بررسی چند نمونه از شرکت‌های بیمه دیجیتالی

در این مقاله، بررسی می‌کنیم که چرا بیمه‌گران اغلب با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کنند تا در صنعت به سرعت در حال تغییر خود، نوآوری کنند و از رقبا پیشی بگیرند. بر اساس تحقیقات اخیر، تعداد کمی از بیمه‌گران در حال حاضر به بلوغ دیجیتالی دست یافته‌اند؛ تنها ۵۰ درصد از شرکت‌های بیمه در حال توسعه یا اصلاح طرح‌های دیجیتال خود هستند و تنها ۱۱ درصد معتقدند که از طریق دیجیتالی‌سازی به نتایج مؤثر دست پیدا می‌کنند.

Peter Rakowsky

Helping Insurance Companies with Data Analytics, Cloud Migration, AI/ML/RPA, Underwriting and Claims Automation, Agent & Customer Portals | Crypto | NFT | Blockchain

18 تیر 1401
شناسه : 481
منبع:
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله، بررسی می‌کنیم که چرا بیمه‌گران اغلب با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کنند تا در صنعت به سرعت در حال تغییر خود، نوآوری کنند و از رقبا پیشی بگیرند.
بر اساس تحقیقات اخیر، تعداد کمی از بیمه‌گران در حال حاضر به بلوغ دیجیتالی دست یافته‌اند؛ تنها ۵۰ درصد از شرکت‌های بیمه در حال توسعه یا اصلاح طرح‌های دیجیتال خود هستند و تنها ۱۱ درصد معتقدند که از طریق دیجیتالی‌سازی به نتایج مؤثر دست پیدا می‌کنند.

بررسی چند نمونه از شرکت‌های بیمه دیجیتالی

شرکت‌های بیمه اهداف بلندپروازانه‌ای را با استفاده از خدمات بهبود یافته محقق می‌کنند از جمله: تجربه Omnichannel بهتر برای مشتریان، استفاده بهتر از تحلیل‌ها و بینش‌های مبتنی بر داده و اتوماسیون فرآیندهای روتین. اما برخی از شرکت‌های بیمه هنوز راه درازی تا رسیدن به این اهداف در پیش دارند. اغلب، منشأ مشکلات این بیمه‌گران، سیستم‌های قدیمی بزرگ آن‌ها است که می‌تواند مانع از تحول دیجیتال شود.

بیمه‌گران باید با یک شرکت فناوری که دارای تخصص عمیق و گسترده در حوزه فناوری است، شریک شوند. در اینجا چند نمونه از شرکت‌های بیمه مورد بررسی قرار می‌گیرد که با استفاده از چنین مشارکت‌هایی از مزایای آن بهره می‌برند.

 

این شرکت که دارای یکی از بالاترین رتبه‌بندی‌ها در میان شرکت‌های بیمه P&C در ایالات متحده است، با یک فروشنده نرم‌افزار سفارشی شریک شد تا تحول عظیم دیجیتالی در پلتفرم‌های قدیمی خود ایجاد کند. این شرکت دیجیتال، یک سیستم خودکار برای بررسی بیمه‌نامه و مدیریت تقاضا ایجاد کرد که به Selective Insurance کمک کرد تا فرآیندهای بیمه‌گری خود را بهینه کند. اتوماسیون‌سازی فرایندهای تکراری منجر به بهبود ۶۰ تا ۷۰ درصدی در کارایی شد. 

 

این شرکت یک ارائه دهنده بیمه در میان مجموعه شرکت‌های400  S&P است که بیش از ۱۵۰ سال است که به مشتریان خود کمک می‌کند تا برای چالش‌های مالی در دوران سالمندی آماده شوند. چند سال پیش، این شرکت با کمک یک شریک فناوری دست به تحول دیجیتال زد. فروشنده بیمه در یک سیستم مدرن به نام Genworth Smart Hub سرمایه گذاری‌کرد که نیازهای تجاری مشتریان خود را برآورده کند و داده‌ها را نیز در سیستم‌ها به صورت یکپارچه جمع‌آوری نماید. این شرکت به عنوان بخشی از سفر تحول خود، RPA را برای برخی از فرآیندهای دستی در بخش مالی خود، از جمله گزارش، تطبیق، حسابرسی و پردازش داده‌ها، پیاده‌سازی کرد. در نتیجه، این شرکت انتظار دارد هر سال تا پنجاه هزار ساعت در کار دستی صرفه‌جویی کند.

 

شرکت بیمه زندگی Symetra (یک گروه مالی آمریکایی) ارائه دهنده بیمه بازنشستگی، مستمری و بیمه عمر است. زمانی که تحول دیجیتال خود را با یک پلتفرم اصلی برنامه‌ریزی کرد، اولویت‌های کلیدی آن انعطاف‌پذیری سریع برای محصولات دیجیتال جدید بود. این شرکت همچنین به دنبال ارائه فرآیندهای داده کارآمدتر و دسترسی بیشتر برای مشتریان خود بود. برای تسریع این ابتکارات، Symetra Socotra را انتخاب کرد که یک پلتفرم مبتنی بر سیستم‌های ابری برای بیمه‌گران فناوری‌محور است.

 

این شرکت، ششمین بیمه‌گر بزرگ اموال و خسارات در جهان است و به دنبال همه‌گیری کوید۱۹ به‌عنوان بخشی از سفر تحول دیجیتال خود، استفاده از فناوری‌های ابری و اتوماسیون فرآیندها را با الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در اولویت خود قرار داد. این شرکت همچنین در حال دیجیتالی کردن عملیات روزمره در طول سفر مشتری و تجربه کارمندان داخلی و کارگزاران و نمایندگان است. این تحول عمیق در داده‌ها در نهایت Liberty Mutual را به یک «بیمه‌گر هوشمند» تبدیل می‌کند، شرکتی که از داده‌ها و تجزیه‌و‌تحلیل‌های پیشرفته برای تصمیم‌گیری‌های تجاری استراتژیک خود استفاده می‌کند.

 

 

 

مزایای مشارکت با فروشنده فناوری به جای استفاده از فناوری اطلاعات داخلی

شرکت‌های بیمه معمولاً هنگام برنامه‌ریزی تحول دیجیتال، فروشندگان فناوری را به تیم‌های IT داخلی خود ترجیح می‌دهند، زیرا فروشندگان می‌توانند سرعت توسعه و تجربه را با آخرین نوآوری‌های فناوری ارائه دهند.

 

  • سرعت توسعه

ارائه دهندگان فناوری یک بانک اطلاعاتی از استعدادهای غنی را حفظ می‌کنند، به این معنی که معمولاً تنها چند هفته طول می‌کشد تا آن‌ها یک تیم مهندسی را به کار گیرند. این در حالی است که استخدام و حضور یک مهندس داخلی اغلب بسیار بیشتر طول می‌کشد.  شرکت‌های توسعه نرم‌افزارهای سفارشی همچنین تجربه گسترده‌ای در ادغام محصولات، پلتفرم‌ها و راه‌حل‌های عرضه‌شده برای بخش بیمه دارند. این به شرکت‌های بیمه اجازه می‌دهد تا با دقت نقشه راه تحول را برنامه‌ریزی کنند و میزان هزینه انتقال از یک نقطه عطف به نقطه عطف بعدی را کنترل کنند.

 

  • نوآوری‌های تکنولوژیکی

فروشندگان نرم‌افزار با جدیدترین نوآوری‌ها و روندهای فناوری آشنا هستند. آن‌ها اغلب از این ابزارها در پروژه‌های قبلی استفاده کرده‌اند و می‌دانند که کدام ابزارها و پشته‌های فناوری بهتر از دیگران کار می‌کنند. شرکت‌های فناوری به دلیل تجربه قبلی خود در پروژه‌های مشابه، چشم‌انداز باثبات‌تری از نحوه پیاده‌سازی فناوری در بخش بیمه امروزی دارند.

 

* مترجم:

ژیلا رفیعی

 

Translated by: Zhila Rafee

 

 

* منبع:

https://www.dataart.com/blog/innovation-stories-how-insurance-industry-is-digitizing 

 

* برای اطلاع از نوشته های  Peter Rakowsky   میتوانید با آدرس زیر او را در لینکدین دنبال کنید:

linkedin.com/in/peter-rakowsky379815

 

 

 

 

 
ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4