داستان نوآوری: کاربرد دیتا آنالیتیکز در شرکت بیمه Signal Iduna

گروه مالی Signal Iduna با حدود صد سال قدمت، ارائه دهنده خدمات مالی و بیمه در کشور آلمان است و از ادغام دو شرکت بزرگ بیمه (Iduna) و خدمات مالی (Signal) در سال ۱۹۹۹ شکل گرفته است. در راستای تحولات بازار، این شرکت نیز دستخوش فرایند تحول دیجیتال شده است. در این گزارش به تجربه‌ی این شرکت با موضوع پیاده‌سازی اتوماسیون هوشمند پرداخته می‌شود.
11 شهریور 1401
شناسه : 509
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گروه مالی Signal Iduna با حدود صد سال قدمت، ارائه دهنده خدمات مالی و بیمه در کشور آلمان است و از ادغام دو شرکت بزرگ بیمه (Iduna) و خدمات مالی (Signal) در سال ۱۹۹۹ شکل گرفته است. در راستای تحولات بازار، این شرکت نیز دستخوش فرایند تحول دیجیتال شده است. در این گزارش به تجربه‌ی این شرکت با موضوع پیاده‌سازی اتوماسیون هوشمند پرداخته می‌شود.

مقدمه:

گروه مالی Signal Iduna با حدود صد سال قدمت، ارائه دهنده خدمات مالی و بیمه در کشور آلمان است و از ادغام دو شرکت بزرگ بیمه (Iduna) و خدمات مالی (Signal) در سال ۱۹۹۹ شکل گرفته است. در راستای تحولات بازار، این شرکت نیز دستخوش فرایند تحول دیجیتال شده است. در این گزارش به تجربه‌ی این شرکت با موضوع پیاده‌سازی اتوماسیون هوشمند پرداخته می‌شود.

 

مراحل تدوین استراتژی: 

شرکت Signal Iduna در زمینه نوآوری‌های دیجیتال، کار را با تحول در استراتژی تحلیل داده در سال ۲۰۱۸ شروع کرد تا فرایند بیمه‌گری را به سمت داده‌محوری با رویکرد اتوماسیون هدایت کند. در همین راستا چند مرحله‌ی اساسی طراحی و اجرا کرد:

 

  • تعریف استراتژی و ماموریت دیتا آنالیتیکز

می‌توان گفت اولین گام این شرکت، تدوین یک تعریف مشخص از دیتا آنالیتیکز و استراتژی و ماموریت آن بود. در واقع پرسش اساسی این بود که Signal Iduna از دیتا آنالیتیکز چه انتظاری دارد. این شرکت به صورت مشخص اعلام کرد که قصد دارد داده‌محور باشد و تصمیمات و محصولات خود را بر اساس داده و مدل‌های استخراج شده از داده، توسعه دهد. گام بعدی این شرکت،‌ چگونگی پیاده‌سازی چارچوب دیتا آنالیتیکز بود. در این بخش نیز هدف مجموعه کاملا روشن بود و رویکرد هیبرید یا ترکیبی را به این منظور انتخاب نمود. به این ترتیب که یک تیم متمرکز ایجاد کرد تا در سازمان، مسئول استانداردها در زمینه داده باشد. همچنین یک تیم غیرمتمرکز نیز با وظیفه همکاری با تیم‌های میان‌رشته‌ای در سازمان، شروع به کار کرد.

  • پیاده‌سازی چارچوب حاکمیت دیتا آنالیتیکز

تمرکز در این مرحله، بر فرایند مدیریت و یکپارچگی داده در سیستم‌های سازمانی است. در واقع حاکمیت داده تضمین می‌کند که همه چیز از گردآوری داده گرفته تا پردازش و امنیت آن، همگی هم‌راستا و هم‌سو با استراتژی شرکت هستند که از قبل وضع شده‌اند.

  • فراهم آوردن زیرساخت

گام مهم بعدی، فراهم کردن زیرساخت مناسب برای دیتا آنالیتیکز از جمله رایانش ابری و دیگر ابزارهایی که مورد استفاده تیم‌ها قرار می‌گیرد، است. ترکیب این گام‌ها باعث شده تا امکان پیاده‌سازی و توسعه موارد خاص برای شرکت فراهم شود.

  • فراهم آوردن زیرساخت

گام مهم بعدی، فراهم کردن زیرساخت مناسب برای دیتا آنالیتیکز از جمله رایانش ابری و دیگر ابزارهایی که مورد استفاده تیم‌ها قرار می‌گیرد، است. ترکیب این گام‌ها باعث شده تا امکان پیاده‌سازی و توسعه موارد خاص برای شرکت فراهم شود.

 

 

بررسی اتوماسیون هوشمند: 

این شرکت، با توجه به حوزه‌ی فعالیت خود (مالی و بیمه) به داده‌های گسترده‌ای از مشتریان متنوع دسترسی دارد. داشتن چنین مجموعه داده‌ای، پتانسیل خوبی برای فروش محصولات مختلف در کنار یکدیگر است. در این مرحله، از اتوماسیون هوشمند برای استنتاج از داده‌ها و  مدل‌سازی در جهت فروش جانبی استفاده می‌شود.

در این اتوماسیون هوشمند یک دستیار فروش نیز طراحی شده است که قادر به پیگیری فعالیت‌ها در کمپین‌های مختلف بازاریابی و فروش است. به عنوان مثال در بحران کرونا، این شرکت محصولات ویژه‌ای را برای این بیماری در کمپین‌های خاص طراحی کرد و گروه مشخصی از افراد را هدف بازاریابی قرار داد. اطلاعاتی از قبیل اینکه چه کسانی ممکن است به این محصول علاقه‌مند باشند، از طریق مدل‌های داده‌کاوی هوشمند به دست آمد. در ادامه‌ی فرایند نیز نوبت به ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی شده براساس این اطلاعات و شخصی‌سازی اولین صفحاتی که مشتریان در سایت این شرکت به آن سرمی‌زنند، رسید. در نهایت، دستیار فروش می‌تواند کلیه‌ی فعالیت‌ها را پیگیری کند و میزان موفقیت کمپین را نیز تخمین بزند و استقبال کنندگان از کمپین را شناسایی نماید. تمامی این اطلاعات برای استفاده‌های بعدی نیز گردآوری می‌شود.

در مرحله‌ای دیگر و با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، مجموعه توصیه‌ها و بینش‌هایی استخراج به دستیار فروش منتقل می‌شود تا در نهایت در اختیار نمایندگی‌های فروش قرار داده شود.

 

گردآوری و تدوین:

شادان مهران

 

منابع:

 

  • The content at https://www.signal-iduna.de/
  • https://thefintechtimes.com/wirecard-helps-signal-iduna-digitally-transform-its-insurance-services/
  • Signal Iduna: Digital transformation in insurance, https://www.youtube.com/watch?v=QDndi1a5_F
  • https://www.lifeinsuranceinternational.com/news/wirecard-signal-iduna-digital-insurance
  • https://aws.amazon.com/blogs/machine-learning/how-signal-iduna-operationalizes-machine-learning-projects-on-aws/
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4