اینشورتک سامیت 1401 در پلنت برگزار شد: رونمایی از نقشه اینشورتک ایران و کتاب آینده بیمه‌گری

22 اسفند 1401
شناسه : 564
منبع:

دورهمی پایان سال فعالان حوزه اینشورتک ایران، با عنوان اینشورتک سامیت، روز یکنبه 21 اسفند ماه 1401در مرکز نوآفرینی بیمه و مالی پلنت برگزار شد. در این رویداد، جمعی از بنیانگذاران استارتاپ‌های اینشورتکی، مسئولین بیمه مرکزی، معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک فناوری پردیس و رسانه‌ها حضور داشتند، که به گپ و گفت پرداختند و شاهد دو رونمایی بودند.

 

در این مراسم، ابتدا ایمان ارسطو (مدیرعامل پلنت) به عنوان میزبان در سخنانی به خوشامدگویی پرداخت و سپس عباس امامی محرم، عضو مرکز رشد پلنت و بنیانگذار چندین استارتاپ اینشورتکی، گزارشی از آنچه در سال 1401 بر اینشورتک‌ها گذشت ارائه داد. به گفته امامی، با اینکه نامگذاری سال 1401 به عنوان سال حمایت از سال دانش‌بنیان نویدبخش سالی پررونق برای فعالان حوزه نوآوری و فناوری بود، اما در ادامه اتفاقاتی رخ داد که این موضوع را کمرنگ کرد. اتفاقاتی نظیر هشدار بیمه مرکزی به اگرگیتورهای بیمه‌ای، محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ، از جمله مواردی بودند که باعث دلسردی اینشورتک‌ها شدند. با این حال اتفاقات مثبت زیادی هم در این سال به وقوع پیوستند که که از آن‌ جمله می‌توان به رویکرد مثبت نهادهای دولتی به دغدغه‌های استارتاپ‌ها، افتتاح مرکز نوآوری بیمه مرکزی، برگزاری رویدادهای متعدد برای شنیده شدن مسائل اینشورتک‌ها و ... اشاره کرد.

پس از ارائه گزارش، نوبت هانیه کارخانه، بنیانگذار و مدیرعامل استارتاپ‌های اینشورتکی یارا 724 و هشتگ بیمه بود که به بیان دیدگاه‌های خود بپردازد. وی که به صورت تخصصی در زمینه هوش مصنوعی در بیمه فعالیت می‌کند، در سخنان خود گفت: هوش مصنوعی قطعاً حوزه اینشورتک در ایران را هم تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و من آینده این صنعت را با فناوری هوش مصنوعی عجین می‌دانم. اما به هر حال تحریم، افزایش هزینه‌ها و افزایش حقوق صاحبان کسب‌وکارهای حوزه بیمه را نیز به چالش می‌‌کشد.

پس از سخنان هانیه کارخانه، نوبت به رونمایی از کتاب «آینده بیمه‌گری» رسید که این اتفاق با پخش ویدئوی نویسنده آمریکایی آن، یعنی برایان فالچوک، که اختصاصا برای پلنت ضبط و ارسال شده بود، رخ داد. هم‌چنین ویدئوی حاوی پیام علیرضا جاهدی مترجم این کتاب نیز در مراسم پخش شد.

سپس علیرضا هاشمی، به نمایندگی از شرکت سامانه نگار حامی بیمه (سنحاب)، در سخنانی به شرح محصولات این شرکت و خدمات قابل ارائه به اینشورتک‌ها پرداخت.

در بخش دیگری از این رویداد، حامد کاظمی نماینده انجمن اینشورتک ایران نیز طی سخنانی گفت، این انجمن سال ۹۷ با هدف مطالبه‌گری، توسعه و حمایت از این صنعت شکل گرفت. ما از همان ابتدا هدف‌مان را  بررسی مشکلات کوچک اما پایه‌ای این صنعت گذاشتیم و همچنان هم بر همین اصول پایبندیم. چون معتقدیم سنگ بزرگ علامت نزدن است و ما ابتدا باید به حل مشکلات خرد این صنعت بپردازیم.

در نهایت از نقشه اکوسیستم نوآوری صنعت بیمه ایران (نقشه اینشورتک ایران) رونمایی شد که برای اولین بار در ایران توسط پلنت تهیه و ترسیم شده است. همایون قطب‌الدینی گرافیست این نقشه در سخنانی ضمن بیان پیچیدگی‌ها و دشواری‌های تهیه این نقشه، به شرح جزییات آن و نحوه بهره‌برداری از آن پرداخت. این نقشه مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و در پایان شرکت‌کنندگان به رسم یادگاری آن را امضا کردند.

 

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4