انگار بالون اینشورتک پاره است!

16 مهر 1401
شناسه : 520
منبع:

به گفته اندرو جانستون، رئیس جهانی اینشورتک شرکت بیمه اتکایی گالاگر ری (Gallagher Re) ، شاید حباب اینشورتک نترکد، اما با مشکلاتی مواجه است که می‌تواند چهره بازار را تغییر دهد.

جانستون به اینشورنس بیزنس (Insurance Business) گفته «من اینشورتک را حباب نمی‌دانم، بلکه یک بالون هوای گرم می‌دانم که در چترش پارگی دارد که این پارگی آن را به زمین باز می‌گرداند، اما نه با سرعتی شگفت‌انگیز».

گالاگر ری در ماه گذشته، گزارش سه ماهه فناوری بیمه خود را منتشر کرده و متوجه شده که اگرچه تامین منابع مالی آن در سه ماهه اول تا سه ماهه دوم بهبود یافته، اما در مقایسه با سال قبل بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

اینشورتک‌ها شاهد موجی از اخراج‌ها بوده‌اند. در ماه‌های اخیر حداقل یک مورد در هفته گزارش شده که اینشورتک‌های باسابقه‌ای مانند لیموناد و زگو در میان کسانی هستند که به‌طور غیرعادی با از دست دادن کارکنان خود روبرو هستند. در همین حال، کارکنان داخلی صنعت مطمئن هستند که تعداد بیشتری از این قبیل تعدیل‌های نیروی انسانی در اینشورتک‌ها وجود دارند که خبرساز نبوده‌اند، چرا که بنیان‌گذاران و مدیران عامل با تغییر فضای اقتصادی و سرمایه‌گذاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حال حاضر نشانه‌هایی مبنی بر این وجود دارد که بازار در حال کوچک شدن است که از آن جمله می‌توان به بسته شدن اخیر کنسرسیوم بلاک‌چینی B3i و شرکت بریتانیایی هانکو (Honcho) اشاره کرد که گفته است مدل خود را تغییر می‌دهد.

جانستون در این زمینه می‌گوید: «درجاتی از ریزش همیشه وجود دارد، اما در حال حاضر این ریزش بالا به نظر می‌رسد. خیلی زود است که بگوییم آیا ممکن است بازار شاهد تغییرات زیر و رو کننده باشد یا خیر. با این حال، علائم اولیه و عدم اطمینان در مورد طول چرخه فعلی بازار نشان می‌دهد که این تغییر می‌تواند جهانی و قابل توجه باشد.

این موضوع برای اینشورتک‌ها یا حداقل آنهایی که خود را دارای فرمول برنده و در موقعیت مناسب در پایان یک دوره دشوار می‌بینند، خبر کاملا بدی نیست.

جانستون می‌گوید: «در پایان این فرآیند، ما باید گروهی از کسب‌وکارهای سالم‌تری داشته باشیم که خودکفاتر و قوی‌تر هستند».

به گفته جانستون، برندگان «کسانی خواهند بود که پیشنهادات تجاری آنها از همه معتبرتر و مرتبط‌تر است». او گفت که «این اتفاق باید با درجه‌ای از شانس همراه باشد».

جانستون پیش‌بینی کرده که با نگاه به آینده، شرکت‌های بیمه می‌خواهند لاغر بمانند و از نفخ بیش از حد در زمینه پرسنل اجتناب کنند و این درسی است که آنها باید از قبل آن را یاد بگیرند.

این متخصص صنعت بیمه اعلام کرده که «حتی در صعودی‌ترین بازارها، لاغر بودن شرکت یک فضیلت است و برخی از کسب‌و‌کارها همین حالا آن را می‌آموزند».

با توجه به اینکه پرسنل به طور بالقوه تا 90% هزینه‌ها را صرف خود می‌کنند، این حوزه احتمالا برای رهبران جایی است که در هنگام نیاز به کاهش هزینه‌ها به‌طور طبیعی به آن توجه می‌کنند، به ویژه در جایی که سطح کارکنان ممکن است در وهله اول واقع‌بینانه نبوده باشد.

جانستون در ادامه می‌گوید: «این را نه لزوما به عنوان شرکت‌هایی که در حال رسیدن به زیر صفر هستند، بلکه احتمالا برای کاهش تعداد کارکنانی که برای شروع به‌طور غیرواقعی (نسبت به درآمد) بالا بوده‌اند، در نظر بگیرید».

«بخشی از تمایل به داشتن تعداد پرسنل بالا به ارزش شرکت مربوط می‌شود؛ زیرا تا حدی، صنعت برای ارزش‌گذاری شرکت‌های بیمه تلاش می‌کند و تعداد کارکنان بالا به عنوان یکی از راه‌های انجام این کار در نظر گرفته شده است».

به گفته جانستون، شرکت‌های اینشورتک همچنین احتمالا با توجه به تغییر بازار، رویکرد سنجیده‌تری برای افزایش سرمایه در پیش خواهند گرفت.

جانستون می‌گوید: «بار ارزش‌گذاری غیرضروری بالا چیز خوبی در این بازار نیست، اما اهداف و انتظارات رشد به‌طور فزاینده‌ای غیرواقعی هستند».

برخی پیش‌بینی کرده‌اند که تغییر بازار می‌تواند فرصتی را برای مدیران فعلی ایجاد کند تا تکه‌ای از کیک بیمه فناوری را برای کسب‌وکار خود انتخاب کنند، اگرچه جانستون گفته که احتمالا در این مورد احتیاطاتی وجود دارد.

شرکت‌های بیمه در سه‌ماهه دوم سال 2022، 28 سرمایه‌گذاری در فناوری بیمه انجام دادند که پنج مورد کمتر از سه ماهه اول است. با این حال در شش ماه مورد بررسی، مجموعا 68 اینشورتک فروخته شدند که در مقایسه با 48 معامله در شش ماه اول سال 2021، تعداد آن بیشتر بود.

جانستون گفت: «این بدان معنا نیست که علاقه پایداری به فناوری بیمه وجود ندارد، اما در سه ماهه گذشته شاهد کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه اتکایی و بیمه‌گران مستقیم در این زمینه بوده‌ایم».

ترجمه و تنظیم: وحیده نورانی

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4