آیین افتتاح مرکز نوآوری بیمه مرکزی برگزار شد

06 اسفند 1401
شناسه : 558
منبع:

آیین افتتاح مرکز نوآوری بیمه مرکزی و هم‌چنین رونمایی از محصولات جدید بیمه‌ای، در ساختمان شماره 2 بیمه مرکزی برگزار شد. در این رویداد که با دکتر خاندوزی حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی، آیت‌الله اعرافی عضو شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور، رییس کل و جمعی از مسئولان بیمه مرکزی برگزار شد، شرکت‌های دانش‌بنیان بیمه‌ای نیز در قالب غرفه‌های نمایشگاهی حضور پیدا کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، آیت الله اعرافی در آیین رونمایی از مرکز نوآوری صنعت بیمه از اقدامات صنعت بیمه در خلق خدمات و محصولات نوین بیمه‌ای به ویژه به بیمه تکافل قدردانی کرد.

هم‌چنین، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز با بیان اینکه ما در خصوص محصولات بیمه ای چون «تکافل» عقب ماندگی داشتیم، گفت: بیش از 40 کشور  در شبکه بیمه خود از این محصول استفاده می کنند و  ما هم در کشورمان حداقل 15 سال تجربه انباشت دانش در این زمینه را داریم، اما در عرصه اجرا و تحقق عملیاتی عقب بودیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: رونمایی از این محصول گام اول ارزشمندی محسوب می‌شود، اما نباید به این مساله قناعت کرد، یعنی باید با سرعتی مضاعف عقب افتادگی‌های پیشین را جبران کنیم.

مجید بهزادپور، رییس کل بیمه مرکزی هم در سخنانی اظهار کرد که نوآوری در صنعت بیمه به یک فرهنگ غالب تبدیل شده که می‌تواند آینده این صنعت تاثیرگذار در معیشت مردم و آرامش جامعه را تضمین کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که با وجود تحریم‌ها، مباحث روز و استاندارسازی آموزش در صنعت بیمه با جدیت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی دوره‌های تخصصی تربیت مدیران و استانداردسازی آموزش در سطح کارشناسان از جدی‌ترین برنامه‌های نهاد ناظر است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی با جدیت ادامه خواهد داشت. وی هم‌چنین از گام بلند صنعت بیمه برای استقرار نظام بیمه‌های تکافل در کنار نظام بیمه‌های بازرگانی کشور خبر داد و تصریح کرد: جذابیت های رشته بیمه تکافل می‌تواند در همگانی‌سازی خدمات صنعت و به تبع آن افزایش ضریب نفوذ بیمه، نقش مهمی را ایفا کند.
رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به بهره‌گیری بسیاری از کشورهای دنیا از خدمات بیمه‌های تکافل، اظهار داشت: راه‌اندازی بیمه‌های تکافل در برخی از کشورهای غیر اسلامی نیز از جذابیت ها و ظرفیت‌های این ساختار بیمه‌ای حکایت دارد.

شایان ذکر است که در نمایشگاهی که در حاشیه این رویداد برگزار شد، مرکز نوآوری پلنت و هم‌چنین دو استارتاپ تحت حمایت این مرکز شامل بیمپک (کانال فروش سوپرمارکتی برای شرکتهای بیمه) و سمکاب (سامانه ارتباطی مشاوران، کارشناسان و ارزیابان بیمه) حضور داشتند. به جز این‌ها شرکت‌هایی مانند همراه بیمه خلیج فارس، یارا 724، بیمه داد و ... نیز به نمایش محصولات و خدمات خود در این نمایشگاه پرداختند.

 

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4