بسیاری از شرکتهای بیمه امکان اسکن و ارسال اسناد مربوط به خسارت را از طریق اپلیکیشنهای اختصاصی تلفن همراه برای مشتریان خود فراهم میکنند. با اینکه چنین روشی برای بسیاری کارآمد به نظر میرسد، اما همهی کاربران مایل نیستند برنامههای اضافی و متعددی را دانلود و نصب کنند. خوشبختانه، راهحل جایگزینی وجود دارد که کارایی و کاربرپسندی را با هم ترکیب میکند و آن پیادهسازی Web SDK[1] است که قابلیت اسکن اسناد مستقیماً از طریق مرورگرها را امکانپذیر میکند.
SDKهای درون یک مرورگر، کارایی و مقیاسپذیری برنامههای کاربردی وب را افزایش میدهند و به توسعهدهندگان این امکان را میدهند تا برنامههای قدرتمند و تعاملی ایجاد کنند که مستقیما از طریق یک مرورگر وب در دستگاهها و پلتفرمهای مختلف قابل دسترسی و استفاده هستند.
این فناوری به بیمهشدگان امکان میدهد اسناد را بهطور یکپارچه از طریق پورتال مشتریان شرکت بیمه خود اسکن و ارسال کنند. بهطور کلی، پیادهسازی وب SDK برای اسکن اسناد، فرایند را برای افراد بیمهشده ساده میکند. این کار از طریق ورود به پورتال مشتری انجام میشود. از آنجا به آنها این امکان داده میشود که فرایند ثبت ادعا را تنها با یک کلیک آغاز کنند.
اگر این کاربران از رایانه رومیزی استفاده کنند، کد QR روی صفحه ظاهر میشود که میتوانند با دوربین گوشی هوشمند خود آن را اسکن نمایند. از طرف دیگر، آنها یک URL اختصاصی مربوط به ادعای خسارت را از طریق ایمیل یا پیامک دریافت میکنند. هر دوی این گزینهها آنها را به رابط اسکن اسناد هدایت میکند، جایی که کاربران میتوانند دوربین دستگاه خود را به سمت سندی که میخواهند اسکن و آپلود کنند، بچرخانند.
از طریق راهنمای داخلی SDK و ویژگی اسکن خودکار، این تضمین وجود دارد که اسکنهایی با کیفیت بالا و مناسب برای پردازش خودکار تولید شود. این فرآیند نوآورانه، بیمهگران را قادر میسازد تا اسناد ارسالی را بهطور کارآمد ارزیابی کنند و روند خسارت را به صورت تصاعدی سرعت بخشند. از سوی دیگر به این معنی است که بیمهشدگان با فرایندهای اضافی مواجه نمیشوند و روند کار آنها روان و آسان ادامه مییابد.
یک وب SDK حرفهای چه مشخصههایی دارد؟
هنگامی که شرکتهای بیمه به دنبال استفاده از یک وب SDK هستند، باید ویژگیهای زیر را در اولویت قرار دهند:
اجزای رابط کاربری آماده برای استفاده: این مؤلفهها سفارشیسازی و برندسازی رابط اسکنر اسناد را امکانپذیر میکنند و اطمینان میدهند که بهطور یکپارچه با نام تجاری شرکت بیمه همخوانی دارد.
رعایت حریم خصوصی: نرمافزاری که دادههای حساس را مدیریت میکند، مانند اطلاعات شخصی، باید از مقررات حفظ حریم خصوصی مانند مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) و قانون حفظ حریم خصوصی مصرفکنندگان (CCPA) تبعیت کند. بسیار مهم است که SDK به سرورهای شخص ثالث متصل نشود تا امنیت داده را به حداکثر برساند.
یکپارچهسازی و پشتیبانی ساده: یک SDK مستند با قابلیت ادغام آسان، زمان توسعه محصول را کوتاه میکند و سیستم به سرعت راهاندازی و قابل اجرا میشود. پشتیبانی سریع در صورت بروز هرگونه مشکل در طول فرآیند ادغام ضروری است.
استفاده از برنامه کاربردی شرکت Scanbot
شرکت آلمانی Scanbot SDK با ارائه محصولات خود، چگونگی کارکرد این فرآیند و مزایایی که برای بیمهگران و بیمهگذاران به ارمغان میآورد را به طور عملی وارد بازار کرده است. راهحلهای این شرکت کیفیت اسنادی را که سیستمهای پشتیبان یک بیمهگر دریافت میکنند بهبود میبخشد. در نتیجه، بیمهگران میتوانند تعداد خسارتهایی را که بهطور خودکار رسیدگی شدهاند بیش از 20 درصد افزایش دهند. این امکان نه تنها هزینههای کار دستی و هزینههای پشتیبانی را کاهش میدهد، بلکه موجب صرفهجویی در زمان کارمندان نیز خواهد شد. با ارائه قابلیتهای اسکن مدرن این افزونه، بیمهگران میتوانند خدمات دیجیتالی بدون دردسری را ارائه دهند و تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند.
افزونه مرورگرScanbot Web Document Scanner SDK اسکن نامحدود را با قیمت ثابت به بیمهگران ارائه میدهد و به عنوان یک راهحل قابل اعتماد برای جمعآوری دادهها و یکپارچهسازی برنامههای تلفن همراه و وب عمل میکند. از تمام پلتفرمها و چارچوبهای رایج پشتیبانی میکند و آن را به یک انتخاب چندمنظوره برای شرکتهای بیمه تبدیل میکند.
برای استفاده حداکثری از برنامه اسکنر تحت وب این شرکت، میبایست کاربران نیز نکات کلیدی را رعایت نمایند، از جمله اجتناب از درهمریختگی مدارک حین اسکن، چیدمان اسناد به طوری که درست در کادر اسکنر قرار بگیرند و اطمینان از نور مناسب نیز ضروری است. این نکات به کاربران کمک میکند تا به بهترین کیفیت اسکن ممکن دست یابند، که منجر به فرآیند ثبت ادعای خسارت روانتری میشود.
منبع: https://fintech.global/
[1] A Software Development Kit