از انبار داده‌ها یک مرکز تجزیه‌وتحلیل بسازید

هوش مصنوعی آینده صنعت بیمه است

هوش مصنوعی تحولی اساسی در بازار بزرگ بیمه ایجاد خواهد کرد. صنعت بیمه تنها در آمریکا ارزش ۱.۲ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ داشته و بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این بازار بزرگ بی‌نیاز از فناوری‌های مدرن نیست.
19 دی 1400
شناسه : 451
منبع:
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
هوش مصنوعی تحولی اساسی در بازار بزرگ بیمه ایجاد خواهد کرد. صنعت بیمه تنها در آمریکا ارزش ۱.۲ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ داشته و بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این بازار بزرگ بی‌نیاز از فناوری‌های مدرن نیست.

هوش مصنوعی تحولی اساسی در بازار بزرگ بیمه ایجاد خواهد کرد. صنعت بیمه تنها در آمریکا ارزش ۱.۲ تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ داشته و بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. این بازار بزرگ بی‌نیاز از فناوری‌های مدرن نیست.

محیط خشک صنعت بیمه باعث شده در برابر برهم‌زنندگی دیجیتالی از خودش مقاومت نشان دهد. این صنعت مدام برای اعتمادسازی در مشتری تلاش دارد به همین خاطر فرصت تمرکز بر تحول دیجیتال را نداشته‌است. اما حالا بیمه‌گران همگی دریافته‌اند که برای جلب رضایت مشتری و ایجاد تجربه مطلوب در مشتری باید محیط را تغییر دهند و در نتیجه به فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی نیاز دارند.

هرچه داده‌هایی که از مشتری به دست می‌آید بیشتر روی هم انبار می‌شود، مدیریت ریسک برای بیمه‌گران پیچیده‌تر می‌شود. شرکت‌های بیمه مدام در حال جمع‌آوری داده‌هایی از مشتریان هستند اما تنها به کمک فناوری‌های مدرنی مانند هوش مصنوعی می‌توانند از این داده‌ها بهره بگیرند.

انباری داده‌ها!

شرکت‌های بیمه می‌دانند که برای تهیه بیمه‌نامه‌های مطلوب‌تر و همچنین برای رسیدگی به مطالبات پرداخت خسارت و امثال این موارد به داده‌های بسیاری از مشتریان خود نیاز دارند. همین امر باعث شده که انباری بزرگی از داده‌ها در اختیارشان باشد که بدون فناوری‌های مدرن نمی‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

براساس گزارش آی‌بی‌ام (IBM) کارکنان بیمه در بخش داده‌ها بیش از ۳۰ درصد از زمان خود را صرف یافتن داده‌های مناسب درباره مشتریان می‌کنند. حجم بالای داده‌ها و همچنین ساختار بی‌شکل آن‌ها باعث شده که تجزیه‌وتحلیل آن‌ها به امری دشوار بدل شود.

تجزیه‌وتحلیل داده‌ها بدون بهره‌گیری از فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، تقریبا ناممکن شده یا دست کم هزینه‌بر و زمان‌بر است. به همین خاطر است که بیمه‌گران نیاز به تحول در این زمینه را دریافته‌اند.

تجزیه‌وتحلیل هوشمند

نیاز به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به شکل هوشمند باعث شده که فناوری هوش مصنوعی در صنعت بیمه کاربرد پیدا کند. بیمه‌گران با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، داده‌های شخصی‌سازی شده را به دست می‌آورند و به کمک آن خدماتی بهینه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند.

به این ترتیب فناوری هوش مصنوعی به بخشی از آینده صنعت بیمه تبدیل شده‌است. راهکارهای مبتنی بر اتوماسیون و هوش مصنوعی طی سال‌های گذشته قلمرویی برای خود در صنعت بیمه بر پا کرده‌اند. در آینده این قلمرو وسیع‌تر خواهد شد.

فناری هوش مصنوعی به کارکنان در صنعت بیمه کمک می‌کند فرایند تجزیه‌وتحلیل داده‌ها را سریع‌تر و بهتر به انجام برسانند. این فناوری به کارکنان کمک می‌کند بهره‌وری خود را هم بالا ببرند و در نهایت تجربه مشتری مطلوب‌تری داشته باشند. واضح است که این فناوری در نهایت می‌توان رضایت مشتری را ارتقا بدهد.

عقد قرارداد با هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی می‌تواند فرایندهای مختلف تهیه بیمه‌نامه و عقد قرارداد را اتومات کند و بهره‌وری را افزایش دهد. این فناوری به بیمه‌گران کمک می‌کند نکات بهینه در مورد هر مشتری را شناسایی کنند و مدیریت ریسک را در مورد آن مشتری، براساس همان یافته‌ها انجام دهند.

مدل‌‌های قیمت‌گذاری مبتنی بر هوش مصنوعی هم چهارچوبی را در زمینه قیمت فراهم خواهند کرد که در سرتاسر چرخه عقد قرارداد موثر خواهد بود و قیمت را برای دو طرف قرارداد، مطلوب‌تر می‌کند.

رسیدگی به پرداخت خسارت

مهم‌ترین فرایند اجرایی در صنعت بیمه، رسیدگی به مطالبات پرداخت خسارت است. فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به اتومات کردن فرایند رسیدگی به مطالبات برای پرداخت خسارت کمک کند.

کارکنان در بیمه با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا می‌کنند و براساس آن در مورد پرداخت خسارت تصمیم‌گیری می‌کنند. هرچه فرایندها را سرعت بدهد می‌تواند در نهایت به بهبود تجربه مشتری ختم شود.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که از طریق فناوری هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند به سادگی بخش‌هایی از یک مطالبه که امکان تقلب در آن‌ها وجود دارد را شناسایی و مشخص می‌کند. به این ترتیب رسیدگی به آن ساده‌تر خواهد بود، ضمن اینکه موارد تقلب هم مشخص می‌شود.

هدف نهایی چیست؟

تمام راهکارهای فناوری هوش مصنوعی که به افزایش بهره‌وری و کاهش اتلاف وقت کمک می‌کند در نهایت به بهبود تجربه مشتری ختم خواهد شد که می‌تواند شرایط را برای کسب‌وکارهای بیمه‌ای بهبود ببخشد. شفافیتی که از طریق این فناوری ایجاد می‌شود هم برای کارکنان در صنعت بیمه امری خوشایند خواهد بود و هم به مشتری کمک می‌کند نسبت به صنعت بیمه احساس اعتماد داشته باشد. به این ترتیب هوش مصنوعی در نهایت به بهبود تجربه مشتری کمک می‌کند.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4