مروری بر وضعیت سرمایه‌گذاری در اینشورتک‌های اروپا در سال 2021 میلادی

رونق بازار اینشورتک‎‌ها در اروپا

در شرکت‌های اینشورتک اروپایی چقدر سرمایه‌گذاری می‌شود؟ در این گزارش کوتاه، بیشترین اطلاعات را در قالب آمار و ارقام درباره سرمایه‌گذاری در اینشورتک اروپا به دست بیاورید.
28 دی 1400
شناسه : 463
منبع:
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
در شرکت‌های اینشورتک اروپایی چقدر سرمایه‌گذاری می‌شود؟ در این گزارش کوتاه، بیشترین اطلاعات را در قالب آمار و ارقام درباره سرمایه‌گذاری در اینشورتک اروپا به دست بیاورید.

اینشورتک به یکی از بخش‌های مهم صنعت بیمه به‌ویژه در کشورهای اروپایی تبدیل شده‌است. صنعت بیمه، صنعتی بزرگ‌مقیاس در جهان به ارزش 6 تریلیون دلار است که به لطف برهم‌زنندگی طی سال‌های گذشته، تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته‌است. نسل جدید استارتاپ‌های بیمه‌ای به‌ویژه بعد از همه‌گیری کرونا وارد بازار شده‌است. استارتاپ‌های اینشورتکی در اروپا در حال حاضر بالاترین میزان سرمایه را جذب می‌کنند.

بررسی‌های سایت دیل‌روم نشان می‌دهد که اینشورتک یکی از بخش‌های در حال رشد در صنعت بیمه است که البته با سرعت بالایی نفوذ پیدا می‌کند. ارزش اینشورتک‌ها در اروپاِ، روی هم رفته برابر با 23 میلیارد یورو است که نسبت به رقم 4 میلیارد یورویی در سال 2016، تقریبا 5 برابر شده‌است.

نکته مهم این است که سرمایه‌گذاری در اینشورتک در کشورهای اروپایی بیش از هر نقطه‌ای در جهان در حال افزایش است. در پنج ماه نخست از سال 2021 ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در اینشورتک‌های اروپایی به 1.8 میلیارد یورو رسید. این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2016 تقریبا 13 برابر شده‌است.

در گذشته، سرمایه‌گذاری‌های کمی در صنعت بیمه صورت می‌گرفت. در واقع سرمایه‌گذاران به نوعی نسبت به این صنعت، کم‌لطفی می‌کردند. اما حالا به لطف پیشرفت‌های فناوری و تحولات دیجیتالی، این فضا تغییر کرده و سرمایه‌گذاری‌ها در بیمه به‌ ویژه در بخش استارتاپ‌های آن افزایش یافته‌است.

صنعتی (صنعت بیمه) که 6 تریلیون دلار ارزش دارد، این قابلیت را هم دارد که زنجیره‌ای از ارزش‌ها را خلق کند. در نتیجه روندهای دیجیتالی شدن هم سریع‌تر در آن رخ می‌دهد. البته بخشی از این تحولات به دلیل چالش‌ها و تقاضاهایی است که برای مشتریان به وجود آمده‌است. به هر حال همین تحولات، دریچه‌ای به روی اینشورتک‌ها باز کرده و به آن‌ها کمک می‌کند پیشرفت کنند. به همین خاطر است که سرمایه‌گذاری‌ها هم در این بخش افزایش یافته‌است.

سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه در سرتاسر جهان به صورت کلی افزایش یافته‌است اما در بخش سلامت نسبت به سال 2016 تقریبا 2.6 برابر و در بخش فین‌تک هم 1.4 برابر شده‌است.

سال 2021 برای اینشورتک‌های اروپایی سالی خاص بود که می‌تواند به نوعی نقطه عطف به شمار بیاید. همین حالا هم رشد سرمایه‌گذاری در این بخش بالا بوده و اکنون انتظار می‌رود این رشد همچنان افزایش پیدا کند و تا پایان سال 2022، رقمی شگفت‌انگیز را به جای بگذارد.

کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه از سال 2016 تا کنون توانسته‌اند 85 درصد از سرمایه‌های مربوط به اینشورتک را به خود جذب کنند. این یعنی اینشورتک در اروپا به صورت یکسان پیشرفت نداشته و برخی کشورها هم عملکرد بهتری داشته‌اند. به صورت کلی بریتانیا، آلمان و فرانسه بهترین کشورها در زمینه راه‌اندازی استارتاپ‌های بیمه‌ای و شرکت‌های اینشورتکی بوده‌اند.

در واقع می‌توان گفت در سال 2021 به نوعی در صنعت بیمه و اینشورتک‌های اروپایی به نوعی رکوردشکنی صورت گرفت و سرمایه‌گذاری در این بخش به بالاترین میزان خود رسید.

نقش بیمه به صورت کلی در حال تحول است. خدمات این صنعت عوض شده و فضایی متفاوت را به وجود آورده‌است. در واقع اکوسیستم‌های جدیدی در این فضا شکل گرفته‌است. اینشورتک در اروپا به‌رغم رشد بسیاری که در مدتی کوتاه و پنج ساله تجربه کرده، هنوز هم ابتدای راه است و می‌توان به آینده آن امیدهای بسیاری داشت.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4