7 الزام برای تحول موفق شرکت‌های بیمه به سوی سیستم‌های ابری

10 فروردین 1403
شناسه : 756
منبع:

سیستم‌ ابری در سازمان‌ها -از جمله شرکت‌های بیمه- دیگر فقط یک محیط آزمایشی نیست. رهبران فناوری اطلاعات در حال حاضر حساب ویژه‌ای روی سیستم‌های ابری باز کرده‌اند. متن زیر، چند نکته مهم از یک کتاب الکترونیکی آمازون با نام " 7 الزام برای تحول ابری موفق[1]" را نشان می‌دهد. مراحل به شرح زیر است:

  1. حمایت مدیران ارشد: انتقال به سیستم ابری یک پروژه تحول است و پروژه‌های تحول موفق، همیشه توسط مدیریت ارشد هدایت می‌شوند. بدون چنین رهبری، شاید فقط چند برنامه کاربردی را بتوانید به ابر منتقل کنید، اما برای باقی موارد دشوار، مثل سیستم‌های قدیمی، پایگاه داده مشتریان، زیرساخت‌های ERP، به مشکل بر می‌خورید. اگر پشتیبانی مدیریت ارشد را نداشته باشید، کارهای کوچک دشوار می‌شوند، عدم اطمینان افزایش می‌یابد و پیشرفت کند می‌شود. باید بتوان با تحقق موفقیت‌های سریع که با اولویت‌های مدیران ارشد همسو است، حمایت آنها را مستمر کرد.
  2. همراستا کردن کارکنان فناوری اطلاعات. علاوه بر حمایت مدیران ارشد، باید کل تیم فناوری اطلاعات متعهد به تحقق چشم‌انداز و آمادۀ کار به روش‌های کاملاً جدید باشند. البته باید انتظار مقاومت داشته باشید. بهترین رویکرد، ارتقای سریع مهارت‌های کل تیم شماست: برای مثال با استفاده از یک شریک خارجی برای انتقال سریع دانش.
  3. کسب موفقیت‌های سریع. یک یا چند کار را شناسایی کنید که بتوان به سرعت و آسانی به سیستم ابری منتقل کرد و منافع بسیار ملموسی را به سازمان ارائه داد. به دنبال برنامه‌هایی بگردید که کسب‌وکارتان برای تحقق اهداف خود به آنها نیاز دارد، اما قبلاً اجرای آنها غیرعملی تشخیص داده شده‌ بود.
  4. مشارکت شرکا. حتی در حین یادگیری و کسب تجربه هم می‌توانید برخی پیروزی‌های سریع و ارزشمند را به دست آورید. اما وقتی شروع به کار اساسی در زیرساخت‌های قدیمی می‌کنید، چالش شدت می‌یابد. در اینجاست که باید کمک گرفتن از شرکایی که کارشان مدیریت، انتقال و یکپارچه‌سازی سیستم‌های مهم فناوری اطلاعات در ابر است را در نظر داشته باشید.
  5. ایجاد یک "مرکز تعالی سیستم ابری". در استراتژی متمرکز بر سیستم ابری، یک عملیات DevOps  به هنجار تبدیل می‌شود. مرکز تعالی ابری شما، یک تیم  DevOps است که وظیفه آن ایجاد و ارتقای بهترین شیوه‌های ابری در تمامی کارکردهای فناوری اطلاعات است.
  6. کار در یک چارچوب ترکیبی. هدف شما ممکن است انتقال صد درصدی به سیستم ابری باشد، اما واقعیت این است که این کار یک سفر طولانی خواهد بود. بنابراین شما نیاز به یک استراتژی ترکیبی خوب طراحی شده دارید که ممکن است چند سال طول بکشد و در آن، برخی از برنامه‌ها در ابر و برخی دیگر همچنان در زیرساخت‌های خود شرکت اجرا ‌شوند.
  7. رسیدن به یک استاندارد از اولویت‌دهی به سیستم ابری. چنین اولویتی در مورد تغییر ذهنیت فناوری اطلاعات سازمانی از «چرا از ابر استفاده کنیم؟» به «چرا از ابر استفاده نکنیم؟" است. در این دنیای جدید، شما نیاز به یک استدلال بسیار قوی دارید. وقتی اولویت‌دهی به سیستم ابری تبدیل به استاندارد شما می‌شود، شما هدفتان را محقق کرده‌اید.

انتقال به سیستم ابری ممکن است بزرگترین مهندسی مجدد فناوری اطلاعات سازمانی از زمانی باشد که رایانه‌های کوچک جایگزین رایانه‌های بزرگ شدند. چنین تغییر مهمی به صورت تصادفی رخ نمی‌دهد. اگرچه مراحل توضیح داده شده در این کتاب الکترونیکی ممکن است به ترتیب دیگری انجام شوند، اما بدون تردید باید تمامی مراحل برای یک تحول موفق پیاده‌سازی شود.

 

[1] -7 Essentials of a Successful Cloud-First Transformation

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4