مشتریان بیمه خواستار تعامل دیجیتال حین پرداخت هستند

14 بهمن 1402
شناسه : 748
منبع:

نوشته مدیر مالی شرکت InvoiceCloud

 

یک قانون قدیمی در کسب‌وکار می‌گوید که باید برای مشتریان تا حد امکان پرداخت هزینه محصولات را آسان کرد. این اصل امروز هم صادق است: سادگی و راحتی اولویت اصلی در این دنیای  جدید دیجیتال است، به ویژه برای کسب‌وکارهایی مانند بیمه که راه‌حل‌های کمتر ملموس دارند.

پرداخت حق بیمه مکررترین نقطه تعامل بیمه‌گران با بیمه‌گذاران است و دریافت پرداخت‌های خسارت حساس‌ترین آن است. بیمه‌گران باید ترجیحات بیمه‌گذاران را درک کنند و گزینه‌های ساده و قابل دسترسی برای پرداخت و دریافت پرداخت‌ها ارائه دهند. با این حال، ترجیحات مشتری سریعا در حال تغییر است. مشتریان در تمام حوزه‌ها انتظار تعاملات شخصی‌سازی‌شده، ساده و راحت دارند که با چشم‌انداز در حال تغییر فناوری همگام باشد.

اغلب (درست یا غلط)، بیمه در زمینه نوآوری دیجیتال و روندهای فناوری در حال تکامل عملکرد ضعیفی دارد. شرکت ما با یک شرکت مشاوره همکاری کرد تا از گروهی از مصرف‌کنندگان آمریکایی بپرسد کدام صورت‌حساب‌ها را پرداخت می‌کنند و چگونه - و آیا از این روش‌ها راضی هستند یا خیر. در چهار گزارش وضعیت پرداخت‌های آنلاین، یک پیام همواره روشن بود: مشتریان می‌خواهند از نوآوری دیجیتال برای پرداخت صورت‌حساب استفاده کنند، اما همیشه روشن نیست چگونه می‌خواهند این کار را انجام دهند.

 

مشتریان را از گزینه‌های پرداخت دیجیتال مطلع کنید

بدیهی است که مشتریان نمی‌توانند از گزینه‌هایی که از آن‌ها بی‌خبرند استفاده کنند. اگرچه پرداخت صورتحساب‌ها به صورت آنلاین (از طریق یک پرتال یا مشابه) در سال‌های اخیر رایج شده است، اما این، تنها بخش کوچکی از روش‌های پرداخت در دسترس مصرف‌کنندگان امروزی است.  همچنین مشتریان بیمه می‌توانند صورتحساب‌های خود را از طریق اپلیکیشن‌ها پرداخت کنند، اما بسیاری از آن‌ها از این موضوع بی‌خبرند.

مهم‌تر اینکه، بر اساس گزارش وضعیت پرداخت‌های آنلاین، تقریباً سه چهارم (73٪) پاسخ‌دهندگانی که صورتحساب بیمه خود را به صورت آنلاین مدیریت کرده بودند، ترجیح می‌دادند پرداخت‌های ادعای خسارت بیمه مستقیماً به حساب بانکی آنها واریز شود. درصدهای کوچک‌تری ترجیح دادند آن را به صورت چک کاغذی (14٪)، از طریق پی‌پال (8٪) یا از طریق کارت قابل شارژ (5٪) دریافت کنند. منافع شرکت‌های بیمه ایجاب می‌کند که اطمینان حاصل کنند ثبت‌نام در گزینه‌های پرداخت مورد ترجیح مشتریان برای آنها آسان و قابل دسترسی است. سرعت و سهولت پرداخت به ویژه در صنعت بیمه حائز اهمیت است، زیرا این عوامل رضایت مشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

حذف موانع بکارگیری دیجیتال

داده‌های گزارش وضعیت پرداخت‌های آنلاین نشان می‌دهد که به‌رغم ترجیح مشتریان برای پرداخت صورتحساب‌های خود به صورت آنلاین، آنها همچنان با مشکلاتی در انجام این کار مواجه هستند. 60 درصد پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که به طور مرتب با مشکل در هنگام پرداخت یا دریافت صورتحساب مواجه می‌شوند.

در حالی که برخی از این مشکلات ممکن است به ابزارهایی که صاحب صورت حساب استفاده می‌کند مربوط باشد، یکی از شایع‌ترین شکایات در میان کسانی که مشکل را گزارش داده بودند، یک گزینه آشنا بود: فراموش کردن نام کاربری و گذرواژه حساب. 23٪ از کسانی که مشکلی را گزارش داده بودند، گفته‌اند که مشکل معمول گم کردن اطلاعات ورود به سیستم، مانعی برای استفاده راحت از سیستم‌های پرداخت آنلاین است.

این امر نشان‌دهنده اهمیت مسیرهای پرداخت با استفاده از اکانت مهمان ((guest و به صورت کاربرپسند است. بهینه‌سازی این مسیرهای پرداخت با اکانت یک بار استفاده، ممکن است برای شرکت‌هایی که قصد افزایش پرداخت‌ها به صورت اتوماتیک را دارند ایده‌آل به نظر نرسد، اما حداکثر کردن مشارکت‌های موفق مشتری بسیار حیاتی است. می‌توان در مسیر اکانت مهمان، امکان ثبت نام به صورت بدون کاغذ، پرداخت اتوماتیک یا یادآوری برای پرداخت‌های بعدی را فعال کرد. به طور کلی، آمریکایی‌ها در حال پذیرش روزافزون روش‌های بدون کاغذ در پرداخت صورت‌حساب‌های خود هستند، به طوری که 20٪ و 26٪ پاسخ‌دهندگان به ترتیب ترجیح می‌دهند از پرتال‌های آنلاین صورت‌حساب و پرداخت‌های اپلیکیشن موبایلی استفاده کنند. بسیار حیاتی است که تمامی کسب‌وکارهایی که با مشتری سروکار دارند - از فروشگاه‌های مواد غذایی تا شرکت‌های بیمه – با مشتریان خود در زمینه پرداخت‌ها تعامل داشته باشند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4