معرفی کتاب «پایان بیمه! فرجام بیمه ای که می شناختیم»

بیمه‌ای که می‌شناختیم دیگر تمام شد!

کتاب "پایان بیمه! فرجام بیمه ای که می شناختیم" نوشته راب گالبریت با ترجمه علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو موفق به کسب عنوان کتاب منتخب سال در بخش ترجمه "بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، آذر 1400" به انتخاب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید.
26 دی 1400
شناسه : 456
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کتاب "پایان بیمه! فرجام بیمه ای که می شناختیم" نوشته راب گالبریت با ترجمه علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو موفق به کسب عنوان کتاب منتخب سال در بخش ترجمه "بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، آذر 1400" به انتخاب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گردید.

موج تغییرات ناشی از فناوریهای نوین که در سالهای اخیر اکوسیستم های مجاور از جمله بانکداری را درنوردیده است نهایتاً به صنعت بیمه رسیده است.

با اینحال رهبران صنعت بیمه هنوز آماده مواجهه با سرعت و گستردگی تغییراتی که به واسطه نسل هزاره، فناوری های جدید و سرمایه گذاری های خطرپذیری پیش روی آنها قرار می گیرد نیستند.

به دلایلی که استارتاپ ها از درک آن عاجز بوده اند؛ صنعت بیمه  تا حد زیادی درمقابل این طغیان های ناشی از فناوری آسیب ناپذیر بوده است. برای مثال عدم آشنایی آنها با مکانیزم های صنعت بیمه، سیل ابرداده های مرتبط با مشتریان، الزامات قانونی مصوب نهادهای ناظر و ... همگی فتح صنعت بیمه را برای استارتاپ های اینشورتک دشوار ساخته است. امّا این بار داستان کاملاً متفاوت است. نیروهایی فناوری های آزادشده اند که زودتر از آنچه فکر آن را بکنید، صنعت بیمه را زیر و رو خواهند کرد.

 

همه اینها پرسش های سختی را پیش روی بازیگران صنعت قرارداده است:

همکاری یا رقابت؟ شروع در قامت یک شرکت فناوری ناب یا یک نماینده بیمه با اختیارات خاص  (MGA)؟!

 

"پایان بیمه" پلی میزند میان بازیگران سنّتی صنعت، استارتاپ ها و سرمایه گذاران؛ تا نقاطی را نشان دهد که در آنها فرصت های نابی برای برهم زنندگی وجود دارد.

گالبریت با مروری بر فناوریهای نوینی مانند هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل ابرداده ها، تلماتیکس، پردازش ابری، APIs و ... در جستجوی پاسخی برای آن دسته از افراد است که  می پرسند: "آیا بیمه میتواند بعنوان یک خدمت/محصول دیجیتال شاهد تولدی دوباره باشد؟!"

گالبریت معتقد است فاصله ای که ما بعنوان فعالین صنعت بیمه بین خود و فناوری ترسیم می کنیم نشان خواهد داد که در آینده نه چندان دور در این مسابقه دشوار هریک از ما با چه مقامی رقابت را به پایان خواهیم رساند، و البته در بازی خواهیم ماند.

 

 

 

راب گالبریت با بیش از 20 سال تجربه در اجرای ایده های نوآورانه در صنعت بیمه و بطورخاص در حوزه بیمه های اموال و مسئولیت مشهور به "جالب ترین مرد صنعت بیمه" است. گالبریت سخنران مدعو بسیاری از کنفرانس های صنعت بیمه، یک رهبر فکری شناخته شده و همچنین یکی از اینفلوئنسرهای شناخته شده اینشورتک می باشد.

 

کتاب "پایان بیمه! فرجام بیمه ای که می شناختیم" با ترجمه علیرضا جاهدی و ایمان ارسطو در تیراژ 1100 نسخه با حمایت بیمه سامان در پاییز 1399 به چاپ رسیده است.

این کتاب با اخذ مجوز ناشر کتاب، موسسه InsNers، به همراه مقدمه اختصاصی نویسنده کتاب بر چاپ فارسی، پیشگفتار مدیرعامل محترم بیمه سامان و مقدمه مترجمان، در 4 بخش و 24 فصل، به انضمام یک فرهنگ واژگان در 367 صفحه منتشر شده است.

 

چاپ اول این کتاب با عنوان “The End Of Insurance As We Know It” در فوریه 2019 توسط موسسه  InsNerds در آمریکا و در 395 صفحه منتشر شده است.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4