بررسی اینشورتک Igloo

چگونه نسل Z مسیر بیمه را تغییر می‌دهد

18 شهریور 1402
شناسه : 612
منبع:

به گفته McKinsey، این احتمال وجود دارد که تا سال 2025 یک چهارم جمعیت آسیا و اقیانوسیه را نسل Z تشکیل دهد زیرا تعداد بیشتری از این نسل به نیروی کار می‌پیوندند و در نتیجه اقتصاد را هدایت می‌کنند.

روندهای نوظهور این نسل شامل بیمه تعبیه‌شده، بیمه حیوانات خانگی و بیمه متخصصین بازی یا همان گیمرها است. در همین راستا، اینشورتک Igloo، چند راه‌حل برای این نسل ارائه کرده است. نسلی که به سمت بیمه‌هایی سریع و راحت، شخصی‌سازی شده، بیمه‌های خرد، با رویکرد آگاهی اجتماعی و همچنین آموزشی متمایل است.

معرفی اینشورتک Igloo

Igloo یک insurtech و پلتفرمی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۱۶ در سنگاپور تاسیس شده و از طریق ایجاد محصولات بیمه دیجیتال امکان دسترسی به بیمه را فراهم می‌کند. این شرکت با شعار «بیمه برای همه»، از کلان داده، ارزیابی ریسک بلادرنگ و مدیریت خودکار خسارت استفاده می‌کند تا راه‌حل‌های بیمه B2B2C را برای پلتفرم‌ها و شرکت‌های بیمه ایجاد کند. راه‌حل‌های بیمه Igloo به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که ریسک عملیاتی خود را کاهش دهند، جریان‌های درآمدی جدیدی ایجاد کنند و محصولات و خدمات موجود را بهینه نمایند و ارتقا دهند. Igloo اولین شرکت در آسیا است که محصولات بیمه غیرزندگی را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه می‌کند. در حال حاضر با بیش از 70 شریک در 11 بازار آسیا در صنایعی مانند تجارت الکترونیک، بانکداری، بیمه، سبک زندگی، امور مالی و تدارکات کار می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Igloo شناسایی نیازها و دغدغه‌های نسل Z است.

در عصر دیجیتال، دسترسی به همه چیز با یک کلیک ممکن شده است. Igloo معتقد است که اینشورتک‌ها به عنوان یک راه‌حل ظاهر شده‌اند و صنعت بیمه را برای همگام شدن با این تغییرات آماده می‌کنند. در چنین نقش‌آفرینی‌ای، اینشورتک‌ها با استفاده از راهکارهای نوینی چون بیمه تعبیه‌شده، محصولات بیمه‌ای را به طور یکپارچه در فرآیند خرید ادغام می‌کنند؛ دقیقاً همان چیزی که نسل Z انتظار دارد. از سوی دیگر، بیمه‌نامه‌های شخصی‌سازی شده مانند بیمه مبتنی بر استفاده برای جذب و حفظ مشتریان این نسل بسیار مهم خواهد بود. اینترنت-اشیاء، 5G، هوش مصنوعی و کلان داده نیز در این تغییر نقش اساسی دارند. در ادامه‌ی این راه‌حل‌های نوآورانه، بیمه خرد که برای نگرانی‌های مدرنی مانند تقلب در خرید آنلاین، نقض داده‌ها و حفاظت از دستگاه‌های الکترونیکی پوشش‌هایی ارائه می‌کند نیز در حال افزایش است.

  • بیمه گیمر

صنعت محبوب بازی در جهان بیش از پیش در حال گسترش است و آسیای جنوب شرقی بیش از 50 درصد از این رشد را به خود اختصاص داده است. اگرچه، چنین بازی‌هایی بدون خطر هم نیستند. آسیب‌هایی بر اثر استرس مکرر یا ناشی از استفاده بیش از حد لوازم الکترونیکی در بین گیمرها شایع است. یک مثال آن سندرم فشردگی عصب میانی دست است که معمولا در بین بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای دیده می‌شود. از سوی دیگر، افرادی که بیش از چهار ساعت در روز را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به حوادث قلبی عروقی در آینده هستند. برای رفع نیازهای این صنعت رو به رشد، Igloo یک راه‌حل بیمه تخصصی طراحی کرده تا از مشتریان خاص خود محافظت کند. بیمه‌ای که می‌تواند شخصی‌سازی شود و همچنین پوشش‌های کوتاه‌مدت حتی یک ماهه ارائه کند. بیمه گیمر این شرکت که با همکاری DANA اندونزی برای محافظت در برابر ریسک‌های سلامتی مرتبط با بازی توسعه یافته است، در هفتمین دوره جوایز بیمه آسیا به دلیل منحصربه‌فرد بودن، نوآوری‌های پیشرفته، اثربخشی و تأثیرگذاری، در صدر قرار گرفت.

  • بیمه حیوانات خانگی

فراتر از پوشش‌های انسانی، روند رو به رشد مالکیت حیوانات خانگی تقاضا برای بیمه سلامت این حیوانات را نیز افزایش می‌دهد. Igloo دارای شرکای متنوعی است، از جمله غول‌های تجارت الکترونیک Lazada و Shopee و همچنین پلتفرم‌های پرداخت DANA در اندونزی، GCash در فیلیپین و Circle K در ویتنام. Igloo با همکاری GCash و Malayan Insurance، بیمه حیوانات خانگی را معرفی کرده، بیمه‌ای که بازار جدیدی در فیلیپین را شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری کرده است. با آماری که این اینشورتک هوشمند در اختیار دارد، حدود ۱۲ میلیون نفر در این کشور صاحب حیوان خانگی هستند در حالی که این رقم رو به افزایش است اما تعداد دامپزشکان ثابت مانده و همین امر منجر به بالا رفتن هزینه خدمات درمانی حیوانات شده است.

  • بیمه موبایل

فناوری Igloo برای تشخیص صفحه نمایش ترک خورده با استفاده از نوآوری، حق ثبت اختراع دریافت کرده است که به کاهش هزینه‌های عملیاتی منجر می‌شود زیرا در آن نیاز کمی ‌به اعتبارسنجی انسانی وجود دارد. برای برطرف کردن نیازهای مختلف، مشتریان نسل حاضر می‌توانند از دو نوع پوشش استفاده کنند:

  • فقط صفحه موبایل: پوشش تعمیرات صفحه نمایش ترک خورده
  • Mobile 360: پوشش خرابی بر اثر تصادف یا آسیب‌های ناشی از آب، گم شدن، سرقت و موارد دیگر
  • بیمه خرید آنلاین

Igloo با رفتارسنجی نسل Z دریافت که ارائه خدمات ارزش افزوده به این نسل در تجارت الکترونیک می‌تواند راه‌حلی کلیدی باشد. زیرا چنین خدماتی سفر خرید مشتریان را با رضایت همراه می‌کند. به دلیل اینکه متأسفانه پرداخت‌ها و تراکنش‌های دیجیتال با افزایش فعالیت‌های کلاهبرداری در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک یا بازارها همراه است. و مشتریان هنگام خرید می‌خواهند اطمینان داشته باشند که ارائه دهندگان خدمات توانایی محافظت از تراکنش‌های آن‌ها را دارند. Igloo با همکاری GCash، یک بیمه خرید آنلاین راه‌اندازی کرد تا از مشتریانی که از کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند، محافظت کند. هدف GCash از طریق این همکاری، فراهم کردن آرامش خاطر برای 46 میلیون کاربر خود در حین خرید آنلاین بود. این مشارکت زمانی اتفاق افتاد که GCash شاهد افزایش تراکنش‌های آنلاین بود؛ برهه‌ای از زمان که نسل ‌Z به سرعت ارتباط خود را با پول نقد و خریدهای سنتی از دست می‌دهد.

Igloo با رویکرد توسعه پایدار خود نیز نشان داده که فعالیت‌هایش در راستای حفاظت از محیط زیست و همچنین حمایت از اقشار کم‌درآمد است؛ موضوعی که نسل دغدغه‌مند Z نسبت به آن هشیار و آگاه است. محصولاتی چون بیمه شاخص آب‌وهوا برای کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی و تغییرات آب‌و‌هوایی، محصول بیمه‌ای تنها برای یک نوع بیماری که برای قشر ضعیف جامعه امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را فراهم می‌کند و ده‌ها خدمات دیگر در سبد محصول این اینشورتک جای گرفته است. در نهایت Igloo با بهره‌گیری از فناوری‌های روز چون کلان داده، بلاک‌چین و هوش مصنوعی سعی دارد تجربه‌ی مشتری را بیش از پیش ساده نماید و پیچیدگی‌های محصولات بیمه‌ای را برای نسل جدید کمتر کند. با ارائه‌ی بیمه‌های خرد، شخصی‌سازی شده و کوتاه مدت و همچنین در حوزه‌های خاص نیز توجه مشتریان جوان را هر چه بیشتر به فعالیت‌ها و خدمات خود جلب می‌کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4