تمرکز بر کاربردهای فناوری در بخش بیمه در سال 2024

07 بهمن 1402
شناسه : 739
منبع:

به گزارش اینشورتک، مردیت بروگان، مدیر شرکت Crawford & Co. Solutions، می گوید: «از آنجایی که گرم شدن کره زمین، جنگل زدایی و سایر انواع فعالیت های انسانی همچنان بر شرایط اقلیمی تأثیر می گذارد و تهدیدی چند جانبه برای اکوسیستم ما ایجاد می کند، هوش مصنوعی می تواند به کاهش برخی از این ریسک ها کمک کند.»

چندین مدیر اجرایی در Crawford & Co.، شرکت جهانی مدیریت خسارت و خدمات تجاری، به تازگی به چگونگی تحول صنعت بیمه در سال 2024 فکر کرده اند و پیش بینی هایی را ارائه داده اند.

آنچه در میان دیدگاه‌ های مختلف آن ها ظاهر شد، تمرکز قابل توجهی بر کاربردهای فناوری در بخش بیمه در سال 2024 بود. آنچه در ادامه می آید مجموعه ای از پیش بینی های آنهاست.

تقاضا برای تعاملات تجاری حضوری افزایش خواهد یافت

«2024 یک نقطه عطف خواهد بود، زیرا ما به طور فزاینده ای با افرادی کار می کنیم که پیش از این هرگز حضوری ندیده بودیم و متعاقباً متوجه می شویم که روابط کاری ما دیگر مثل قبل نیست. ما به نقطه ای خواهیم رسید که اتصال مجازی کافی نخواهد بود و ملاقات واقعی با افراد و ایجاد روابط رو در رو بسیار مهم خواهد بود. در این مرحله، روابط تجاری که صرفاً مجازی بوده‌ اند به شکل حضوری تر تکامل می ‌یابند، فقط به این دلیل که میل به داشتن آن ارتباط افزایش می ‌یابد»

«ما ممکن است به طور تمام وقت در دفاتر نباشیم، اما نیاز و تمایل به یک ارتباط حضوری قوی تر افزایش خواهد یافت. خوشبختانه، چیدمان کاری ترکیبی و ارتباط شخصی متقابلاً منحصر به فرد نیستند: افراد می توانند برای ناهار یا شام حتی زمانی که از خانه کار می کنند ملاقات داشته باشند. سازمان ‌ها می ‌توانند با تکرار نیاز به روابط و تشویق به دنبال کردن ارتباط فراتر از صفحه گوشی، از این تکامل حمایت کنند. این فقط کمک به افراد برای درک نیاز آنهاست. این به تنهایی ممکن است بزرگترین کاتالیزوری باشد که افراد از خدمت گذاران خود طلب می کنند.»

روهیت ورما رئیس و مدیرعامل: شتاب اینشورتک ادامه خواهد داشت

«با توجه به اینکه اینشورتک اکنون تقریباً تمام بخش ‌های اکوسیستم بیمه را فرا گرفته است، انتظار می ‌رود که اشتهای صنعت برای فناوری برافکن در سال 2024 تسریع شود. بیست سال پیش، هیچ چیز به این سرعت در بیمه اتفاق نمی افتاد، اما در بازار به سرعت در حال حرکت امروز، همه چیز در صنعت سریع پیش می رود. برای درک اینکه می ‌تواند با سرعتی بسیار سریعتر سازگاری یافته، تغییر یابد و دست به نوآوری بزند تا فناوری را در آنچه که در طول تاریخ یک مدل تجاری سنتی و محافظه‌ کارانه بوده است، ادغام کند. مشاهده سطح بالای تمایل فعلی برای شتاب در صنعت بیمه که به طور سنتی مخاطره آمیز بوده است، واقعاً برای آینده این صنعت دلگرم کننده است. در پایان، آنچه در مرکز همه اینها قرار دارد، حرکتی به سمت نوآوری برای ایجاد تجربیات بهتر برای مشتری است و این در نهایت برای همه ما خوب است.»

کنت تولسون، مدیر اجرایی Digital Solutions: تلفات فجایع طبیعی ناشی از تغییرات اقلیمی نیازمند راه حل های فنی بهتر است

از آنجایی که گرم شدن کره زمین، جنگل زدایی و سایر انواع فعالیت های انسانی همچنان بر اقلیم تأثیر می گذارد و تهدیدی چند جانبه برای اکوسیستم ما است، هوش مصنوعی می تواند به کاهش برخی از این خطرات کمک کند.

زمینه های کلیدی که در آن هوش مصنوعی آماده تبدیل شدن به یک تحول گر است عبارتند از:

پیش ‌بینی و تجزیه و تحلیل: مدل ‌های هوش مصنوعی می ‌توانند الگوهای آب و هوایی یا رویدادهای شدید را پیش ‌بینی کنند و فرصت ‌های بهتری را به منظور آماده ‌سازی و واکنش فراهم کنند.

بهینه سازی منابع: هوش مصنوعی می تواند به بهینه سازی استفاده از منابعی مانند آب، انرژی، کاهش ضایعات و انتشار کربن برای کاهش ریسک ها کمک کند.

پایش و تشخیص: نظارت نزدیک به زمان واقعی شرایط محیطی و تشخیص این تغییرات را می توان خیلی زودتر به دست آورد.

اجرای بیمه نامه: هوش مصنوعی همچنین می تواند برای حمایت از اجرای بیمه نامه های زیست محیطی، از جمله نظارت بر رعایت و گزارش هر نوع تخلف استفاده شود.

مردیت بروگان، رئیس شرکت Crawford Network Solutions: هوش مصنوعی خودکارسازی فرآیندها را به پیش خواهد برد، اما…

در سال 2024، نقش هوش مصنوعی در خودکار سازی فرآیندهای ادعایی به طور قابل توجهی گسترش خواهد یافت، مدیریت ادعاها را متحول خواهد کرد و به کاهش ریسک های آب و هوایی کمک خواهد کرد.

فناوری‌ هایی مانند حسگرهای اینترنت اشیا در خانه ‌ها، بخشی از راه‌ حل‌ های اینشورتک، نقشی کلیدی در پیش ‌بینی و جلوگیری از تلفات خواهند داشت، اگرچه پذیرش ممکن است چالش ‌هایی را ایجاد کند.

زیر مجموعه ‌ای از هوش مصنوعی، هوش مصنوعی مولد، در پردازش کارآمد حجم وسیعی از ادعاها، ارزیابی دقیق پوشش در برابر اسناد و شرایط بیمه نامه، و افزایش اثربخشی تنظیم ‌کننده‌ ها در مدیریت بازرسی ‌ها، در نتیجه تسریع حل ‌و فصل ادعاها و ارائه نتایج بهتر برای بیمه‌ شدگان و به ارمغان آوردن نتایج بهتر، حیاتی خواهد بود.

مشتریان علی رغم پیشرفت ‌های هوش مصنوعی، رویکرد «انسان در حلقه» ضروری است و همدلی، اخلاق و زمینه ‌ای را که هوش مصنوعی نمی ‌تواند ارائه کند، فراهم می‌ آورد.

این همکاری بر نیاز حیاتی به یک چارچوب هوش مصنوعی اخلاقی تاکید می کند و اهمیت یک رویکرد متعادل و همدلانه در صنعت بیمه برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی را برجسته می کند.

سام کریشنامورتی، معاون راه‌ حل‌ های شرکتی: گسترش تقلب

«رکود اقتصادی از نظر تاریخی باعث افزایش تعداد مطالبات می ‌شود و رکود در انتظار، ما را به پیش ‌بینی افزایش وقوع تقلب در فضای مطالبات، ارائه خدمات عالی به مشتریان و رعایت اصول حسن نیت در سال 2024 سوق می‌ دهد. فرصت هایی برای استفاده از فناوری برای مقابله با این چالش وجود دارد. در سطح صنعت، ما در جمع ‌آوری و استخراج داده ‌ها برای شناسایی تقلب‌ های سیستمی بهتر می ‌شویم. در سطح ادعای فردی، برای کمک به منظور به حداقل رساندن تقلب، ابزارهای هوش مصنوعی می ‌توانند به تعدیل‌ کننده‌ ها کمک کنند تا زیان ‌ها را به ‌طور کامل بررسی کنند، و مطمئن شوند که همه شرایط بیمه نامه برآورده شده ‌اند و همه حقایق قبل از تصمیم ‌گیری پوشش شناخته شده‌ اند. مبارزه موفقیت آمیز با کلاهبرداری در سال 2024 به معنای توجه به جزئیات است. ما باید زمان را برای بررسی سریع و کامل ادعاها اختصاص دهیم و خدمات عالی را به بیمه شدگانی که ادعاهای مشروع ارائه می کنند ارائه دهیم. در عین حال، ما باید راه هایی برای مقاومت در برابر ادعاهای نامشروع پیدا کنیم.»

 

گرگ اسمیت رئیس عملیات کانادا: پذیرش اتوماسیون مبتنی بر فجایع طبیعی

با توجه به الگوهای آب و هوایی فعلی و افزایش فعالیت های فجایع طبیعی که هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد، یکی از عوامل موفقیت حیاتی برای اتوماسیون ادعاها در سال 2024 نقش فناوری در فرآیند تریاژ خواهد بود.

از نقطه اولیه درگیر شدن با یک ادعا، توانایی تریاژ بر اساس نوع ضرر از اهمیت حیاتی برخوردار است. اخذ مجوز استفاده از داده ‌های لحظه ای از بیمه شده برای اطمینان از اینکه منبع مناسب (تنظیم ‌کننده، پیمانکار، ارزیاب یا بازرس) در زمان مناسب ارسال می‌ شود، به پیشبرد مطالبات در سریعترین زمان ممکن در طول یک سناریوی فجایع طبیعی کمک می ‌کند.

ابزارهای تخصیص جغرافیایی به منابع فیزیکی اجازه می دهد تا در مناطق تعیین شده بسیج شوند و از سهولت سفر و ارائه ساده خدمات اطمینان حاصل کنند. بعلاوه، استفاده از ابزارهای موبایلی، تنظیم‌ کننده ‌ها را قادر می‌ سازد تا تمام گزارش‌ های اولین بازدید از سایت را در صحنه پردازش کنند، و اطمینان حاصل شود که آن ها به طور کامل برای خدمات رسانی به مشتریان و تکمیل گزارش‌ ها در همان روز مجهز هستند.

کورتنی یانگ معاون ارشد راه حل های پلتفرم و اتصال پیمانکاری کانادا: توسعه نرم افزار محصول محور

شرکت ‌های بخش بیمه به دلیل دستیابی به ثبات، کارایی، کیفیت و مقیاس ‌پذیری برای تدوین مدل کسب‌ و کار اصلی خود در نرم‌ افزار، همچنان تحت فشار قرار خواهند گرفت.

شرکت ها به چند روش به این فشار پاسخ خواهند داد:

سرمایه‌ گذاری کم پروژه‌ محور: سازمان ‌هایی که مدل کسب ‌و کار خود را با طراحی و اجرای ضعیف مدون می ‌کنند، سرمایه‌ گذاری نرم ‌افزاری را گران و یک عامل بازدارنده در تکامل می ‌دانند.

سرمایه ‌گذاری یکپارچه: شرکت ‌هایی که راه‌ حل ‌های شرکت ‌های دیگر را برای کسب ‌و کار اصلی ادغام می ‌کنند، شاهد تغییر تخصص کسب ‌و کار اصلی و فرونشاندن تکامل تمایز کسب ‌و کار اصلی خواهند بود.

باز تعریف کسب و کار محصول محور: سازمان های هوشمند هزینه و اختلال در باز تعریف از بالا به پایین را پذیرفته اند تا به یک شرکت نرم افزاری محصول محور تبدیل شوند و به عنوان SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) در حوزه اصلی خود رقابت کنند.

در حالی که این کار اغلب آهسته تر از مسیر یکپارچه سازی است، اما شرکت هایی که با موفقیت به این نوع تحول دست می یابند، در نهایت بر رقبایی غلبه خواهند کرد که یا کمتر سرمایه گذاری می کنند یا صرفاً در یکپارچگی سرمایه گذاری می کنند.

جوئل رادیک، مدیر ارشد فناوری و علوم داده Broadspire

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4