سیل‌های اروپا خسارت هنگفتی به شرکت‌های بیمه وارد کرد

ضرر شرکت‌های بیمه اروپا از سیلاب‌ها

این روزها شاهد سیل‌ها و رخدادهای طبیعی ویرانگری در کشورهای مختلف هستیم. در این وضعیت، بسیاری از شرکت‌ها نظیر شرکت بیمه آلیانز از سیل اروپا خسارت‌های زیادی دیده‌اند.
05 مهر 1400
شناسه : 33
منبع:
زمان مطالعه: 2 دقیقه
این روزها شاهد سیل‌ها و رخدادهای طبیعی ویرانگری در کشورهای مختلف هستیم. در این وضعیت، بسیاری از شرکت‌ها نظیر شرکت بیمه آلیانز از سیل اروپا خسارت‌های زیادی دیده‌اند.

رسانه‌ها این روزها مملو از خبرهایی درباره سیل، آتش‌سوزی، طوفان و زلزله است. بلایای طبیعی به دلیل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، بیش از پیش زمین را تهدید می‌کنند. در این مدت، سیل‌های ویرانگری در کشورهای اروپایی به‌ویژه در آلمان رخ داد که خسارت‌های بیشماری را به بار آورد.

براساس گزارش سایت خبری بیزنس اینشورنس، شرکت بیمه آلمانی آلیانز باید حدود ۹۰۰ میلیون یورو معادل ۱.۱ میلیارد دلار خسارت بابت سیل‌های اخیر در اروپا پرداخت کند.

آلیانز اعلام کرده تنها سیل آلمان برای این شرکت خسارتی به مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو به همراه داشته‌است. اما در کنار این سیل‌ها، طوفان‌های ویرانگری هم رخ داده که خسارت‌هایی را به همراه داشته‌است. به همین خاطر است که این شرکت انتظار دارد همچنان میزان خسارت‌هایی که باید پرداخت کند و همچنین مطالبات بیمه‌ای، افزایش پیدا کند.

ماه ژوئن برای کشورهای اروپایی پر از بحران بود. تعداد رخدادهای طبیعی در این منطقه بسیار بالا رفت و اکنون شرکت آلیانز جزو شرکت‌هایی است که باید بخشی از بار خسارت‌ها را بر دوش بکشد. شرکت آلیانز اعلام کرده که به‌رغم افزایش حق بیمه، باز هم به دلیل همین بحران‌های اخیر در اروپا، این شرکت دست کم ۴۰۰ میلیون یورو متضرر خواهد شد. در واقع از ۹۰۰ میلیون یورویی که به صورت کامل باید پرداخت کند، ۵۰۰ میلیون یورو از محل حق بیمه‌ها پوشش داده خواهد شد. اما مابقی این مبلغ، ضرری است که به این شرکت وارد شده و باید برای جبران آن تلاش کند.

علاوه بر شرکت آلیانز، شرکت بیمه آکسا هم به دنبال سیل‌های اخیر در اروپا، دچار بحران شده‌است. عمده این بحران‌ها هم مربوط به سیل آلمان می‌شود.

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4