معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی:

از این پس برای تمام آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی پیوست فناوری وجود خواهد داشت

04 دی 1402
شناسه : 704
منبع:

 

دکتر علی بنیادی نایینی، معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های «سخنکده متن» که به همت ریسک نیوز برگزار می‌شود، درباره آیین‌نامه جدید شرکت‌های فناور بیمه و رویکردهای تحول‌گرایانه بیمه مرکزی در تدوین یا اصلاح آیین‌نامه‌ها، سخنانی را مطرح کرد.

به گفته بنیادی، به دلیل تکلیفی که دولت از سال گذشته و با تصویب آیین‌نامه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان بر دوش بیمه مرکزی گذاشته بود، سه ماه فرصت داشتیم که نحوه تاسیس و فعالیت شرکت‌های فناور بیمه را به تصویب شورای عالی بیمه برسانیم که این مدت را به یک سال افزایش دادیم و عجله‌ای در کار نبوده است.

وی افزود: «چندین جلسه صرف بررسی تعریف اینشورتک شد، آیین‌نامه مصوب هیات عامل در سایت بیمه مرکزی به رای صنعت بیمه و اینشورتک‌ها گذاشته شد و حتی رویدادی با حضور نمایندگان اینشورتک‌ها برگزار و نظرات آن‌ها در خصوص این آیین‌نامه دریافت شد».

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به ابهامی درباره مجوزگرایی بیمه مرکزی با توج به این آیین‌نامه گفت: «بیمه مرکزی به دنبال مجوزگرایی نیست و آن‌چه برایش مهم است هویت‌بخشی به فناورانی است که ظهور و بروز جدی ندارند و صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه آن‌ها را نپذیرفته‌اند».

دکتر بنیادی در ادامه گفت: «توسعه فناوری یکی از نکات مد نظر هیات عامل بیمه مرکزی است و این رویکرد در آیین‌نامه جدید سرمایه‌گذاری نیز مشهود بود. ما دوست داریم بازیگرانی را به صنعت اضافه کنیم که بتوانند نقش خود را در توسعه خدمت‌رسانی به مردم ایفا کنند. هم‌چنین با این آیین‌نامه‌ها به سندباکس و مرکز نوآوری بیمه مرکزی نیز اعتبار داده می‌شود».

به گفته این عضو هیات عامل بیمه مرکزی، «به دستور رییس کل، از این پس برای تمام آیین‌نامه‌ها پیوست فناوری وجود خواهد داشت».

وی در پاسخ بدین سوال که آیا استارتاپ‌های موجود و کسب‌وکارهای فعلی هم باید خود را با آیین‌نامه شرکت‌های فناور بیمه تطبیق دهند و مجوز جدید دریافت کنند، گفت: آیین‌نامه عطف به ماسبق نمی‌شود.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4