ایمان ارسطو مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت در رویداد سخنکده متن:

باید شرایط برای دیده شدن نوآوری‌های نمایندگان مهیا شود

23 دی 1402
شناسه : 728
منبع:

به گزارش اینشورتک ، ایمان ارسطو مدیر عامل پلنت و دبیر علمی سخنکده متن دهمین نشست از سلسله نشست‌های «دوشنبه‌های نوآوری» با موضوع «اکوسیستم ارزش آفرین فروش؛ الزامات و چالش‌ها» که به همت مجموعه ریسک نیوز (بیمه‌داری نوین) برگزار شد، از برنامه پلنت برای شناسایی نمایندگان و شبکه فروش نوآور سخن گفت.

به گفته ایمان ارسطو، «ما در حوزه‌های نوآوری بیمه در بحث‌های اینشورتک به دنبال آن هستیم که بدانیم تکنولوژی‌های نوظهور برای انواع خدماتی که در زنجیره بیمه و بیمه‌گری تعریف شده است چه اثراتی دارند و چه اتفاقات جدیدی می‌توانند ایجاد کنند. در واقع هر جایی که صحبت از زنجیره بیمه است، بخش‌های اولیه‌ آن بخش فروش است و این بخش بسیار کلیدی است. ما شاهد نوآوری در این حوزه بودیم کما اینکه ورود اینشورتک به ایران هم با همین حوزه فروش شروع شده است و سامانه‌هایی که در قالب فروش آنلاین و همینطور مقایسه محصولات بیمه‌ای به صورت آنلاین کار می‌کنند، شروع اینشورتک در ایران را رقم زدند. البته این فقط یک بخش از اینشورتک به حساب می‌آید، در نقاط مختلف زنجیره ارزش بیمه هم تکنولوژی‌های نوظهور ورود کرده و در حال کمک به صنعت بیمه هستند و موجب بهبود آن می‌شوند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «یک موضوع چالشی این است که ما با شبکه بزرگی از نمایندگان که عمدتاً حقیقی یا افرادی هستند که به صورت کارآفرینانه کار کرده و خدمات شرکت بیمه را عرضه می‌کنند هم مواجه هستیم که شاید از روزی که بیمه وارد ایران شده به این ترتیب کار می‌کردند. موضوع بعدی توجه به موضوعات نوآورانه‌ای‌ست که نمایندگان دارند و لزوماً ارتباطی به فناوری ندارد؛ یعنی نوآوری هست اما فناورانه نیست این هم خیلی مهم هست که ما تلاش کردیم در مرکز نوآوری پلنت هم به این موضوع بپردازیم».

ارسطو در ادامه ضمن معرفی خانه خلاق مالی و نحوه فعالیت آن گفت: «در پلنت علاوه بر اینکه موضوعات نوآوری‌های فناورانه را دنبال می‌کنیم، بخش جدیدی به نام خانه خلاق مالی راه‌اندازی کرده‌ایم که تلاش می‌کند به نوآوری‌هایی بپردازد که فناورانه نیستند و در همین راستا هم برنامه‌ای را تدوین کردیم که در آن با یکی از شرکت‌های معتبر بیمه که پیشتاز در حوزه‌های بیمه‌های زندگی است، در حال برگزاری رویدادی هستیم که به همین موضوع می‌پردازد. در این رویداد مشخصا به دنبال آن هستیم که نوآوران فروش در حوزه بیمه‌های زندگی را شناسایی کنیم و امیدواریم که در مراحل بعد این رویداد به صورت ملی و برای سایر محصولات نیز برگزار شود».

مدیرعامل پلنت در ادامه با اشاره به معیارهای عددی برای فروش بیمه در شرکت‌ها گفت: «شرکت‌های بیمه عمدتا به اعداد فروش توجه می‌کنند و از نمایندگانی که بیشترین فروش را داشته‌اند تقدیر می‌کنند، اما نکته اینجاست که قاعده ۸۰/۲۰ در صنعت بیمه برقرار است و عمدتاً ۲۰ درصد از نمایندگان شرکت‌های بیمه حدود ۸۰ درصد فروش آن را انجام می‌دهند. اما باید توجه شود که سایر نمایندگان هم نوآوری‌ها یا فعالیت‌هایی دارند که باید دیده شود و در صورت دیده شدن بعد جدیدی را برای شبکه فروش باز می‌کند».

به گفته ارسطو، «بعضی از نوآوری‌ها نیاز به ترویج دارند. مثلا یک نوآوری که نماینده‌ای در بوشهر انجام می‌دهد و شناسایی نشده است، باید ترویج شود؛ چه بسا همین نوآوری بتواند در استان‌های دیگری که شرایط مشابهی دارند، موثر واقع شود. همچنین، آن نماینده نوآور هم با اینکه فروش بالایی نداشته، اما به دلیل نوآوری کارش دیده شده و انگیزه بیشتری پیدا می‌کند».

ایمان ارسطو در پایان گفت: «ما تلاش کردیم در این رویداد چنین رویکردی را پیاده‌سازی کنیم و با یکی از شرکت‌های بیمه پیشتاز هم این کار را انجام دادیم. برای سال آینده امیدواریم که بتوانیم چنین رویدادی را با چند شرکت بیمه‌ مطرح در حوزه‌های بیمه‌های زندگی به صورت ملی برگزار کنیم و این ترتیب بتوانیم نمایندگان نوآور را شناسایی و کارشان را ترویج کنیم. موضوعی که  هم به نفع خود شرکت‌های بیمه، هم به نفع نماینده‌ها و هم به نفع صنعت بیمه است».

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4