برنامه‌ریزی مسیر شغلی در بیمه‌ دیجیتال (بخش اول)

خسارات بیمه‌ای: دروازه‌ای برای ورود مشاغل فناوری‌محور

16 اردیبهشت 1403
شناسه : 820
منبع:

بخش خسارت صنعت بیمه ممکن است اولین بخشی نباشد که برای کسانی که به دنبال یک حرفه سودمند فناوری‌محور هستند، به ذهن خطور می‌کند. با این حال، با ظهور فناوری‌ها و پلتفرم‌های پیچیده خسارت، بیمه در حال تبدیل شدن به یک عرصه هیجان‌انگیز برای متخصصان جوان است، به‌ویژه برای افرادی که علاقه‌مند به مهارت‌های فنی با حرفه‌ای هدفمند هستند. در این مجموعه سه قسمتی، چگونگی ادغام فناوری‌هایی مانند سیستم‌های نرم‌افزاری اختصاصی، پلتفرم‌های فنی و محصولات NLP و AI را در نقش‌های بسیاری در صنعت بیمه بررسی خواهیم کرد. برای متخصصان جوان و تازه‌کار که به دنبال کار در فناوری هستند، هدف قراردادن نقش‌های بیمه بر مشاغل سنتی‌تر و فوق رقابتی صنعت فناوری ممکن است یک حرکت حرفه‌ای استراتژیک باشد.

تقاضای زیادی برای استعدادهای فنی در بیمه وجود دارد. شرکت‌های بیمه به‌طور مداوم و فعالانه برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای متخصصان ماهر، به ویژه در مدیریت خسارت، استعدادها را جذب می‌کنند. برنامه‌های بیمه حرفه‌ای اولیه، ترکیبی منحصر به فرد از تجربه عملی، مربیگری و فرصت‌های یادگیری مستمر را ارائه می‌دهد و در عین حال پایه‌ای محکم برای دانش صنعت و فرصتی برای طراحی پلتفرم‌های راهکار محور را فراهم می‌کند.

شرکت‌های بیمه به طور فزاینده‌ای در حال توسعه سیستم‌های اختصاصی خسارات و یکپارچه‌سازی برای ساده‌سازی فرآیندها، افزایش کارایی و ارائه تجربه شخصی‌تر برای مشتریان، تقویت برند و اعتماد مشتری هستند. این سیستم‌ها به عنوان ستون فقرات سازمان عمل می‌کنند و همه چیز را از دریافت خسارت گرفته تا ارزیابی و پرداخت تسهیل می‌نمایند.

متخصصان جوانی که مشاغل متمرکز بر فناوری را شروع می‌کنند، می‌توانند مهارت‌های خود را به میز بیاورند و به شرکت‌های بیمه کمک کنند تا پلتفرم‌های اختصاصی خود را توسعه و مقیاس دهند. بسته به نقش، مسئولیت‌های فناوری ممکن است شامل کار با معماری دیجیتال و زبان‌های کدنویسی و ساخت و سفارشی‌سازی ابزارهای پیچیده برای تسهیل پردازش خسارات باشد. منحنی یادگیری شیب‌دار اما پربار است، زیرا متخصصان جوان را با مجموعه‌ای از مهارت‌های مطلوب و همچنین شواهدی از زیرکی فنی آنها مجهز می‌کند که می‌تواند توسط هر صنعتی استفاده شود. بومیان دیجیتال به سرعت در این سیستم‌های پیچیده مهارت پیدا می‌کنند و این امر، قرار گرفتن در معرض مهارت‌های تفکر انتقادی آنها را تقویت می‌کند. همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا نقش مهمی در پیشنهاد بهبود و پیشرفت در این سیستم‌ها ایفا کنند.

لازار کوسیچ از برنامه کارآموزی Sedgwick Property Americas بینش جالبی در مورد چگونگی ادغام فناوری با نقش خود به اشتراک می‌گذارد: «برخی سیستم‌ها وجود دارند که ما برای باز کردن و ارزیابی انواع مختلف خسارات برای ارزیابان خسارت، افزودن فایل‌ها و اسناد برای آنها یا ویرایش و تنظیم اسناد استفاده می‌کنیم. در صورت نیاز، فعالیت‌ها را به فایل‌ها اضافه و یک پرونده را صورت‌حساب موقت یا نهایی می‌کنیم. این سیستم‌ها به اجرای کارآمدتر کار کمک می‌کنند، و برای پاسخگویی به انواع خسارات با تغییراتی که در صنعت اتفاق می‌افتد، قابل تنظیم هستند. من بدون پیش‌زمینه بیمه وارد Sedgwick شدم. اما استفاده از فناوری کنجکاوی من به من اجازه داد تا در این نقش رشد کنم و بیمه را به عنوان یک انتخاب شغلی قوی برای کار مبتنی بر فناوری ببینم."

انتخاب شغل در بخش خسارت صنعت بیمه می‌تواند دنیایی از فرصت‌ها را برای افراد متمرکز بر فناوری باز کند. ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته، یادگیری مستمر و رضایت از ایجاد تغییر در زندگی افراد، بیمه را به یک مسیر شغلی قانع‌کننده تبدیل می‌کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4