشان می‌کند: "فناوری در بیمه فقط در مورد کارایی نیست، بلکه استفاده از نوآوری برای خدمت‌رسانی بهتر به افرادی است که به کمک نیاز دارند. کمک به دیگران در هسته اصلی کسب‌وکار است. انگیزه قوی برای اینکه چرا این صنعت برای من مناسب است."

تلاقی فناوری و بیمه محیطی پویا برای آموزش، نوآوری و رشد شغلی ارائه می دهد. با فرصت‌های فراوان برای کار با نرم‌افزار و طراحی برنامه‌ها و سیستم‌های کارآمدتر که تأثیر انسانی قابل اندازه‌گیری را ایجاد می‌کنند، بخش بیمه نباید توسط متخصصان اولیه حرفه‌ای که به دنبال نقش‌های متمرکز بر فناوری هستند نادیده گرفته شود.

این مقاله دومین مقاله از مجموعه‌ای است که به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه نقش‌های تازه شغلی در بیمه می‌تواند جایگزین غیرمنتظره و استراتژیک برای نقش‌های سنتی صنعت فناوری باشد. بخش اول این سری را از اینجا بخوانید.

 

 

[1] subscription-based estimating systems

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4