10 یونیکورن اینشورتکی برتر در سال 2023 را بهتر بشناسید

22 مهر 1402
شناسه : 623
منبع:

صنعت اینشورتک به شتاب خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که بازار جهانی فناوری بیمه تا سال 2030 به 166.7 میلیارد دلار برسد. 

در این گزارش، نگاهی می‌اندازیم به 10 شرکت یونیکورن برتر بیمه با ارزش امروز در سال 2023 که انواع اینشورتک را پوشش می‌دهند.

10- Accelerant

2 میلیارد دلار آمریکا

Accelerant یک شرکت فناوری داده‌محور است که راهکارهای تبادل ریسک و تجزیه و تحلیل داده را در اختیار بیمه‌گران قرار می‌دهد. Accelerant با حمایت شرکت Chelsea FC VC Eldridge، 343 میلیون دلار درآمد داشته است و سرمایه‌گذاری نیز از سوی Barings انجام شده است. Accelerant که پذیره‌نویسان را اعضای خود می‌داند، به بیمه‌گرانی با داده‌های شفاف، فناوری متمایز و تجزیه و تحلیل پویا قدرت می‌دهد، که به گفته خودش دستورالعملی برای رشد سودآور است. این اینشورتک از بیمه‌گران در سراسر ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا و سرزمین اصلی اروپا پشتیبانی می‌کند.

9-  Newfront

2.2 میلیارد دلار آمریکا

بیمه Newfront که در کالیفرنیا مستقر  است، در توزیع و مدیریت بیمه‌های تجاری و مزایای کارکنان تخصص دارد. Newfront که در سال 2017 تأسیس شد، از راهکارهای داخلی برای کمک به ایجاد جریان درآمد از طریق کمیسیون کارگزاری استفاده می‌کند. این اینشورتک همچنین مالک راهکاری است که فرآیند تکمیل فرم‌های درخواست را در چندین بیمه‌گر با استفاده از یک مجموعه واحد از پاسخ‌ها که از طریق اتوماسیون تسهیل می‌شود، ساده می‌کند. این شرکت توسط مدیرعامل اسپایک لیپکین، کارآفرینی که Opendoor.com را (که شرکتی به ارزش 3 میلیارد دلار است) تأسیس کرد، رهبری می‌شود.

 

8- ManyPets

2.4 میلیارد دلار آمریکا

ManyPets (که قبلا توسط Many خریداری شده بود) با ارزش 2.4 میلیارد دلار آمریکا یک اینشورتک متمرکز بر حیوانات خانگی است که توسط گای فارلی و استیون مندل در سال 2017 تأسیس شد. این شرکت با گسترش از بریتانیا به مناطق دیگری از جمله سوئد، اخیرا خدمات خود را به صاحبان حیوانات خانگی گسترش داده است. در آمریکا اکنون در 40 ایالت فعالیت می‌کند و در 85 درصد از بخش بیمه حیوانات خانگی آمریکا فعال است. ManyPets خدمات خود را با خرید شرکت بیمه Digital Edge گسترش داد که از طریق کل بودجه 483 میلیون دلاری که در هفت دور تأمین مالی ایجاد شده بود، امکان‌پذیر شد. ManyPets  اکنون با ارزش 2.4 میلیارد دلار آمریکا می‌تواند خود را به عنوان یک رهبر جهانی در حوزه بیمه دیجیتال حیوانات خانگی به حساب آورد.

7- Ethos

2.7 میلیارد دلار آمریکا

Ethos که در کالیفرنیا مستقر است، یک شرکت بیمه متخصص در ارائه راهکارهای  بیمه عمر آگاهانه اخلاقی است. این شرکت در تابستان 2021 سرمایه 300 میلیون دلاری را در سری D تامین مالی تضمین کرد که شامل یک دور 200 میلیون دلاری در ماه می‌ و به دنبال آن یک تمدید اضافی 100 میلیون دلاری بود. این دستاورد ارزش فعلی Ethos را به 2.7 میلیارد دلار آمریکا رسانده است. شایان ذکر است، این شرکت گروه متنوعی از سرمایه‌گذاران را جذب کرده است، از شرکت‌های مشهور VC مانند Sequoia Capital و General Catalyst گرفته تا نهادهای سرمایه‌گذاری مرتبط با افراد مشهوری مانند ویل اسمیت و رابرت داونی جونیور.

6- Alan

3 میلیارد دلار آمریکا

Alan یک شرکت فرانسوی بیمه است که راهکارهای بیمه دیجیتال را برای مشاغل و افراد ارائه می‌دهد. آلن که در سال 2016 تأسیس شد، طیف وسیعی از محصولات بیمه از جمله بیمه درمان، بیمه حوادث شخصی و بیمه مسئولیت را ارائه می‌دهد. این پلتفرم راهی آسان و شفاف برای خرید بیمه‌نامه، مقایسه پوشش‌ها و قیمت‌ها و مدیریت نیازهای بیمه‌ای خود به مشتریان ارائه می‌دهد.

Alan علاوه بر محصولات بیمه، خدمات دیجیتالی مانند مدیریت بیمه‌نامه، مدیریت خسارت و خدمات بیمه‌گری را نیز ارائه می‌کند. این امر به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی بیمه‌نامه‌های خود را مدیریت کنند و از طریق پلتفرم خسارات خود را مطرح کنند که فرآیند بیمه را راحت‌تر و کارآمدتر می‌کند.

5-  Digit Insurance

4 میلیارد دلار آمریکا

Digit Insurance که یک بیمه‌گر تمام عیار است، یکی از شرکت‌های بیمه پیشرو در هند است که ماموریت دارد محصولات و خدمات ساده را به مشتریان خود ارائه دهد. این شرکت پس از خرید بیمه اتکایی ITI به مبلغ 72.8 میلیون دلار، عرضه خود را در سال 2018 گسترش داد. همچنین 585.6 میلیون دلار سرمایه در 9 دور جذب کرده است، که سرمایه‌گذاری اصلی برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر Peak XV Partners و TVS Capital Funds است. Digit Insurance که اخیراً 4 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده است، خدمات واقعا کاملی دارد و همه چیز از جمله اتومبیل، دوچرخه، تجارت، مسافرت، بیمه سلامت و بیمه D&O را پوشش می‌دهد.

4- Next Insurance

4 میلیارد دلار آمریکا

Next Insurance مستقر در کالیفرنیا یک بیمه‌گر دیجیتال است که متخصص در پوشش کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان است. این فناوری با ارزش 4 میلیارد دلار، از زمان تأسیس خود در مجموع 881 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است که اخیراً 250 میلیون دلار بودجه سری E را با سرمایه‌گذاری از Battery Ventures و FinTLV Ventures تأمین کرده است. اینشورتک با ارائه بیمه مناسب به مشتریان خود، به دلیل سیاست‌های مقرون به صرفه و ساده خود شناخته شده است.

3-  Wefox

4.5 میلیارد دلار آمریکا

Wefox که در سال 2015 با نام FinanceFox توسط Julian Teicke، Fabian Wesemann و Dario Fazlic تأسیس شد، یک پلتفرم اینشورتکی است که شرکت‌های بیمه، توزیع‌کنندگان و مشتریان را به هم متصل می‌کند تا به جهان دسترسی ساده به راهکارهای بیمه دیجیتال بدهد. هدف این است که با بهبود بیمه از طریق فناوری، مردم را ایمن نگه دارد.

در اوایل سال جاری، به دلیل عملکرد قوی در سه ماهه اول سال 2023، 110 میلیون دلار در آخرین بودجه سری D خود جذب کرد.

2-  Coalition

5  میلیارد دلار آمریکا

Coalition که در سال 2017 تأسیس شد، پوشش بیمه جامع را با ابزارهای امنیت سایبری پیشگیرانه، دسترسی به پزشکی قانونی دیجیتال و پاسخ به حوادث ترکیب می‌کند تا به سازمان‌ها کمک کند تا انواع ریسک‌های دیجیتال را شناسایی کرده، کاهش داده و بیمه کنند. این یونیکورن اینشورتکی دارای 500 کارمند است و به بیش از 160000 مشتری در سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهد.

بیمه فعال آن ابزارهای امنیت سایبری پیشرو در صنعت، دسترسی به پزشکی قانونی دیجیتال و پاسخ به حوادث شبانه‌روزی و پوشش بیمه گسترده را برای کمک به سازمان ها در شناسایی، کاهش و بیمه کردن ریسک دیجیتالی ترکیب می‌کند.

این شرکت جدیدترین بودجه سری F خود را در سال گذشته بست و 250 میلیون دلار دیگر هم جذب کرد تا ارزش خود را از 3.5 دلار به 5 میلیارد دلار افزایش دهد.  Coalition یکی از بزرگترین ارائه دهندگان بیمه و امنیت سایبری در ایالات متحده و کانادا است.

1-  Devoted Health

12.6 میلیارد دلار آمریکا

Devoted Health با ارزش 12.6 میلیارد دلار، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان Medicare در ایالات متحده است که برنامه‌هایی را برای افراد مسن ارائه می‌دهد. ماموریت Devoted Health با ارائه‌هایی در دسترس برای ارائه‌دهندگان و کارگزاران، بهبود سلامت و رفاه آمریکایی‌های مسن‌تر است. علاوه بر این، این شرکت ابزارهایی را برای کمک به اعضای خود ارائه می‌دهد تا سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی را با راهنماهای شخصی هدایت کنند و از جدیدترین فناوری برای ایجاد تجربه ساده برای اعضا استفاده کنند. Devoted Health از طریق همکاری با بهترین ارائه‌دهندگان، قادر است نتایج سلامتی بیشتری را برای اعضای خود به ارمغان آورد. 

این شرکت، در مجموع از آغاز به کار خود، 2 میلیارد دلار سرمایه را در پنج دور جذب کرده است، که اخیراً یک دور سرمایه سری D  1.2 میلیارد دلاری را با سرمایه‌گذاری از SoftBank Vision Fund و Uprising Ventures جذب کرده است. 

 

منبع:

https://insurtechdigital.com/top10/top-10-insurtech-unicorns-of-2023

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4