ملاقات با اینشورتک: Percipience

24 مهر 1402
شناسه : 624
منبع:

با گسترش مداوم داده‌ها، برخی از بیمه‌گران تصمیم گرفته‌اند سیستم‌های اصلی شرکت خود را برای ذخیره‌سازی و بازیابی کارآمدتر داده‌ها به سیستم ابری انتقال دهند. اما راهکارهای داده‌ای قدیمی، معمولا برای حضور در سیستم ابری عمومی طراحی نشده‌ است که این موضوع، چالشی در مدیریت موثر داده‌ها است، آن هم وقتی که شرکت‌ها با پیچیدگی یکپارچه‌سازی داده‌ها از منابع متنوع سروکار دارند.

رئیس بخش بیمه آمریکای شمالی در شرکت Celent می‌گوید: "منابع دادۀ فزاینده، فرصت‌ فوق‌العاده‌ای را برای شرکت‌های بیمه در جهت بهبود تصمیم‌گیری و تجربه مشتری ایجاد می‌کند و بیمه‌گران بیشتر و بیشتری متوجه شده‌اند که انتقال داده‌های خود به سیستم ابری، همان چیزی است که به آن‌ها قابلیت مقیاس‌پذیری و قدرت پردازش لازم را برای استفاده از این منابع جدید داده را می‌دهد. بسیاری از بیمه‌گران شروع به انتقال سیستم‌های اصلی خود به ابر کرده‌اند، اما مشکل اینجاست که راهکارهای داده‌ای موجود آن‌ها، برای سیستم ابری طراحی نشده است. در نتیجه، تعدادی از بیمه‌گران واقعاً در بهره‌برداری از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی دچار مشکل هستند. با گسترش توانایی‌های داده‌ای بیمه‌گران، یک راهکار بومی مبتنی بر ابر که مستقل از پلتفرم و ابزار باشد (یعنی بتواند با ابزارهای مختلف کار کند)، می‌تواند آن‌ها را سریع‌تر در مسیر پیشرفت همراهی کند. این امر مهم است، چون شرکت‌های بیمه ممکن است از قبل در برخی فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کرده باشند و این راهکار ابری می‌تواند با آنها همگام شود.

Percipience، یک اینشورتک ارائه‌دهنده نرم‌افزار داده و آنالیتیک که توسط بروس بروسارد و اجای کلشیکر[1] تأسیس شده است، پلتفرم Data Magnifier خود را برای رویارویی با چالش‌های مرتبط در خصوص منابع داده‌ای مجزا و ناهمگون ارائه داده است. این پلتفرم که به یکپارچه‌سازی داده‌ها، مدیریت و گزارش‌دهی از طریق ابر یا سایر پلتفرم‌های داده‌ای کمک می‌کند، داده‌های مجزا را از منابع مختلف تبدیل کرده و استقلال کامل در پیاده‌سازی راهکار را فراهم می‌کند.

بروسارد (هم‌بنیانگذار این اینشورتک) می‌گوید: "واقعیت این است که اکثر شرکت‌های بیمه، سیستم‌های متعدد و مختلفی برای صدور و خسارت دارند، بنابراین بیمه‌گران با این چالش مواجه هستند که آیا پکیجی از یک عرضه‌کننده بخرند و مشکلاتی در دریافت داده‌ها از همه این منابع مختلف داشته باشند یا خودشان چیزی بسازند که بتواند داده‌ها را از هر جایی دریافت کند".

محصول Data Magnifier این اینشورتک روی Google Cloud ،Microsoft Azure و Amazon Web Services مستقر شده است و می‌تواند ظرف چند ماه پیاده‌سازی شود، به طوری که برخی از مشتریان تولید را ظرف سه تا شش ماه آغاز کرده‌اند.

بروسارد ادامه می‌دهد: "ما یک راهکار داده‌ای معماری شده برای سیستم ابری ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند داده‌ها را از هر سیستم صورتحساب بیمه‌نامه، ادعاهای خسارت، بیمه اتکایی یا حسابداری و همچنین از داده‌های خارجی ساختاریافته یا ساختارنیافته دریافت کند. این راهکار، داده‌ها را با هم ترکیب می‌کند تا یک پلتفرم ایجاد کند که بتواند داده‌ها را برای آنالیتیک پیشرفته، گزارش‌دهی پایه، گزارش‌دهی‌ در زمینه انطباق با مقررات و برآورده کردن همه نیازهای داده‌ای بیمه‌گران، بدون دست و پنجه نرم کردن با چالش‌هایی که برای دریافت داده از همه منابع مختلف موجود در سازمان خود دارند، در دسترس قرار دهد".

تیم بنیان‌گذار این اینشورتک می‌خواست سیستمی مستقل از سایر برنامه‌های کاربردی اصلی ایجاد کند که بیمه‌گران بتوانند به طور مستقل آن را پیاده‌سازی کنند، از پشتیبانی Percipience یا شرکای وابسته آن استفاده کنند یا با هر شرکت ثالثی که مایلند، مشارکت نمایند.

بروسارد اضافه کرد: "این راهکار برای مشتریان ما قابل توسعه است. واقعیت این است که تعداد منابع داده موجود شرکت‌های بیمه در همین‌جا متوقف نخواهد شد. فرصت‌ برای استفاده از داده‌ها با سرعت در حال شتاب گرفتن است. اما شرکت‌های بیمه لازم نیست به هیچ یک از عرضه‌کنندگان برای همگام ماندن تکیه کنند. شرکت‌های بیمه می‌خواهند کنترل و مالکیت راهکار داده خود را داشته باشند".

این اینشورتک اخیراً یکپارچه‌سازی با هوش مصنوعی مولد، کنسول مدیریتی که رابط کاربری مبتنی بر وب برای مدیریت کاربران و داده‌های ورودی فراهم می‌کند و انواع دیگر راهکارها مانند قابلیت‌هایی برای ادعای خسارت و صدور را اضافه کرده است. این اینشورتک در ماه آگوست نیز اعلام کرد که Ascot Group پلتفرم Data Magnifier را برای یک پروژه تحلیلی پیشرفته و تجمیع داده‌ها انتخاب کرده است.

معاون مدیریت اطلاعات Ascot Group می‌گوید: "شرکت Percipience، یک فروشنده سطح بالا با یک پلتفرم داده و آنالیتیک است که قابلیت‌های فناوری موجود ما را با ایجاد دسترسی آسان به هر دو داده‌های تاریخی و جاری در سیستم‌های اصلی ما ارتقا می‌دهد. با استفاده از Data Magnifier، ما منتظر پیاده‌سازی یک مدل و چارچوب جامع بیمه‌گری هستیم که انعطاف‌پذیری لازم برای پشتیبانی از الزامات منحصربه‌فرد و مزیت‌های رقابتی ما را داشته باشد و به ما امکان دهد تا رویکرد مبتنی بر داده در تصمیم‌گیری‌ها را هنگامی که به صورت راهبردی در حال گسترش کسب و کارمان هستیم، دنبال کنیم".

 

[1] Bruce Broussard and Ajay Kelshiker

 

برای مشاهده منبع اصلی اینجا کلیک کنید.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4