10 گام ضروری تا بهره‌گیری کامل از قابلیت‌ اینشورتک‌ها

چطور می‌توان از توان اینشورتک‌ها بیشترین استفاده را برد؟

امروز اینشورتک‌ها اغلب به این خاطر محبوبیت پیدا کرده‌اند که بیمه‌گران تصور می‌کنند فناوری بیمه‌ای خود به خود بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌کارگیری اینشورتک برابر با بهره‌گیری مفید از آن نیست. همیشه میان «بلد بودن راه» و «پیاده رفتن در آن راه» تفاوت‌هایی وجود دارد. بهره‌گیری از اینشورتک‌ها هم به همین قضیه مربوط می‌شود.
18 دی 1400
شناسه : 446
منبع:
زمان مطالعه: ۸ دقیقه
امروز اینشورتک‌ها اغلب به این خاطر محبوبیت پیدا کرده‌اند که بیمه‌گران تصور می‌کنند فناوری بیمه‌ای خود به خود بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌کارگیری اینشورتک برابر با بهره‌گیری مفید از آن نیست. همیشه میان «بلد بودن راه» و «پیاده رفتن در آن راه» تفاوت‌هایی وجود دارد. بهره‌گیری از اینشورتک‌ها هم به همین قضیه مربوط می‌شود.

امروز اینشورتک‌ها اغلب به این خاطر محبوبیت پیدا کرده‌اند که بیمه‌گران تصور می‌کنند فناوری بیمه‌ای خود به خود بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌کارگیری اینشورتک برابر با بهره‌گیری مفید از آن نیست. همیشه میان «بلد بودن راه» و «پیاده رفتن در آن راه» تفاوت‌هایی وجود دارد. بهره‌گیری از اینشورتک‌ها هم به همین قضیه مربوط می‌شود. در واقع دانستن مزایای آن کافی نیست بلکه باید بتوان از آن به شکلی درست بهره گرفت. این ۱۰ مورد برای بهره‌گیری  کامل از توان بالقوه  اینشورتک‌ها ضرورت دارند.

۱. با مشتریان در تعامل باشید

برای اینکه بتوانید از اینشورتک بهره بگیرید باید تعامل با مشتری را به حد اعلی برسانید. ارتباط با مشتری به شما نشان می‌دهد که به چه شکل از فناوری نیاز دارید. شرکت‌های بیمه می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری بیمه، خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کنند.

اینشورتک می‌تواند فرصتی فراهم آورد تا مشتری در کسب‌وکار بیمه‌ای همیشه وفادار بماند. اما برای اینکه بتوانید از این قابلیت اینشورتک بهره بگیرید باید از انتظارات و رفتارهای مشتری خود آگاه شوید و این یعنی به تعامل و ارتباط بیشتر با او نیاز دارید.

۲. داده‌ها برگ برنده شما هستند

یکی از اقدامات مهم برای بهره‌گیری از اینشورتک این است که از داده‌های موجود نهایت استفاده را ببرید. یعنی داده‌ها را شناسایی و سپس تحلیل کنید. به این ترتیب می‌توانید از داده‌ها به عنوان برگ برنده برخوردار شوید.

برای اینکه داده‌ها را به خوبی تحلیل کنید، باید مهارت‌های خود را در این زمینه افزایش دهید و این چالش‌برانگیزترین بخش است. اما به محض اینکه مهارت کافی برای تحلیل داده‌ها را به دست آوردید، می‌توانید از آن‌ها به نفع کسب‌وکارتان و بهره‌گیری بهتر از اینشورتک استفاده کنید.

اکثر بیمه‌گران به سادگی از داده‌های عظیمی که در اختیار دارند عبور می‌کنند. اما می‌توانند به کمک آن‌ها نوآوری‌های بسیاری را رقم بزنند و وضعیت کسب‌وکار خود را هم بهبود ببخشند. بهره‌گیری از اینشورتک هم به کمک داده‌ها بهبود پیدا می‌کند.

۳. روابط ارزشمند بسازید

ایجاد رابطه چه با مشتری، چه با اینشورتک و چه با سایر شرکا در دنیای بیمه اهمیت بسیاری دارد و به ایجاد اکوسیستم در صنعت بیمه کمک می‌کند. به همین خاطر است که باید به دنبال روابط سازنده باشید.

اکثر بیمه‌گران طی سال‌های اخیر تمرکز خود را روی بهبود روابط با مشتری گذاشته‌اند. اما نباید از دیگر بخش‌ها غافل شوند. هر جایی که می‌تواند سود به همراه داشته باشد نیازمند ایجاد رابطه است و باید رابطه‌ای سازنده در آن به وجود آورد. البته هر فضایی به روابط خودش نیاز دارد. ایجاد رابطه‌های سازنده به افزایش قابلیت‌ها کمک خواهد کرد.

۴. همیشه آماده یادگیری باشید

تازه‌واردها همیشه به دنبال یاد گرفتن هستند و به همین خاطر می‌توانند با آموخته‌های خود، به صورت جهشی پیشرفت کنند. اگر این رویه ادامه پیدا کند و همیشه مانند تازه‌واردها به دنبال آموختن و یاد گرفتن باشید، فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت خواهید داشت و به این ترتیب می‌توانید به صورت حداکثری از اینشورتک بهره ببرید.

وقتی همیشه در مسیر یاد گرفتن باشید، می‌توانید کسب‌وکار خودتان را در مسیر تکامل هدایت کنید. بخشی از این تکامل هم بهره‌گیری حداکثری از قابلیت‌های اینشورتک است که آن را به مرور می‌آموزید.

۵. چابک باشید و سریع تصمیم بگیرید

آن شکل از چابکی که در اینشورتک از آن سخن می‌گوییم کاملا متفاوت است. سازمان‌های بیمه‌ای معمولا از چابکی لازم برخوردار نیستند. برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های اینشورتک بهره‌مند شوید باید حتما سازمان یا کسب‌وکار خود را چابک کنید.

این چابکی در حقیقت نوعی استاندارد است که کسب‌وکار باید از آن برخوردار شود. بسیاری از سازمان‌های سنتی برای رسیدن به این چابکی باید مدل‌های قدیمی را کنار بگذارد و شرکت خود را نوسازی کنند.

۶. همیشه آزمایش کنید تا دیر نشود

برای اینکه فرصت‌های جدید را خلق کنید باید مدام چیزهای جدید را امتحان کنید. اما وقتی به این نتیجه می‌رسید که در آزمایش کردن به تکامل رسیده‌اید، دیگر به فرصت جدید دست پیدا نخواهید کرد.

فعالان در کسب‌وکارهای بانکی مدام در حال امتحان کردن چیزهای تازه هستند. این همان کاری است که صنعت بیمه هم باید انجام دهد. برای برخوردار شدن از تمامی ظرفیت‌های اینشورتک، باید همیشه آماده امتحان کردن باشید وگرنه دیر می‌شود و فرصت از دست می‌رود.

۷. خلاق باشید

نوآوری این روزها به فناوری گره خورده‌است. جمع‌آوری و مدل‌سازی برای داده‌ها کفایت نمی‌کند. باید بتوانید چیزهای جدیدی را از دل آن به وجود آورید.

فناوری بیمه یا اینشورتک هم به خلاقیت نیاز دارد. برای اینکه بتوانید نهایت بهره را از این فناوری ببرید باید بتوانید آن را با نوآوری‌های شرکتی ادغام کنید تا فرصتی جدید خلق شود.

۸. همه نظرات را بشنوید

کل شرکت باید مانند یک ارکستر کامل باشد. اگر هر یک از اعضای شرکت، ساز خودش را بزند و به جمع توجهی نکند، نتیجه این ارکستر، موسیقی دلنشینی نخواهد بود.

به این ترتیب سعی کنید به عنوان مدیر، نظرات همه اعضای شرکت را بشنوید و بهترین نظرات را در کار اعمال کنید. حاصل این اقدامات، بهره‌گیری حداکثری از توان اینشورتک خواهد بود.

۹. افراد درست را دور هم جمع کنید

گاهی تک‌تک اعضای گروه یا شرکت، افرادی خلاق و نوآور هستند اما وقتی تلاش می‌کنید آن‌ها را به عنوان یک تیم کنار هم قرار دهید، گروه خوبی از آن‌ها ایجاد نمی‌شود. باید افراد درست را کنار هم جمع کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

استعدادهای مختلف، برای شکوفایی نیاز به فضایی دارند که با آن فضا احساس راحتی می‌کنند. به این ترتیب باید افراد درست در کنار هم جمع شوند.

۱۰. به دنبال تغییر باشید

موفق‌ترین افراد آن‌هایی هستند که در برابر تغییر مقاومت نمی‌کنند. آن‌ها می‌توانند از اینشورتک بیشترین بهره را ببرند. در واقع نگاه آن‌ها به این شکل است که در برابر فناوری‌های جدید و تغییراتی که به همراه دارد، ایستادگی ندارند. به همین خاطر می‌توانند از دل تغییرات، به بهترین نتیجه برسند.

ده موردی که به آن‌ها اشاره شد می‌توانند بستری را فراهم کنند که از طریق آن بیشترین بهره را از اینشورتک و قابلیت‌های فناوری بیمه‌ای ببرید. رعایت هر یک آن‌ها می‌تواند شما را یک قدم به موفقیت در کسب‌وکار نزدیک‌تر کند.

 

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4