ملاقات با اینشورتک:

آشنایی با اینشورتک مبتنی بر هوش مصنوعی Atidot

07 اسفند 1402
شناسه : 730
منبع:

با تعدیل نیروی نمایندگی‌ها، بیمه‌گذارانی که سابقا به نمایندگی مراجعه می‌کردند ممکن است با محصولاتی روبرو شوند که آن‌ها را درک نمی‌کنند و بیمه‌گران نیز فرصت ارتباط ایجاد ارتباط بیمه‌گذاران با سایر محصولات را از دست می‌دهند.

درور کتزاو[1]، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینشورتک  Atidot، اولین بار این مشکل را در سال 2016 مشاهده کرد و تصمیم گرفت برای حل آن اقدام کند. او می‌گوید: "دو یا سه سال بعد، دیگر نماینده‌ای حضور ندارد و مشتری با محصولی روبروست که آن را درک نمی‌کند. در اینجا با شرایطی مواجهیم که شرکت بیمه برنامه‌ای برای ارائه خدمات ندارد و نماینده نیز دیگر حضور ندارد. پیدا کردن فرصت‌های مناسب، یافتن راه‌های مناسب برای فروش جانبی[2]، بیش فروشی[3] و درک مشتری با استفاده از داده و هوش مصنوعی، ارزش افزوده بزرگی هم برای مشتری و هم برای شرکت بیمه به منظور افزایش ارزش طول عمر مشتری ایجاد می‌کند".

این اینشورتک از هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار بیمه‌گذاران بیمه زندگی و مستمری استفاده می‌کند.  Atidot با شرکت‌های بیمه همکاری می‌کند و داده‌های مشتریان آن‌ها را به مدل‌هایی وارد می‌کند تا بیمه‌گذارانی را که نیازمند تلاش برای حفظشان هستند و کسانی را که پتانسیل فروش جانبی و بیش فروشی دارند شناسایی ‌کند.

داده‌ها مستقیماً از شرکت‌های بیمه، از منابع ثالث و داده‌های عمومی شامل اطلاعات جمعیت‌شناختی و اقتصادی مانند نرخ‌ بهره و قیمت مسکن جمع‌آوری می‌شود.

بنیانگذار این شرکت می‌گوید: "ما پروفایلی از مشتری می‌سازیم، اینکه او کیست و چرا تصمیم خاصی می‌گیرد و از آنجا شروع می‌کنیم. ما اساساً از تمامی تکنیک‌های مختلف هوش مصنوعی از سنتی تا جدیدترین نوع هوش مصنوعی برای درک مشتری، درک اینکه چرا این تصمیم را می‌گیرد و یافتن بهترین راه برای ارتباط با مشتری استفاده می‌کنیم".

وی ادامه می‌دهد: "هرچه بیشتر شرکت‌های بیمه با ما کار کنند، ما به داده‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنیم. آنها از مزیت مدل‌های از پیش آموزش دیده بهره‌مند می‌شوند، اما همزمان با تغذیه از طریق داده، مدل نیز بهتر می‌شود".

در عین حال، این شرکت برنامه‌های رشد بیشتری دارد و راهکارهای آن برای مقابله با چالش‌های اقتصادی فعلی بیمه‌گران زندگی مناسب است. کتزاو ادامه می‌دهد: "طی چند سال اخیر به دلیل تغییر نرخ بهره، نرخ زیان و فسخ قرارداد بیمه در سراسر صنعت افزایش یافته است، بنابراین نیاز زیادی به ایجاد فرصت‌های فروش، حمایت بیشتر از نمایندگی‌ها و ایجاد راهکارهای شخصی‌سازی شده برای مشتریان وجود دارد".

 

[1] Dror Katzav

[2] Cross sell

[3] Upsell

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4