شرکت‌های بیمه‌ اتومبیل چطور می‌توانند با اتوماسیون خود را آماده آینده کنند؟

22 اسفند 1402
شناسه : 736
منبع:

صنعت بیمه اتومبیل با افزایش هزینه‌ها، تغییر رفتارهای خرید مشتریان و روی کار آمدن فناوری‌های نوین اتوماسیون، با تغییرات عمده‌ای مواجه شده است. علاوه بر همه اینها، وضعیت اقتصادی کافی است تا برای هر سازمانی مشکل ایجاد کند. به این ترتیب اگر شرکت‌ها به صورت فعالانه اقداماتی را انجام ندهند تا از صنعت جلوتر باشند، از قافله عقب خواهند ماند. به همین دلیل، اکنون زمان آن است که فرآیندهای خود را بهینه کنید و فناوری‌های مرتبط را به‌کار برید تا سازمان خود را در آینده پیشرو نگه دارید.

چند عامل بزرگ در تغییرات گسترده صنعت نقش دارند. یکی از این عوامل افزایش هزینه‌های بیمه اتومبیل و قطعات در بازارهای پس از فروش است. این هزینه ها را می توان به تورم نسبت داد زیرا نرخ تورم در سال‌های اخیر افزایشی بوده است. قیمت ها نیز تحت تاثیر افزایش چالش‌های نیروی کار در صنعت بیمه، تولید و صنعت اتومبیل است. به عنوان مثال، کمبود تکنسین‌ها و مکانیک‌های ماهر، قیمت تخصص آن‌ها را بالا می‌برد و منجر به قیمت‌های بالاتر برای مشتریان می‌شود. فقدان نیروی کار ماهر همچنین زمان تعمیر را افزایش داده است و هزینه‌های خسارت را بیشتر و تجربه مشتری را نامطلوب می‌کند.

تغییر رفتار مشتری

ما همچنین شاهد تغییر در رفتار خرید مصرف کننده در چند وجه مختلف هستیم. برای مثال، نسل‌های جوان‌تر می‌خواهند خریدهایی انجام دهند که با ارزش‌هایشان همخوانی داشته باشد. اقتصاد همچنین بر رفتار خرید تأثیر گذاشته است زیرا مصرف کنندگان برای مدت طولانی‌تری از وسایل نقلیه خود استفاده می‌کنند و تعمیر اتومبیل‌های قدیمی را به تعویض آنها ترجیح می‌دهند. با این حال، وسایل نقلیه قدیمی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند که این امر می‌تواند منجر به حق بیمه بالاتر، کاهش پوشش و موارد دیگر شود.

علاوه بر این، مشتریان به خدمات دیجیتال عادت کرده اند. در واقع، طبق گزارش Solera، تقریباً 80 درصد از مصرف کنندگان به استفاده از هوش مصنوعی تعبیه شده در فرآیند ادعای خسارت اعتماد دارند - و آن را انتظار دارند. حتی70 درصد مشتریان ممکن است شرکت بیمه خود را برای دریافت خدمات دیجیتالی سریع‌تر تغییر ‌دهند، و این تعداد همچنان هر سال افزایش می‌یابد.

استفاده از فناوری برای حفظ مشتری

با توجه به اینکه تقاضا برای خدمات دیجیتال در بالاترین حد خود قرار دارد و همچنان در حال افزایش است، اگر بیمه‌گران شروع به تحول دیجیتال نکنند، با این تغییرات سریع آن‌ها نمی‌توانند از سیستم‌های قدیمی خود خارج شوند و این امر در نهایت منجر به عقب افتادن آنها از بازار خواهد شد. با پذیرش فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی، بیمه‌گران می‌توانند در آینده کسب و کار خود را تثبیت کنند و با افزایش تغییرات صنعت، رقابتی باقی بمانند.

یک جای عالی برای شروع، پیاده‌سازی اتوماسیون است که می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود. به عنوان مثال، نیمی از مشتریان مایل به ادعای خسارت هوشمند به صورت خودخدمت هستند. با پیاده سازی اتوماسیونی مانند چت‌بات‌ها، شرکت‌ها می‌توانند آنچه را که مردم می‌خواهند ارائه دهند و مشتریان را در طول مسیر حفظ کنند.

با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه و اجازه دادن به مشتریان برای آپلود عکس‌ها از گوشی هوشمند خود با استفاده از فناوری ارزش افزوده، شرکت‌ها می‌توانند حس کنترل را به مشتریان برگردانند و کارایی را افزایش دهند و تجربه مشتری را بیشتر بهبود بخشند.

این صنعت همچنان به تغییر خود ادامه می دهد زیرا دنیای اطراف ما بر رفتار و انتظارات مشتری، هزینه‌ها و چالش‌های نیروی کار تأثیر می‌گذارد. با این حال، ما می دانیم که یک چیز درست است: صنعت بیمه در حال تحربه تحول دیجیتال است. برای پیمایش موفقیت آمیز این تحول، شرکت‌ها باید از فناوری استفاده کنند، تحولات کوچک بهتر از هیچ است.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4