6 روش برای استفاده موثر از خودکارسازی بیمه در سال پیش رو

04 بهمن 1401
شناسه : 553
منبع:

با پایان یافتن سال 2022، اپراتورها، نمایندگان، کارگزاران و فروشندگان در صنعت بیمه در حال فکر کردن به آینده هستند. اکثر اقتصاددانان موافق هستند که یک رکود در آینده نزدیک رخ می‌دهد، اما نرخ تورم کاهش یافته است و این موضوع، خوشبینی‌هایی را در مورد طول و عمق یک رکود بالقوه ایجاد می‌کند. صرف نظر از شرایط اقتصادی، ارائه‌دهندگان بیمه به دنبال راه‌هایی برای بهبود کارایی و وفاداری مشتری هستند.

بیمه‌گران باهوش می‌توانند از روندها و فناوری‌های دیجیتالی که در حال حاضر در حال ظهور هستند، برای ساده‌سازی فرآیندهای مواجهه با مشتری، بهبود سفر مشتری و ایجاد روابط مثبت و ارزشمندتر در سال آینده استفاده کنند. در اینجا نگاهی دقیق‌تر به شش روند سال 2023 و نحوه استفاده بیمه‌گران آینده‌نگر برای به دست آوردن مزیت رقابتی و حرکت صنعت به سمت آینده‌ای بهتر ارائه شده است.

گسترش منابع داده: موفق‌ترین شرکت‌های بیمه در حال حاضر از داده‌ها و تجزیه و تحلیل برای اصلاح شیوه‌های پذیره‌نویسی خود و مدیریت موثر ریسک استفاده می‌کنند. بیمه‌گران همچنین برای رسیدگی به واکنش در بلایا به داده‌ها متکی هستند. در سال پیش رو، بیمه‌گران داده‌ها را دو برابر کرده و منابع خود را گسترش خواهند داد و اطلاعات ارزشمندی را از مجموعه‌های مختلف داده‌ها، از جمله داده‌های سطح آب شهری و تصاویر گرفته‌شده توسط دوربین‌های دقیق، پیدا می‌کنند. در سال 2023، داده‌های جامع‌تر، کارایی بیشتری را به همراه خواهد داشت و نتایج را تقویت می‌کنند.

محصولات بیمه بیشتر در فضای ابری: مهاجرت محصولات بیمه از سیستم‌های داخلی به فضای ابری در سال آینده تسریع خواهد شد. بسیاری از شرکت‌های بیمه قبلا جهش اولیه را انجام داده‌اند و برخی از کارکردهای اصلی محصولات خود را به ابر منتقل کرده‌اند، اما در ماه‌های آینده، فشار مستمری برای استفاده از ابر و ساده‌تر کردن عملیات‌ها وجود خواهد داشت.

رشد پیام‌های متنی تجاری: بیشتر مردم می‌خواهند که کسب‌وکارها از طریق متن با آنها ارتباط برقرار کنند. طبق یک مطالعه، 64٪ از مشتریان به طور کلی خواهان ارتباطات متنی بیشتری از برندها هستند و بیش از 80٪ از مشتریان نسل z، این کانال را ترجیح می‌دهند. پیامک‌های تجاری در بسیاری از کشورها در حال افزایش است، بنابراین برای بیمه‌گران مهم است که اهمیت کسب و مدیریت رضایت مشتری برای ارتباط متنی را درک کنند و کارکردهای ترجیح دادن و صرف نظر کردن از انتخاب‌هایشان را به طور کامل یکپارچه کنند. مدیریت صحیح ارتباطات متنی با استفاده از رضایت و پیام‌های ارزشمند، باعث بهبود ارتباط با مشتری می‌شود.

کارایی سامانه‌های جامع بیمه‌گری: بیمه‌گران به عنوان بخشی از حرکت خود به سمت کارایی بیشتر، عملکرد فناوری‌های اصلی مانند مدیریت ارتباط با مشتری و سیستم‌های مدیریت محتوای خود را مجددا بررسی خواهند کرد. در پروژه‌هایی با هدف بهبود وفاداری مشتری و نتایج مربوط به افزایش خدمات‌رسانی، بیمه‌گران به دنبال راه‌هایی برای ساده‌سازی و موثرسازی سیستم‌ها، ارزیابی همپوشانی محصول و هدف ادغام عمودی برای دستیابی به کارایی و کاهش هزینه‌ها خواهند بود.

فوری بودن اطلاعات و پرداخت‌ها: مدل خرید SaaS، یعنی کارمزدهای ماهانه منظم برای اطلاعات و خدمات، در بخش‌های مختلف نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی‌تر و بزرگ اولیه، پول‌سازتر خواهند بود. بی‌درنگ بودن اطلاعات و پرداخت‌های ارائه شده توسط این مدل، در صنعت بیمه در سال 2023 نفوذ خواهد کرد تا پردازش پرداخت را ساده‌تر کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه دهد. این روند احتمالاً باعث ایجاد تغییرات در صنعت، از جمله در سمت پرداخت خسارت و فرآیندهای وصول حق بیمه خواهد شد. بیمه‌گران باید فناوری مناسب برای پردازش پرداخت و خودکارسازی را در اختیار داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که پرداخت‌ها و اطلاعات موجود تا حد امکان برای مشتریان آسان است.

تکامل خانه‌های هوشمند و شهر هوشمند: امروزه این فناوری برای استفاده از داده‌های خانه‌های هوشمند و شهرهای هوشمند برای ایمن‌تر نگه داشتن مردم و جلوگیری یا کاهش آسیب به اموال وجود دارد. اما ابتدا، نگرانی‌های گسترده در مورد حریم خصوصی، رضایت، شفافیت و اعتماد باید برطرف شود. بیمه‌گران با سیاست‌های سایبری بهتر، در باز کردن قفل آینده نقش اساسی خواهند داشت؛ اما حرکت رو به جلو نیز مستلزم اقدام دولت و اجماع مصرف‌کنندگان در زمینه اعتماد و ایمنی است.

اکنون، یک زمان هیجان‌انگیز برای بیمه‌گران، نمایندگان، کارگزاران و فروشندگان صنعت بیمه است. فناوری‌های دیجیتال و داده‌ها و قابلیت‌های تجزیه و تحلیل، فرصت‌های جدیدی را در همه جنبه‌های عملیات، از ارتباط با مشتری گرفته تا ارزیابی خسارت، ایجاد می‌کنند.

بیمه‌گران هوشمند با استفاده از فناوری خودکار برای درک انتظارات مشتری، افزایش وفاداری مشتری، حفاظت از حریم خصوصی و بهبود کارایی، از این روندها پیشی می‌گیرند. در سال پیش رو چالش‌هایی وجود خواهد داشت و رکود اقتصادی کاملا اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. گفته می‌شود، بیمه‌گرانی که گردش کار و ارتباطات را خودکار می‌کنند، می‌توانند پیشگام‌تر بوده و رقابت موثرتر و پیشرفت خوبی در سال 2023 داشته باشند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4